ولینگتن: دانشمندان با استفاده از اسپری‌های خوشبو کننده در تلاش برای حفظ نسل برخی گونه‌های پرندگان نیوزیلند هستند!

kiwi-bird

تحقیقات جدید در نیوزیلند نشان داده است که بوی برخی از پرندگان خاص باعث می‌شود که حیوانات شکارچی به راحتی آنها را شناسایی کنند و هدف حمله قرار دهند. نسل برخی از این پرندگان در معرض انقراض قرار دارد و اکنون دانشمندان در حال بررسی بوی بدن آنها برای یافتن چاره‌ای جهت حل این مسئله هستند.

این گروه عقیده دارند در صورت شناسایی این بوی خاص می‌توانند با بوی موادی مانند اسپری خوشبو کننده مرگ‌ومیر این پرنده‌ها در طبیعت را به‌‌صورت چشمگیری کاهش دهند. برای این تحقیقات دولت نیوزیلند بودجه‌ای در حدود 500 هزار دلار در نظر گرفته است.

راز طول عمر مسن‌ترین دوقلوهای جهان

پاریس: مسن‌ترین دوقلوهای جهان ورزش منظم را مهم‌ترین عامل عمر طولانی خود می‌دانند. ریموند و لوسینه واتلاده خواهرهای دو قلویی که در کتاب رکوردهای گینس نامشان به‌عنوان مسن‌ترین دوقلوهای جهان ثبت شده است از دهه 1930 عضو تیم‌ملی ژیمناستیک بانوان فرانسه بودند و هنوز هم ورزش می‌کنند. همسران این خواهرهای 98 ساله چند سال پیش فوت کرده‌اند و آنها اکنون در خانه پدری خود با هم زندگی می‌کنند.

آنها به غیر از ورزش، سرگرمی‌های مشترک فراوانی دارند و مهم‌ترین شادی زندگی‌شان دیدن 7نوه و 13نتیجه‌شان است. این خواهران دوقلو می‌گویند هر چند از لحاظ شناسنامه‌ای سن‌شان زیاد است اما آنها فکر می‌کنند که هنوز 20 ساله هستند و می‌توانند زندگی شاد و خوبی داشته باشند.

تلاش برای ورود به بانک از سقف!

تیرانا: پلیس آلبانی موفق به دستگیری 2سارق شده است که قصد داشتند از طریق سقف وارد یک بانک در این کشور شوند! این سارقان با برداشت از یک فیلم، مغازه‌ای را در طبقه بالای این شعبه بانک اجاره کرده و در تلاش بودند با حفر تونل برای سرقت از سقف وارد بانک شوند.

مسئولان این بانک با شنیدن صدای مته‌کاری آنها متوجه نقشه این سرقت شدند و ماموران پلیس را از مسئله آگاه کردند. مسئولان پلیس آلبانی می‌گویند سارقان در آخرین مرحله حفر تونل خود بودند که ماموران موفق شدند آنها را دستگیر کنند. سرقت از شعبه‌های کوچک برخی بانک‌های آلبانی که از حفاظت کمی برخوردار هستند در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. دولت آلبانی در فکر یک طرح ویژه برای افزایش تجهیزات امنیتی بانک‌های این کشور است.

کشف زبان جدید به وسیله یک نامه

لیما: پیدا شدن یک نامه بسیار قدیمی در پرو باعث شد تا باستان‌شناسان یک زبان ناشناخته را کشف کنند. قضیه از این قرار است که یک تیم از باستان‌شناسان در تحقیقات خود در یک محوطه باستانی نامه‌‌ای را کشف کردند که پشت آن خطوط نامفهومی دیده می‌شد.

پس از تحقیقات مفصل مشخص شد که این خطوط در واقع علائم نوشتاری زبان ناشناخته‌ای متعلق به بومی‌های پرو به‌حساب می‌آید. باستان‌شناسان عقیده دارند که این زبان از قرن 16 و 17میلادی به فراموشی سپرده شده و از آن زمان کسی که به این زبان حرف بزند یا مکاتبه کند دیده نشده است. تصویری از این نامه به تازگی منتشر شده است که در آن ستونی از اعداد و کلمات دیده می‌شود. محققان در حال تحقیق برای رمزگشایی از این نامه و کشف این زبان فراموش شده هستند.

کد خبر 116776

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز