برن : نیروهای امنیتی سوئیس پس از اعلام هشدار مشاهده بشقاب‌پرنده در این کشور هیچگاه فکر نمی‌کردند این مسئله به‌خاطر بادکنک‌های یک مراسم عروسی باشد!

ballons

قضیه از این قرار است که پس از مشاهده اشیایی ناشناخته در رادار ترافیک‌هوایی منطقه‌ای در سوئیس نیروهای امنیتی از ورود بشقاب‌پرنده به‌آسمان این کشور خبردار شدند. نیروهای پلیس اما پس از مدت کوتاهی متوجه شدند که خبری از بشقاب‌پرنده نیست و اشیای دیده شده بادکنک‌های پرشده با گاز‌هلیوم هستند که به‌خاطر یک مراسم عروسی در آسمان معلق مانده‌اند. حضور ناگهانی خودروهای پلیس باعث نگرانی میهمان‌های این عروسی شد و آقای داماد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران گفت: هیچگاه فکر نمی‌کرد 80‌بادکنک بتواند چنین جنجالی به‌پا کند.

تحقق رؤیای پرواز داوینچی

تورنتو: یک دانشجوی کانادایی توانست با ساخت یک پرنده جدید رویای لئوناردو‌داوینچی، دانشمند و هنرمند ایتالیایی برای پرواز مانند پرنده‌ها را به‌واقعیت تبدیل کند. این دانشجوی مقطع دکترای رشته هوا‌و‌فضا به‌همراه گروهش هواپیمایی ساخته است که به‌وسیله حرکت بال‌هایش ماننده پرنده‌ها به‌پرواز می‌آید.

این برای نخستین‌بار در جهان است که چنین هواپیمایی که با پدال‌زدن خلبان آن پرواز می‌کند و توانسته آزمایش‌های لازم را با موفقیت پشت سر بگذارد. این پرنده در آزمایش خود توانست 145‌متر با بال‌زدن در آسمان پرواز کند. طول بال‌های این هواپیما که از فیبر کربن و چوب بسیار سبک ساخته شده 32‌متر است. تا به‌حال بسیاری سعی در ساخت چنین وسیله‌ای داشته‌اند.

نجات معجزه‌آسا از خودروی نصف شده!

برلین: 3‌جوان به‌طور معجزه‌آسایی از سانحه‌ای که باعث نصف‌شدن خودروی آنها شد جان سالم به‌در بردند. ماموران پلیس آلمان در حال گشتزنی در یکی از جاده‌های این کشور بودند که با تکه جلوی این خودرو مواجه شدند و تکه دیگر آن را حدود 100‌متر دورتر پیدا کردند. در حالی که هیچ‌کس انتظار زنده‌ماندن کسی را در این حادثه نداشت ماموران پلیس متوجه شدند 3‌جوان سرنشین این خودرو زنده هستند و آنها را به‌بیمارستان منتقل کردند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که راننده این خودرو به‌خاطر سرعت غیر‌مجاز از جاده منحرف شده و پس از برخورد با یک درخت به 2‌تکه تقسیم شده است. سرنشین‌های این خودرو اکنون در بیمارستان به‌سر می‌برند اما بدون شک جوان راننده پس از مرخصی از بیمارستان از دست ماموران پلیس خلاص نخواهد شد!

فیلمبرداری هوایی برای هدیه عروسی

پکن: یک دانشجوی چینی با فیلمبرداری هوایی از مراسم عروسی دوستش نظر رسانه‌های این کشور را به‌خود جلب کرده است. لائو وو به‌عنوان هدیه برای ازدواج دوست خود وسیله پرنده‌ای را طراحی کرده است که یک فیلمبردار حرفه‌ایی به‌صورت هوایی دارد.

او برای این کار یک دوربین‌دیجیتال را روی یک خودروی پرنده نصب کرده است که به‌وسیله کنترل از راه دور هدایت می‌شود. این دستگاه قادر است تا ارتفاع 10‌طبقه پرواز کرده و از زوایای گوناگون تصاویر را ضبط کند. کاربر این دستگاه علاوه بر کنترل دستگاه به‌وسیله کنترل از راه دور می‌تواند با استفاده از یک نمایشگر بی‌سیم تصاویر در حال‌ضبط را مشاهده کند. هزینه ساخت این دستگاه در مجموع 4‌هزار دلار بوده است و زوج‌های جوان بسیاری اکنون خواستار استفاده از آن در مراسم عروسی‌شان هستند.

کد خبر 116886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز