سئول: جنجال درباره خوردن سر هشت‌پا در کره‌جنوبی این روزها مردم این کشور را حسابی سر ‌درگم کرده است.

octopus

سرهشت‌پا یکی از غذاهای مورد علاقه مردم کره‌جنوبی به‌حساب می‌آید اما به‌تازگی یک مرکز بهداشتی در این کشور درباره مضربودن خوردن بیش از حد این غذا هشدار داده است. این مرکز اعلام کرده است که مردم باید از خوردن بیش از 2‌ سر هشت‌پا در روز خودداری کنند. این در حالی است که این مسئله باعث پایین آمدن فروش رستوران‌ها شده و اعتراض ماهیگیران این کشور را به دنبال داشته است. صاحبان مشاغل با اعتراض به انتشار چنین تحقیقاتی اعلام کرده‌اند که این مسئله کار و کسب آنها را به‌شدت دچار مشکل می‌کند.

ازدحام برای دیدن شامپانزه بی‌مو

دهلی نو: ریختن مو شاید انسان‌ها را نگران کند اما این مسئله باعث شهرت یک شامپانزه در هند شده است. این شامپانزه به نام گورو که در یک باغ‌وحش نگهداری می‌شود بر اثر یک بیماری تمام موهایش را از دست داده و این مسئله باعث هجوم مردم برای دیدن او شده است. هر روز هزاران نفر از هندی‌ها و گردشگران خارجی به این باغ وحش در جنوب هند می‌روند تا این شامپانزه و عضلات او را ببیند.

بازدیدکنندگان در حالی برای دیدن این شامپانزه می‌روند که به نظر می‌رسد او دل خوشی از این مسئله ندارد. گورو با جمع‌شدن مردم به سوی آنها سنگ پرتاب می‌کند و با این کار نارضایتی خود را نشان می‌دهد. مسئولان باغ‌وحش می‌گویند این شامپانزه به خاطر زندگی در شرایط نامناسب در یک سیرک بیمار شده و موهایش را از دست داده است.

حراج مجموعه دکتر مرگ

برلین: یک کالبدشناس آلمانی که به‌خاطر ساخت مجسمه با اجساد به «دکتر‌مرگ» مشهور شده است می‌خواهد مجموعه خود را در معرض فروش بگذارد. گونتر ون هاگنز، با استفاده از مواد‌شیمیایی خاص اجساد را در مدل‌های مختلف تبدیل به مجسمه می‌کند. قیمت پایه هر کدام از مجسمه‌های این کالبد‌شناس عجیب بیش از 78‌هزار دلار تعیین شده است. فقط دانشمندان و محققان پزشکی حق خرید این مجسمه‌ها را دارند.

گونتر ون هاگنز هر چند اعلام کرده است که کارهایش برای جذب علاقه‌مندان به‌علم تشریح است اما فعالیت‌های او با اعتراض برخی روبه‌رو شده است. اجساد استفاده شده در کارهای وی متعلق به کسانی است که بدن خود را برای پیشرفت علم پزشکی به مراکز تحقیقاتی اهدا کرده‌اند.

مجموعه قاشق‌های مهماندار هواپیما

وین: یک مرد اتریشی با جمع‌کردن هزار و 760‌قاشق از 447‌خط‌هوایی دنیا یک مجموعه عجیب برای خودش دست‌و‌پا کرده است. این مرد که چندین سال است به‌عنوان مهماندار هواپیما مشغول به‌کار است می‌گوید نخستین بار در زمان بچگی به جمع‌کردن وسایلی که در هواپیما به مسافران داده می‌شود علاقه‌مند شده است.

او به‌خاطر همین از 13‌سال پیش جمع‌کردن قاشق‌های خطوط هوایی گوناگون را با پرس‌و‌جو از دیگران شروع کرده است. قدیمی‌ترین قاشق مجموعه او متعلق به یک خط‌هواپیمایی انگلیس است که بین سال‌های 1924‌تا 1939‌هواپیماهای آن پرواز می‌کرده‌اند. این مرد 38‌ساله می‌گوید دوستان و خانواده‌اش به مجموعه او علاقه خاصی دارند.

کد خبر 119174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز