کالیفرنیا: گروهی از دوچرخه‌سواران ایالت کالیفرنیای آمریکا قصد دارند با به‌صدا در آوردن بوق دوچرخه‌های خود به سر و صدای موتورسیکلت‌های این ایالت اعتراض کنند.

بوق دوچرخه

این گروه می‌گویند بسیاری از دارندگان موتورسیکلت با دستکاری اگزوز وسیله نقلیه خود یا نصب بوق‌های غیر مجاز، آسایش بسیاری از مردم را سلب کرده‌اند و خواب راحت را از آنها در ساعات پایانی شب می‌گیرند. این دوچرخه‌سواران در تلاش هستند با اعتراض خود به‌وسیله بوق، مقام‌های این ایالت را قانع کنند تا قانونی برای مقابله با این موتورسیکلت‌سوارها به تصویب برسانند. موتورسیکلت‌ها طبق قوانین با بوق‌هایی استاندارد تحویل خریداران می‌شود اما بسیاری این بوق‌ها را بعد از خرید با انواع پر سر و صداتر تعویض می‌کنند.

قطر به‌دنبال میزبانی جام‌جهانی در بیابان

دوحه: مقام‌های دولت قطر با ارائه طرح خود برای ساخت 5 ‌استادیوم بسیار پیشرفته در تلاش هستند مسئولان فدراسیون جهانی فوتبال را برای میزبانی جام‌جهانی سال 2022‌قانع کنند! در‌حالی که دمای هوا در قطر در زمان برگزاری جام‌جهانی بیشتر از 45‌درجه خواهد بود مسئولان سازمان ورزش این کشور اعلام کرده‌اند طراحی استادیوم‌های مورد نظر آنها به‌شکلی است که به‌وسیله دستگاه‌های تهویه هوا باد خنک از بالا به داخل زمین دمیده خواهد شد و بازیکنان به‌هیچ عنوان احساس گرما نخواهند کرد. گفته می‌شود قطر بودجه‌ای بالغ بر 40‌میلیارد دلار برای برگزاری جام‌جهانی در نظر گرفته است. کارشناسان فوتبال برای بررسی درخواست قطر به این کشور سفر کرده‌اند اما مقام‌های فیفا اعلام کرده‌اند قطر از لحاظ جغرافیایی کوچک‌تراز آن است که بخواهد میزبان این رقابت بزرگ باشد.

تعمیر خودروی هیتلر برای گردشگران

کاتماندو: خودرویی که گفته می‌شود هدیه هیتلر به‌پادشاه نپال بوده قرار است به‌زودی برای گردش در اطراف یک موزه این کشور تعمیر و استفاده شود. این مرسدس بنز مدل سال 1939‌هدیه رهبر سابق نازی‌های آلمان به پدربزرگ آخرین پادشاه نپال بوده است. گیانندرا، آخرین پادشاه نپال 2‌سال پیش از مقام خود عزل شد و اکنون به‌عنوان یک شهروند عادی زندگی می‌کند.

این خودروی گران‌قیمت بیشتر از 5‌سال در پارکینگ کاخ سلطنتی نپال بوده است اما مقام‌های این کشور قصد دارند اکنون آن‌را برای استفاده گردشگران به‌طور کامل تعمیر و بازسازی کنند. قیمت این خودرو بیش از 537‌هزار دلار تخمین زده می‌شود. مقام‌های نپال می‌گویند این مسئله نشان دهنده تغییرات گسترده سیاسی در این کشور است.

دو‌قلوهای نادر سیاه و سفید در مدرسه

لندن: معلم‌های مدرسه هیچ مشکلی برای تشخیص خواهران دوقلوی انگلیسی در کلاس درس نخواهند داشت. مارسیا و میله خواهرهای نادر دوقلویی هستند که یکی از آنها سفید و دیگری سیاه است. پزشکان می‌گویند احتمال به‌دنیا آمدن چنین دو ‌قلوهایی یک در میلیون است.

بسیاری از مردم هنوز نمی‌توانند در برخورد نخست باور کنند که مارسیا و میله، با رنگ‌های متفاوت‌ دو ‌قلو باشند اما پس از مدتی متوجه می‌شوند این دو‌خواهر به‌غیر از رنگ در دیگر موارد مانند هم هستند. قرار است این دو ‌خواهر در یک کلاس در کنار هم درس بخوانند و به‌همین خاطر به احتمال زیاد خبرنگاران زیادی در مدرسه آنها در روز نخست سال تحصیلی حضور پیدا خواهند کرد. پدر و مادر آنها می‌گویند بچه‌هایشان بر خلاف ظاهر شبیه هم، اخلاق‌های متفاوتی دارند.

کد خبر 116240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز