پکن: دادگاهی در چین مادری را که فرزند خود را به‌خاطر حفظ‌نکردن یک شعر کشته است فقط به‌تحمل 3‌سال زندان محکوم کرد!

question mark

این مادر سنگدل در ماه‌مارس دختر 5‌ساله خود را به‌خاطر سهل‌انگاری در حفظ‌کردن یک شعر آنقدر کتک زد که این کودک راهی بیمارستان شد. پزشکان در بیمارستان نتوانستند کاری برای این بچه انجام دهند و او به‌خاطر شدت جراحات، جانش را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هنوز مشخص نیست که این دادگاه به‌چه دلیل چنین حکم سبکی را برای این زن صادر کرده است. گفته می‌شد که بچه‌های چینی برای موفقیت در درس‌ها با برخورد‌های نامناسب روبه‌رو می‌شوند و در مدارس این کشور تنبیه‌های شدید بدنی اجرا می‌شود.


آزمایش خانه با پنکه‌های غول پیکر

کارولینای جنوبی: یک مرکز تحقیقاتی برای آزمایش مقاومت خانه‌ها در مقابل توفان، روش‌جدیدی را ابداع کرد. محققان این مرکز برای شبیه‌سازی توفان از 105‌پنکه غول‌پیکر استفاده کردند تا تاثیر استفاده از مصالح گوناگون را در استحکام ساختمان‌ها آزمایش کنند. در این آزمایش ابتدا خانه‌‌ای که به روش سنتی در ایالت کارولینای‌جنوبی ساخته می‌شود مورد امتحان قرار گرفت که پس از 10‌دقیقه و زمانی که سرعت باد به 155‌کیلومتر در ساعت رسید تخریب شد.

خانه دیگری که فقط با 5‌هزار دلار هزینه بیشتر و با استفاده از مصالح جدید ساخته شده بود اما مقاومت بسیار بهتری در مقابل این توفان از خود نشان داد. استفاده از تونل‌های باد برای آزمایش هواپیما و خودرو پیش از این مرسوم بوده اما استفاده از آن برای خانه‌ها برای نخستین‌بار انجام شده است.

برگزاری بزرگ‌ترین مسابقه طناب کشی

اوکیناوا : مردم ژاپن با استفاده از یک‌طناب 200‌متری بزرگ‌ترین مسابقه طناب‌کشی جهان را برگزار کردند! گفته می‌شود این طناب بلند و ضخیم که از جنس ساقه برنج ساخته شده است وزنی بیش از 43‌تن داشته است. در این مراسم هزاران نفر از مردم ژاپن شرکت کرده و هر کدام سعی کردند باعث برنده‌شدن تیم خود شوند.

طناب‌های کوچکی از طناب اصلی این مسابقه منشعب شده بود که به شرکت‌کنندگان در مسابقه اجازه می‌داد تا برای رد‌شدن تیم حریف از خط تعیین‌شده تلاش کنند. نام ژاپن به‌عنوان برگزار‌کننده بزرگ‌ترین مسابقه طناب‌کشی جهان در کتاب رکوردهای‌گینس ثبت شده است. قدمت این فستیوال طناب‌کشی به قرن 17‌میلادی باز می‌گردد و ژاپنی‌ها اعتقاد دارند به‌وسیله آن می‌توانند بخت زندگی خود را پیش‌بینی کنند.

قوی‌ترین بچه‌های جهان

بخارست: یک مرد اهل رومانی اعتقاد دارد که فرزندان کوچکش باید به‌عنوان قوی‌ترین بچه‌های جهان شناخته شوند. لولین استرو،35 ساله 2‌پسر 6 و 4‌ساله دارد که اکنون می‌توانند حرکات بسیار سخت ژیمناستیک را که نیاز به‌توان بدنی بسیار بالایی دارد انجام دهند. تمرینات ورزشی سنگین این بچه‌ها از زمان 2‌سالگی‌شان شروع‌شده و هنوز هم هر روز صبح ادامه دارد.

آقای استرو در زیرزمین خانه خود چند دستگاه بدنسازی قرار داده است و بچه‌ها باید هر روز پیش از رفتن او به سرکار دست‌کم 3‌ساعت تمرین‌های ورزشی خود را انجام دهند. پسر 6‌ساله این خانواده اکنون می‌تواند حرکت پرچم را انجام دهد که بزرگسالان می‌توانند فقط برای چند ثانیه قرار گرفتن در این وضعیت را تحمل کنند. تمرینات سخت این بچه‌ها باعث انتقاد برخی گروه‌های حمایت از کودکان شده است.

کد خبر 118848

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز