مانیل: مجلس نمایندگان فیلیپین قانونی را تصویب کرده که بر‌‌اساس آن کسانی که سرود ملی این کشور را با شیوه و لحنی غیر‌استاندارد بخوانند با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد.

music

 در‌صورتی که این قانون با تصویب مجلس این کشور اجرایی شود افرادی که هنگام خواندن سرود ملی فیلیپین از نسخه تایید‌شده آن تخطی کنند ممکن است بیش از 2‌هزار دلار جریمه شوند. علاوه‌بر این قاضی دادگاه می‌تواند فرد خلافکار را تا 2‌سال به‌حبس محکوم کند. مجازات‌های در نظر گرفته شده در این قانون همچنین برای استفاده نادرست از پرچم این کشور هم قابل اعمال است. به‌تازگی انتقادها از خواننده‌های فیلیپینی به‌خاطر اجرای سرود ملی این کشور به‌شیوه‌ خاص خود، افزایش یافته است.

درگیری مورالس با مخالفان در زمین فوتبال

لاپاز: اوو‌مورالس، رئیس‌جمهوری بولیوی نبرد سختی با رهبر یک حزب مخالف خود در زمین فوتبال داشت! قضیه از این قرار است که رئیس‌جمهوری بولیوی در یک بازی دوستانه فوتبال شرکت کرده بود که دانیل‌گوستاو کارتاگنا، رهبر حزب مخالف ام‌اس‌ام او را با یک ضربه خطا روی پایش به‌زمین انداخت. این مسئله باعث شد که درگیری مختصری میان بازیکنان 2‌تیم به‌وجود بیاید و گزارشگران می‌گویند مورالس ضربه خطای تیم مقابل را با یک ضربه زانو جواب داده است.

مورالس پس از بازی گفت: من توپ را رد کردم اما ناگهان با ضربه خطا مواجه شدم که برای نخستین‌بار هم نبود. رئیس‌جمهوری بولیوی پس از مداوا به‌زمین بازگشت و توانست یک گل به‌ثمر برساند. این بازی دوستانه در نهایت با نتیجه 4-4 به‌پایان رسید.

احتمال نجات معدنچی‌های شیلی تا پایان هفته

سانتیاگو: مقام‌های دولت شیلی امیدوار هستند که تا پایان هفته بتوانند 33‌معدنچی این کشور را از عمق 700‌متری زیر زمین بیرون بیاورند. رئیس‌جمهوری شیلی روز گذشته اعلام کرد امیدوار است که روز یکشنبه پیش از سفرش به‌اروپا معدنچی‌های این کشور نجات پیدا کرده باشند. این معدنچی‌ها بیشتر از 2‌ماه است که در زیر زمین گرفتار هستند.

پیش از این دولت شیلی انتظار داشت که عملیات نهایی نجات در ماه‌نوامبر انجام شود اما حفاری با مته‌های‌صنعتی جدید سریع‌تر از انتظار کارشناسان پیش رفته است. گفته می‌شود اکنون فقط 160‌متر حفاری برای آماده‌شدن مسیر خروج معدنچی‌ها باقی مانده است. 3‌تا 4‌روز برای تکمیل این تونل زمان نیاز است اما خروج تک‌تک افراد از آن هم چند روزی طول خواهد کشید.

دلقک برزیلی نماینده پارلمان شد

‌‌سائو پائولو: در‌حالی که بیشتر کشورهای جهان ماجرای نامزد‌شدن یک دلقک در انتخابات پارلمانی برزیل را یک شوخی فرض می‌کردند، این مرد توانست با به‌دست آوردن بیشترین آرا وارد کنگره این کشور شود! نتایج شمارش آرای انتخابات نشان داد که فرانسیسکو اولیویرا سیلوا ملقب به تیریریکا موفق شده است بیشترین آرا در شهر سائوپائولو را به‌دست بیاورد و او به‌عنوان نماینده نخست این شهر در مجلس نمایندگان انتخاب شد.

تیریریکا که بعضی‌ها حتی به‌سواد داشتن او شک داشتند توانست در این انتخابات در بزرگ‌ترین شهر برزیل بیش از 1.3 میلیون رای بیاورد که دوبرابر آرای نزدیک‌ترین رقیبش به‌حساب می‌آید حال آنکه با وجود شهرت وی به‌خاطر حرفه‌اش، هیچ‌کس تصور برد وی را نداشت.

کد خبر 117687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز