اوتاوا: یک زن و شوهر کانادایی10.2میلیون‌دلار از جایزه خود را که در یک مسابقه برنده شده بودند به‌مردم بخشیدند.

Giveaway Lottery

قضیه از این قرار است که این زوج با شرکت در یک رقابت، موفق شدند 10.9 میلیون دلار پول نقد برنده شوند. این خانواده اما پس از یک‌هفته تصمیم گرفتند فقط 700‌هزار دلار از این پول را برای برطرف کردن مشکلات زندگی خود نگه دارند و مابقی آن را به افراد گرفتار ببخشند. این زوج مسن در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کردند که احساس می‌کنند گروه‌های خیریه استفاده بسیار مناسب‌تری از این پول خواهند کرد و پس ازمرگ‌شان مردم از آنها به‌خوبی یاد می‌کنند. آنها می‌گویند در خانه قدیمی خود راحت هستند و پول نمی‌تواند برایشان شادی بیاورد.

کشف تونل پیشرفته قاچاق مواد‌مخدر

کالیفرنیای جنوبی: ماموران پلیس مبازره با مواد‌مخدر آمریکا توانستند تونل پیشرفته‌ای را در منطقه مرزی این کشور با مکزیک کشف کنند که از آن برای قاچاق مواد‌مخدر استفاده می‌شد. این تونل که طولی به اندازه 5‌زمین فوتبال دارد به تجهیزات گوناگونی مانند روشنایی، سیستم تهویه و تجهیزات ریلی برای حمل‌و‌نقل مواد‌مخدر مجهز است. فقط در لحظه عملیات نیروهای پلیس برای تصرف این تونل بیش از 30‌تن ماری‌جوانا در آن کشف شد.

گفته می‌شود این بزرگ‌ترین تونل کشف شده توسط ماموران پلیس است. مواد‌مخدر به‌وسیله تجهیزات نصب شده در داخل این تونل به‌مخفیگاهی در 50‌متری داخل مرز آمریکا منتقل و پس از بسته‌بندی پخش می‌شد. مردم ایالت کالیفرنیا هفته گذشته به طرح آزادی مصرف ماری‌جوانا رای منفی دادند.

مسواک ویژه برای اسب‌های آبی

پکن: مسئولان باغ‌وحشی در چین با ساخت مسواکی ویژه برای اسب‌های‌آبی در تلاش برای حفظ سلامت دهان‌و‌دندان این حیوانات هستند. این مسواک 1.2 متری طوری طراحی شده است که قابلیت تمیز‌کردن تمام دندان‌های اسب‌های‌آبی باغ‌وحش را دارد و خطر ابتلای آنها به بیماری‌های گوناگون را به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

مسئولان باغ‌وحش 3‌بار درهفته مراسم مسواک‌زدن دندان‌های اسب‌های آبی را برگزار می‌کنند و تعداد زیادی از مردم برای تماشای آن به باغ‌وحش می‌آیند. به‌گفته مسئولان باغ‌وحش، این حیوانات در هنگام زندگی در طبیعت با خوردن علف، دندان‌های خود را تمیز می‌کنند اما در باغ وحش نیاز به مسواک‌زدن دارند. اسب‌های آبی به صورت میانگین 1.5 تن وزن دارند. این گونه سومین پستاندار بزرگ جهان به‌حساب می‌آید.

سفر به دور دنیا بدون ترک اتاق خواب!

لندن: یک مرد علاقه‌مند به پرواز تصمیم گرفته است بدون ترک خانه‌اش به دور دنیا سفر کند! قضیه از این قرار است که آقای جان‌دیویس،50‌ساله که همیشه عاشق پرواز بوده با هزینه‌کردن بیش از 30‌هزار دلار یک دستگاه شبیه‌ساز پرواز در خانه‌اش ساخته است.

این دستگاه به‌صورت کامل از روی کابین خلبان هواپیمای مسافربری‌بوئینگ 747‌ساخته شده است و آقای دیویس می‌تواند با آن پرواز بر فراز آسمان مناطق گوناگون جهان را شبیه‌سازی کند. این مرد می‌گوید: من از زمانی که جوان بودم آرزو داشتم خلبان شوم اما استعداد خوبی در درس‌های ریاضی نداشتم و به‌همین خاطر موفق به این کار نشدم. چند شرکت، حمایت مالی خود را از این برنامه آقای دیویس اعلام کرده‌اند و او قرار است درآمد حاصل از این سفر را به سازمان‌های خیریه بدهد.

کد خبر 119994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز