برلین: یک خودروی سواری با سوخت گازوئیل توانست رکورد طی بیشترین مسافت را با یک باک سوخت بشکند.

Volkswagen Passat

این خودرو با موتور دیزلی در این رکوردشکنی توانست مسافت 2‌هزار‌و‌464‌کیلومتری میان شهرهای لندن در انگلیس و مالاگا در اسپانیا را بدون سوخت‌گیری مجدد طی کند. طی این مسافت 33ساعت و 53‌دقیقه طول کشید و در طی مسیر، مسئولان کتاب رکوردهای گینس این خودرو را به‌وسیله 2‌خودروی ون همراهی می‌کردند تا از صحت این رکوردشکنی مطمئن شوند.

سرعت متوسط این خودرو 72‌کیلومتر در ساعت بوده است تا سوخت به‌صورت بهینه مصرف شود. خودروهای دیزلی به‌طور معمول سوخت کمتری نسبت به خودروهای بنزینی مصرف می‌کنند.

نمایشگاه عکس ابرهای عجیب

لندن: گروهی از جوانان علاقه‌مند به‌عکاسی به‌تازگی نمایشگاهی از عکس‌های ابرهایی با شکل‌های عجیب برگزار کرده‌اند. این گروه از جوان‌ها علاقه زیادی به‌پیدا کردن ابرهایی با شکل خاص در آسمان دارند و خودشان می‌گویند به‌همین خاطر همیشه سر به‌هوا هستند.

در یکی از عکس‌های این نمایشگاه که توجه زیادی را به‌خود جلب کرده است نولا‌هرسی توانسته است تصویر ابری به شکل صورت انسان را شکار کند. خانم هرسی می‌گوید که از بداقبالی، در لحظه دیدن این ابر در پارک دوربین حرفه‌ای همراهش نبوده و مجبور شده است این عکس را با دوربین تلفن همراهش بگیرد. یک عکاس دیگر نیز کنار هم قرار گرفتن مجموعه‌ای از ابرها را شکار کرده است که در کنار هم شکل یک سگ نشسته روی زمین را تداعی می‌کنند.

رؤیای پرواز با ساختمان

کانبرا: یک شرکت استرالیایی در تلاش برای ساخت بالن‌های ویژه‌ای است که توانایی بلند‌کردن ساختمان‌های خاص را از روی زمین برای گردش ساکنان آن در آسمان دارد. این شرکت اعلام کرده است بالن‌های هدایت شونده این شرکت می‌تواند سازه‌های 150‌تنی را حدود 2‌هزار کیلومتر در آسمان حرکت دهد.

علاوه بر سرگرمی، از این بالن‌های جدید برای حمل ساختمان بیمارستان‌های صحرایی به‌نقاط خاص استفاده خواهد شد. این بالن‌ها به‌شکل یک دیسک هستند و به‌گفته طراحان، وزن سنگین ساختمان باعث می‌شود تا بالن تعادل خود را در آسمان حفظ کند. این شرکت اعلام کرده‌ است نمونه نخست بالن‌های خود را تا 3‌سال دیگر به بازار عرضه خواهد کرد. بسیاری عقیده دارند مجموعه‌های گردشگری از این طرح استقبال ویژه‌ای خواهند کرد.

رکوردشکنی با 4‌هزار لیتر سوپ

‌‌کی‌یف: آشپزهای اوکراینی با پخت 4‌هزار لیتر سوپ ملی این کشور نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کردند. این سوپ به‌وسیله سرآشپزهای معروف اوکراین در یک نمایشگاه محصولات کشاورزی در دیگ بسیار بزرگی پخته شد و هزاران نفر توانستند یک دل سیر از این سوپ بخورند.

برای پخت 4هزار لیتر سوپ «بورش» که اوکراینی‌ها آن‌را متعلق به‌کشور خود می‌دانند 250‌کیلو کلم، 90‌کیلو پیاز،140‌کیلو لوبیا و حبوب دیگر، 80‌کیلو هویج و27‌کیلو نمک در دیگ مملو از چغندر ریخته شد تا پس از چند ساعت غذا آماده شود. سوپ بورش در کشورهای شرق و مرکز اروپا بسیار پرطرفدار است و مردم این کشورها آن‌را بهترین درمان سرماخوردگی می‌دانند. در اوکراین ماده‌اصلی تشکیل دهنده این سوپ، چغندر است اما به‌صورت‌های دیگر هم تهیه می‌شود.

کد خبر 117548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز