برلین: دادگاهی در آلمان برای شهادت دادن 30 ثانیه‌ای یک دانش‌آموز هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیما از سیدنی تا برلین را پرداخت کرد!

این دانش‌آموز چند وقت پیش، گوشی تلفن‌همراهش به سرقت رفته بود و قاضی دادگاه اعلام کرد که اکنون حضور او برای تصمیم‌گیری درباره متهم زن پرونده، ضروری است. این پسر در گفت‌وگو با روزنامه‌ها اعلام کرده است دادگاه هزینه 11هزار دلاری بلیت درجه یک رفت و برگشت او را پرداخت کرده است.

این در حالی است که پرسش و پاسخ قاضی از او تنها 30ثانیه طول کشید. برخی از وکلا این مسئله را نوعی ولخرجی در سیستم قضایی دانسته‌اند. متهم این پرونده پس از این شهادت، به قید وثیقه آزاد شده است تا حکم دادگاه اعلام شود.

مرگ جنجالی شامپانزه سیگاری

پرتوریا: به خاطر سهل انگاری مسئولان باغ وحشی در آفریقای‌جنوبی یک شامپانزه بر اثر کشیدن سیگار دچار مرگ زودرس شد! این شامپانزه در سال 2001 و زمانی که یک‌گردشگر سیگار روشن خود را به داخل قفس او پرتاب کرد به کشیدن سیگار معتاد شد. مشهور شدن این شامپانزه و پخش فیلم‌های او باعث شد که مسئولان باغ وحش جلوی رسیدن سیگارهای بیشتر به او را نگیرند تا او سرانجام بر اثر این مسئله بمیرد.

البته قرار است به زودی علت اصلی مرگ این شامپانزه به وسیله کالبد شکافی مشخص شود. برخی از حامیان حیات وحش اعتقاد دارند مسئولان برای درآمد بیشتر، جلوی سیگار کشیدن این حیوان را نگرفته‌اند. شامپانزه‌ها به‌طور معمول حرکات آدم‌ها را تقلید می‌کنند و مسئولان باغ‌وحش می‌توانستند جلوی تقلید این حیوان از این عادت زشت را بگیرند.

دزدان دریایی کارائیب در مدرسه ابتدایی

لندن : مسئولان مدرسه‌ای در انگلیس از بازدید ناگهانی دزدان دریایی کارائیب شگفت زده شدند! قضیه از این قرار است که مسئولان این مدرسه مشغول انجام کارهای معمول خود بودند که جانی‌دپ با لباس کاپیتان جک اسپارو در فیلم دزدان دریایی کارائیب به همراه دزدان دریایی دیگر وارد این مدرسه شدند و ناگهان غوغایی میان بچه‌ها به پا شد.

مسئول برگزاری این برنامه می‌گوید یکی از دانش‌آموزان این مدرسه به نام بئاتریس از مدت‌ها پیش با فرستادن نامه‌های مختلف خواستار حضور جک اسپارو در مدرسه‌شان شده بود. این دختر 9ساله از جک خواسته بود برای خلاص شدن از درس و مشق در مدرسه یک شورش به راه بیندازد اما جانی‌دپ که در حال تصویربرداری فیلم جدیدش در لندن است، در این برنامه 15دقیقه‌ای از بچه‌ها خواست خوب درس بخوانند.

کشف ردپای جد دایناسورها

لندن: مطالعه روی یک ردپای تازه کشف شده در لهستان نشان می‌دهد که نخستین موجود شبیه به دایناسور 9میلیون سال زودتر از آنچه تاکنون تصور می‌شد وجود داشته است. این ردپا در صخره‌های 250میلیون ساله در لهستان پیدا شده است و دانشمندان بر اساس آن عقیده دارند قدیمی‌ترین خویشاوند شناخته شده دایناسورها به اندازه یک گربه خانگی بوده و روی چهار پا راه می‌رفته است.

تاکنون هیچ استخوانی از این موجود در صخره‌های لهستان پیدا نشده اما حتی احتمال این مسئله هم دانشمندان را به هیجان آورده است. براساس تحقیقات انجام شده نخستین اجداد دایناسورها 250میلیون سال قبل ظاهر شده‌اند که بیش از تخمین‌های قبلی است. این ردپاها 2 یا 3درصد ردپاهای موجود در این محل را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 117857

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز