سانتیاگو: مقام‌های دولت شیلی اعلام کردند که عملیات بیرون ‌آوردن 33‌ معدنچی گرفتار این کشور از عمق 700‌متری زمین سرانجام روز چهارشنبه 21 مهر آغاز می‌شود.

chile miners

بیش از 2‌ ماه است که این معدنچی‌ها در زیر زمین گرفتار هستند و مردم این کشور و رسانه‌های جهان در انتظار نجات این افراد به‌سر می‌برند. قرار بود عملیات نهایی نجات این معدنچی‌ها زودتر از این آغاز شود اما لارنس‌گولبورن، وزیر‌معادن شیلی اعلام کرد این مسئله تا تقویت دیواره‌های تونل‌کمکی، به‌تعویق افتاده است. قرار است در ابتدا یک پزشک برای معاینه معدنچی‌ها به زیر زمین فرستاده شود. این افراد سپس در 3‌گروه بر اساس وضعیت سلامتی‌شان یک‌به‌یک از زیر زمین بیرون کشیده می‌شوند.

پخت بزرگ‌ترین املت جهان در ترکیه

آنکارا: مردم ترکیه که این روزها تلاش زیادی برای رکوردشکنی در رشته‌های گوناگون دارند با پخت بزرگ‌ترین املت دنیا نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردند. برای پختن این املت که در آنکارا، پایتخت ترکیه تهیه شد بیش از 60‌آشپز زبردست حضور داشتند و110‌هزار و 10‌تخم‌مرغ برای پخت این املت بزرگ به‌کار رفت. این املت در ظرفی به‌قطر 10‌متر آماده شد و همه حاضران در محل توانستند دلی از عزا در بیاورند.

وزن نهایی این املت که پختش 2.5 ساعت طول کشید به 4‌هزار و 400‌کیلوگرم رسید و مسئولان کتاب رکوردهای گینس با تأیید رکوردشکنی‌ آشپزهای ترکیه نام آنها را به‌طور رسمی در کتاب رکوردها ثبت کردند. این رکوردشکنی به‌مناسبت روز جهانی تخم‌مرغ و برای تبلیغ نقش آن در تامین سلامتی انسان انجام شد.

کشف ببر در آپارتمان

نیویورک : ماموران پلیس یک ببروحشی را در آپارتمان کوچکی در شهر نیویورک کشف کردند. قضیه از این قرار است که صاحب این ببر که از او به‌عنوان حیوان‌خانگی در مجتمع 21‌طبقه‌‌ محل‌سکونت خود نگهداری می‌کرد با علائم گاز گرفتگی روی بدنش به‌بیمارستان مراجعه کرد.

وی در ابتدا به‌مسئولان بیمارستان اعلام کرد که زخم‌های او به‌خاطر حمله یک سگ است اما پزشکان با بررسی موضوع ماموران پلیس را در جریان قرار دادند. تیم ویژه پلیس در یک عملیات خاص توانست از پنجره این آپارتمان در ارتفاع بسیار زیاد وارد شود و پیش از حمله ببر خشمگین، آمپول بیهوشی را به‌سمت او شلیک کند. ماموران همچنین در وان خانه این مرد یک تمساح1.5 متری کشف کردند. این حیوانات برای نگهداری به‌مرکز حمایت از حیات‌وحش منتقل شدند.

رونمایی از بزرگ‌ترین فنجان چای

کلمبو: چایکاران سریلانکا رکورد بزرگ‌ترین فنجان چای جهان را شکستند. این فنجان غول‌پیکر در‌حالی که تعداد زیادی از مردم برای تماشای این رکوردشکنی جمع شده بودند با استفاده از 4‌هزار و 500‌لیتر آب،64‌کیلو چای و 160‌کیلوگرم شکر پر شد. این فنجای چای 33‌درصد از رکوردشکنی سال گذشته بزرگ‌تر به‌حساب می‌آید.

چای داخل این فنجان در محفظه‌ ویژه‌ای دم‌کشید و سپس برگزار‌کنندگان به‌وسیله یک لوله آن‌را به آرامی داخل فنجان پمپاژ کردند. به‌گفته برگزار‌کنندگان این مراسم فنجان قرمز امسال معادل حجم 3‌هزار و 200‌فنجان معمولی در خود چای جای داد و به‌همین خاطر حاضران در محل توانستند یک چای شیرین لب‌دوز و لب‌سوز نوش‌جان کنند. مردم این کشور به‌دنبال افزایش صادرات چای خود به وسیله برگزاری این رکوردشکنی هستند.

کد خبر 118076

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز