مسکو: مسئولان امنیتی روسیه در حال بررسی پرونده‌ گروهی هستند که با ربودن افراد معتاد به‌مواد‌مخدر آنها را مجبور به‌ترک اعتیاد خود می‌کنند!

گفته می‌شود این گروه پس از مدت‌ها زیر‌نظر گرفتن معتادها و کسب اطلاعات کافی، آنها را طی یک عملیات می‌دزدند و چند‌هفته در مخفیگاه خود برای ترک، حبس می‌کنند. نیروهای پلیس روسیه تاکنون توانسته‌اند تعدادی از افراد این گروه عجیب‌و‌غریب را دستگیر کنند که تعدادی از آنها را نیروهای نظامی تشکیل می‌دهند.

ایگور‌بیچکوف که یکی از سازمان‌‌دهندگان این گروه است به‌تازگی در دادگاه به‌اتهام آدم‌ربایی به3.5سال حبس محکوم شد. وکیل بیچکوف اعلام کرده است که خانواده معتادان، خودشان از این گروه درخواست ربودن فرزندشان را می‌کنند!

رکوردشکنی بزرگ‌ترین اسکیت جهان

کالیفرنیا: مسئولان یک باشگاه ورزشی در آمریکا با کمک اعضای خود بزرگ‌ترین اسکیت‌ جهان را ساختند. این اسکیت‌ غول‌پیکر، هزار و 650کیلوگرم وزن دارد و به طور همزمان 10نفر می‌توانند سوار آن شوند. ارتفاع این اسکیت حدود 110سانتی‌متر و عرض آن بیشتر از 243سانتی‌متر است.

برای حرکت راحت این اسکیت در زیر آن از 4 لاستیک پهن خودرو استفاده شده است و گفته می‌شود هیجان حرکت با آن هر اسکیت سواری را برای امتحانش تشویق می‌کند. هزینه ساخت این اسکیت بیشتر از 2هزار دلار تخمین زده می‌شود و مسئولان کتاب رکوردهای گینس قرار است به‌زودی رکوردشکنی آن‌را تایید کنند. مسئولان این باشگاه امیدوار هستند با استفاده از این اسکیت و اقدام‌های جنبی دیگر جوان‌های بیشتری را به سوی ورزش جلب کنند.

مرگ موقت برای نجات نوزاد

لندن : پزشکان بیمارستانی در انگلیس مجبور شدند برای درمان عارضه‌قلبی یک کودک، علائم حیاتی بدن او را به‌مدت 20‌دقیقه متوقف کنند. به‌گفته پزشکان، ساما‌زهیر با عارضه قلبی به‌دنیا آمد که در آن رگ‌های قلب به‌صورت اشتباه به قلب متصل شده بودند.

متخصصان قلب مجبور شدند به‌وسیله یک دستگاه ویژه دمای خون او را از 37‌درجه به 18‌درجه برسانند و با تزریق دارو فعالیت قلب کوچک این بچه را به‌طور موقت متوقف کنند. عمل اصلاح اتصال رگ‌های قلب در حالی که علائم حیاتی این کودک ‌روی هیچ دستگاهی دیده نمی‌شد 20‌دقیقه طول کشید. این بچه در‌حالی که مادرش دیگر امیدی به‌بازگشت او به‌زندگی نداشت بعد از تمام‌شدن عمل، چشم‌هایش را باز کرد و اکنون در وضعیت مناسبی به‌سر می‌برد.

جراحی زیبایی برای بازگشت بینایی

لندن: پزشکان برای بازگشت یک سگ به زندگی، روی او عمل جراحی کشیدن پوست صورت انجام دادند! قضیه از این قرار است که این سگ با بیماری خاصی به‌دنیا آمد که چروک‌بودن پوستش علاوه بر درد، باعث جلوگیری از دید او می‌شد.

وقتی مسئولان، این سگ را پیدا کردند یک پزشک متخصص‌زیبایی سرانجام قبول کرد یک عمل جراحی زیبایی را روی این حیوان انجام دهد. این پزشک مقدار زیادی از پوست این سگ را جدا و مابقی پوست او را به پشت سر او بخیه کرد. پزشکان می‌گویند هر چند این عمل زیبایی میان انسان‌ها مرسوم است اما در موارد بسیار کمی روی حیوانات انجام شده است. این سگ بعد از این عمل جراحی زیبایی، اکنون به‌زندگی بازگشته و می‌تواند به‌راحتی اطراف خود را ببیند.

کد خبر 118676

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز