آنتالیا: یک بچه‌بازیگوش که به‌صورت چهار‌دست‌و‌پا وارد بزرگراهی در ترکیه شده بود به‌شکل معجزه‌آسایی از خطر مرگ نجات پیدا کرد

toddler

 

 مادر کم توجه این بچه فکر می‌کرد فرزندش زیر سایه درختان محوطه سبز بزرگراه خواب است که ناگهان متوجه شد رانندگان با مورد عجیبی در وسط بزرگراه شلوغ شهر آنتالیا مواجه شده‌اند. یک رهگذر فیلم این قضیه را منتشر کرده است که در آن رانندگان با سرعت زیاد از نزدیکی این بچه عبور می‌کنند.

یک راننده کامیون در نهایت با کم‌کردن سرعت خود تلاش کرد که راننده‌های دیگر را متوجه موضوع کند که مادر بچه سرانجام متوجه گم‌شدن بچه‌ اش شد. بسیاری از بینندگان فیلم این قضیه عقیده دارند که فیلمبردار ناشناس باید با رها‌کردن تلفن همراهش این بچه را نجات می‌داد.

پایان کابوس مدرسه

پکن: دانش‌آموزان منطقه دورافتاده‌ای در چین در آستانه سال تحصیلی جدید دیگر کابوس رفتن به مدرسه را نخواهند دید. مدرسه بچه‌های این منطقه در بالای کوهی به ارتفاع 3‌هزار متر قرار دارد و در سال‌های گذشته دانش‌آموزان مجبور بودند از چند نردبان چوبی که توسط اهالی ساخته شده بود برای رسیدن به محل تحصیل خود استفاده کنند.

استفاده از این نردبان‌ها که تعادل چندان مناسبی هم نداشتند برای بسیاری از بزرگسالان هم ترسناک بود اما بچه‌های این منطقه هر روز صبح در حالی که خواب‌آلود بودند باید از آن برای رسیدن سریع به مدرسه استفاده می‌کردند. مقام‌های آموزش و پرورش منطقه سرانجام با اعتراض والدین برای سال تحصیلی جدیدپلکان‌های فلزی را جایگزین این نردبان‌های چوبی کرده‌اند تا از امسال دیگر دانش‌آموزان هنگام رفتن به مدرسه دل‌شان نلرزد.

عملیات آتش‌نشان‌ها برای نجات شتر

اورگان: ماموران آتش‌نشانی در یکی از ایالت‌های آمریکا با استفاده از تمام مهارت‌های خود شتری را از یک چاه فاضلاب نجات دادند. صاحب این حیوان پس از اطلاع از وقوع این حادثه با مرکز فوریت‌های ایالت اورگان تماس گرفت و اعلام کرد که به‌هیچ عنوان قادر نیست شتر 680‌کیلوگرمی خود را از این چاه نجات دهد.

پاهای این حیوان در لجن‌های چاه گیر کرده بود و ماموران اعتقاد داشتند تلاش این شتر برای بیرون آمدن از چاه ممکن است باعث شکستن پاهای او شود. آتش‌نشان‌ها سرانجام توانستند با کندن اطراف این چاه و قرار دادن یک کمربند نجات زیر شکم این شتر او را نجات دهند. با وجود اینکه این عملیات چندین ساعت طول کشید اما صاحب این شتر می‌گوید حیوان محبوب او سالم است و خوشبختانه نیاز به درمان خاصی ندارد.

دریل‌های حفاری به معدنچی‌ها رسیدند

سانتیاگو: امیدها برای نجات معدنچی‌های گرفتار شیلی در عمق 700 متری زیر زمین با رسیدن دریل‌های حفاری به محل پناه گرفتن آنها بیشتر شد. مقام‌های امداد شیلی اعلام کردند که کانال حفر شده برای رسیدن به 33‌معدنچی گرفتار این کشور کامل شده است و اکنون فقط این مسیر باید برای نجات آنها پهن‌ شود.

مهندسان تیم نجات عقیده دارند که کار پهن کردن این مسیر احتمالا چند هفته طول خواهد کشید و در اوایل ماه نوامبر امکان بیرون کشیدن معدنچی‌ها میسر خواهد شد. دریل ویژه‌ای که برای کندن زمین در این عملیات مورد استفاده قرار گرفته اکنون توانسته است سقف محلی که معدنچی‌ها در آن گرفتار هستند را سوراخ کند. 33‌معدنچی شیلی از اوایل ماه آگوست در این محل گرفتار هستند و یکی از این معدنچی‌ها در این مدت پدر شده است.

کد خبر 116342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز