کالیفرنیا : دادگاهی در آمریکا قرار است به‌زودی درباره مالکیت یک زمرد غول‌پیکر تصمیم‌گیری کند.

gem

این زمرد سبز به‌وزن 380‌کیلوگرم یکی از بزرگ‌ترین سنگ‌های قیمتی به‌حساب می‌آید که تاکنون در جهان کشف شده است و اکنون چندین نفر مدعی مالکیت آن هستند. این سنگ در سال 2001‌در منطقه‌ای از برزیل کشف و به‌آمریکا منتقل شد اما از آن زمان تاکنون بر سر مالکیت آن کشمکش وجود داشته است.

قیمت این زمرد سبز بیش از 400‌میلیون دلار تخمین زده می‌شود و چند گروه از وکلا قرار است در این دادگاه برای مالکیت آن مبارزه کنند. آقای تونی توماس یکی از مدعیان مالکیت این زمرد است و می‌گوید در زمان کشف این گوهر قیمتی مبلغ 60‌هزار دلار برای خرید آن پرداخته است.

خارج‌کردن چاقو از سر پس از 3‌سال

سائوپائولو: پزشکان برزیلی در یک عمل جراحی حساس چاقوی 10‌سانتی‌متری را از سر مرد جوانی پس از 3‌سال خارج کردند! این چاقو 3سال پیش در جریان یک دعوا وارد سر ادیلسون‌ناشی‌منتو، 29‌ساله شده بود اما پزشکان در زمان حادثه با ترس از صدمات مغزی فقط دسته آن را جدا کردند و تیغه‌چاقو تاکنون در سر این مرد باقی‌مانده بود.

این مرد جوان به‌خاطر وجود این چاقو از سردردهای شدید رنج می‌برد و به‌همین خاطر تصمیم گرفت که بخت خود را برای عمل جراحی امتحان کند. پزشکان برزیلی می‌گویند عمل جراحی برای خارج‌کردن این چاقو موفقیت آمیز بوده است و آقای ادیلسون‌ناشی‌منتو می‌تواند بدون نگرانی به زندگی خود ادامه دهد. قرار است این جوان هفته آینده از بیمارستان مرخص ‌شود. وی‌ می‌گوید دیگر در هیچ دعوایی شرکت نخواهد کرد.

یک‌ماهی با دندان‌هایی شبیه انسان

کارولینای‌جنوبی: یک ماهی عجیب به‌خاطر گرفتار‌شدن در قلاب یک ماهیگیر، دست او را با دندان‌های خود گاز گرفت! فرانک‌یاربورگ هنگام ماهیگیری قصد بیرون‌آوردن این ماهی از آب یک دریاچه را داشت که انگشتش توسط دندان‌های این ماهی زخمی شد.

گونه‌هایی از ماهی‌ها دارای دندان هستند اما شبیه‌بودن دندان‌های این ماهی به‌دندان‌های انسان باعث تعجب مردم منطقه شده است. کارشناسان محیط‌زیست کارولینای‌جنوبی عقیده دارند که این ماهی هر چند برای مردم و ماهیگیران منطقه عجیب و غریب به‌نظر می‌آید اما در میان محققان یک‌گونه معمولی محسوب می‌شود. مسئولان محیط‌زیست احتمال می‌دهند که این ماهی غیر‌بومی در این دریاچه رها شده است. آقای یاربورگ قصد دارد این ماهی را به‌عنوان یک خاطره نگه دارد.

حرکت خودرو با اره‌برقی

لندن: یک مرد انگلیسی برای شرکت در یک مسابقه عجیب، خودرویی ساخته است که با استفاده از نیروی 6 ‌اره‌برقی حرکت می‌کند. در این مسابقه عجیب شرکت‌کنندگان با خودروهای ساخت خود با استفاده از ابزارهای صنعتی در رقابت سرعت شرکت می‌کنند.

در این مسابقه علاوه بر این خودروهایی که با استفاده از لوازم صنعتی دیگر مانند دمنده‌های باد یا دستگاه‌های فرز حرکت می‌کنند شرکت دارند. بری‌لی، سازنده خودرویی که با استفاده از اره‌برقی حرکت می‌کند می‌گوید خودروی ساخته شده توسط او در آزمایش‌ها موفق بوده است و بخت زیادی برای پیروزی دارد. رقابت سرعت این خودروها در پیستی به‌طول 100‌متر صورت می‌گیرد. مسئولان این رقابت هدف آن را افزایش خلاقیت درمیان کارکنان شرکت‌های صنعتی می‌دانند.

کد خبر 116985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز