آتن: دولت یونان که در شرایط اقتصادی وخیمی به‌سر می‌بر‌د توانست با برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مسابقات دوی ماراتن جهان برای خودش با جذب گردشگر درآمدزایی کند.

greece

در این مسابقه دوی ماراتن بیش از 9‌هزار و 500‌خارجی در کنار 3‌هزار نفر از مردم یونان شرکت کردند؛آماری که یک رکوردشکنی در برگزاری مسابقات ماراتن به‌حساب می‌آید. گفته می‌شود دولت یونان با جذب حمایت‌کننده‌های مالی، امسال1.5 میلیون یورو برای برگزاری این رقابت هزینه کرده است. این در حالی است که تخمین زده می‌شود ورود گردشگرانی که برای شرکت یا تماشای این مسابقه وارد یونان شده‌اند سودی 25‌میلیون یورویی برای این کشور در بر داشته باشد.

خوش اقبالی کشتی1.5 میلیارد دلاری

لندن: یکی از گران قیمت‌ترین کشتی‌های مسافربری جهان با خوش‌اقبالی ناخدای آن از یک حادثه نجات پیدا کرد. این کشتی غول‌پیکر در حالی که صدها نفر از گردشگران در حال تماشای آن بودند با فاصله کمتر از 4‌سانتی‌متر از زیر یک پل رد شد و نفس همه را در سینه‌هایشان حبس کرد. این کشتی که ارزش آن1.5 میلیارد دلار است قد و قواره‌ای به اندازه 4‌زمین فوتبال دارد و 8‌هزار و 300‌نفر می‌توانند به‌راحتی با آن به سفر بروند.

مسئولان این کشتی اعلام کرده‌اند بد بودن وضعیت جوی باعث چنین اشتباهی شده است و در صورت برخورد با پل، حادثه ناگواری اتفاق می‌افتاد. این کشتی مجهز به چند استخر شنا، سالن تئاتری با هزار و 380‌صندلی و یک مرکز خرید به همراه پارک و فضای سبز است!

مرگ درازترین مار جهان

اوهایو: مسئولان باغ‌وحشی در اوهایو اعلام کردند که درازترین مار باغ‌وحش‌های جهان جانش را از دست داده است. این مار با طول بیشتر از7.3 متر باعث شده بود که این باغ‌وحش مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گیرد. در سال 2007‌نام این مار پیتون در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان طولانی‌ترین ماری که توسط انسان‌ها نگهداری می‌شود ثبت شد.

به گفته مسئولان باغ‌وحش این مار 140‌کیلوگرمی به‌خاطر یک تومور مُرده است. تلاش پزشکان برای بهبودی این مار فایده‌ای نداشت و به‌همین خاطر محققان دانشگاه اوهایو قرار است به‌زودی جسد او را برای بررسی کامل علت مرگ کالبدشکافی کنند. پوست این نوع مار دارای اشکال هندسی خاصی است که به او قدرت استتار خود در طبیعت را در مقابل شکارچی‌ها و حیوانات دیگر می‌دهد.

نگرانی برای ساعت‌های مچی

لندن: شرکت‌های تولید‌کننده ساعت مچی این روزها به‌شدت نگران پایین‌آمدن فروش محصولات خود هستند. یک تحقیق جدید در انگلیس نشان داده است که یک نفر از هر 7‌نفر دیگر هیچ نیازی به خرید ساعت مچی احساس نمی‌کند. مسئولان این شرکت‌ها عقیده دارند گسترش استفاده از تلفن‌همراه و وسایل الکترونیک دیگر مانند لپ‌تاپ، مهم‌ترین عامل پایین‌آمدن فروش ساعت‌های مچی به‌حساب می‌آید.

هر چند اکثر افراد مسن هنوز عادت به بستن ساعت مچی دارند اما بر اساس این نظرسنجی بسیاری از جوان‌ها دیگر نیاز به همراه داشتن این وسیله را احساس نمی‌کنند. به‌همین خاطر تولید‌کنندگان ساعت‌های مچی در تلاش هستند با اضافه‌کردن امکانات ویژه و جدیدی مانند نمایش ضربان قلب و کالری مصرفی بدن، فروش خود را حفظ کنند.

کد خبر 119615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز