پکن: هر چند 33‌معدنچی گرفتار شیلی توانستند همگی از عمق 700‌متری زمین نجات پیدا کنند اما به‌احتمال زیاد این اتفاق برای معدنچی‌های چینی تکرار نخواهد شد.

china miners

اکنون 11‌معدنچی چین پس از انفجار در یک معدن زغال‌سنگ در زیر زمین محبوس شده‌اند اما امدادگران اعلام کرده‌اند که امید کمی برای نجات جان آنها وجود دارد. مقام‌های امدادی چین می‌گویند که دست‌کم 4‌روز طول می‌کشد تا آنها بتوانند به‌معدنچی‌های گرفتار در زیر زمین برسند و با توجه به انفجار صورت گرفته، بخت کمی برای زنده‌ماندن آنها وجود دارد. کار در معادن چین یکی از خطرناک‌ترین شغل‌های جهان به‌شمار می رود.

افتتاح طولانی‌ترین تله‌کابین جهان

ایروان: طولانی‌‌ترین تله‌کابین جهان به‌طور رسمی فعالیت خود را با حضور رئیس‌جمهور و مقام‌های دولت ارمنستان شروع کرد. طول مسیر این تله‌کابین که روی رودخانه وروتان در جنوب این کشور ساخته شده5.7 کیلومتر است و انتقال گردشگران به منطقه گردشگری را بسیار آسان می‌کند. هزینه ساخت این تله‌کابین حدود 18‌میلیون دلار بوده و هر کابین آن امکان حمل 25‌مسافر را با سرعت 37‌کیلومتر در ساعت دارد.

این منطقه باستانی نامزد ثبت در میراث جهانی یونسکو شده‌است و دولت ارمنستان برنامه ویژه‌ای برای جذب گردشگر در این منطقه دارد. دولت ارمنستان از مسئولان کتاب رکوردهای گینس خواسته است که رکوردشکنی این تله‌کابین را بررسی و ثبت کنند. بخشی از هزینه ساخت این تله‌کابین را یک تاجر روسی تامین کرده است.

دزد سابق، شرکت امنیتی افتتاح کرد

پکن : یک‌جوان چینی که 4‌سال را به‌جرم سرقت در زندان گذرانده به‌تازگی یک شرکت امنیتی افتتاح کرده است! یانگ‌گوئیهوا، 29‌ساله پرونده قطوری در سرقت از خانه‌های مسکونی در بایگانی اداره پلیس دارد اما با اختراع یک سیستم حفاظتی جدید توانسته‌است موافقت مقام‌های این کشور را برای تاسیس شرکت خود جلب کند.

اختراع این جوان یک سیستم‌امنیتی است که درهای خانه را به‌وسیله اثر انگشت باز می‌کند و نیاز به استفاده از کلید را از بین می‌برد. این جوان چینی می‌گوید که فکر ساخت این سیستم در زندان به‌ذهنش خطور کرده است و اکنون می‌خواهد به‌صورت رایگان آن‌را روی خانه‌هایی که به آنها دستبرد زده است نصب کند! در صورت خراب‌شدن این سیستم، صاحبخانه با وارد‌کردن یک کلمه عبور روی تلفن‌همراه خود می‌تواندوارد خانه شود.

جزیره بازیافتی

لندن: یک مرد انگلیسی با استفاده از 120‌هزار بطری پلاستیکی یک جزیره و خانه سیار روی آب برای خودش ساخته است! ریچارد‌سوار می‌گوید برای ساخت این جزیره و خانه روی آن، فقط از زباله استفاده کرده و به‌وسیله بطری‌های پلاستیکی آن‌را روی آب معلق نگه داشته است.

او که عضو یک گروه حفاظت از محیط‌زیست است می‌گوید: استفاده از بطری‌های پلاستیکی برای ساخت وسایل جدید باعث کمک به حفظ طبیعت می‌شود. ریچارد برای جزیره خود یک آبشار مصنوعی هم درست کرده است که به‌وسیله انرژی نور خورشید کار می‌کند و منظره ویژه‌ای به این جزیره می‌دهد. او همچنین برای طبیعی‌شدن جزیره خود فضای‌سبز ویژه‌ای در آن ایجاد کرده است. در سال 2005‌هم ریچارد در تلاش برای ساخت جزیره‌ای مشابه بود اما توفان، طرح او را به‌طور کامل خراب کرد.

کد خبر 118620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز