ولینگتون: مسئولان یک شهر در نیوزیلند با پخش موسیقی کلاسیک، در تلاش برای کاهش جرائم خیابانی هستند.

motzart

این طرح به‌صورت آزمایشی در یکی از خیابان‌های این شهر با نصب بلندگوهای بزرگ و پخش موسیقی ولفگانگ‌آمادئوس‌موتسارت،آهنگساز اتریشی شروع شده است. مقام‌های پلیس اعلام کرده‌اند که رفتار ناهنجار اجتماعی در این خیابان در مدت 2‌هفته اول اجرای طرح 77‌مورد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته کاهش پیدا کرده است!

مسئولان می‌گویند با جواب مثبت گرفتن از موسیقی کلاسیک قصد ادامه این روند را در مناطق دیگر جرم‌خیز شهر دارند. با‌وجود پیشنهادهای گوناگون، مقام‌های شهری قصد جایگزین کردن موسیقی دیگری را ندارند و این روز‌ها آقای موتسارت قرار است ‌یک‌تنه نبرد با مجرمان را ادامه دهد.

کمک موش‌ها برای خنثی‌کردن مین

دارالسلام: موسسه‌ای در تانزانیا در‌حال آموزش موش‌ها برای خنثی‌کردن مین‌های زمینی است! موش‌های آموزش‌دیده توسط کارشناسان این موسسه خیریه طوری آموزش می‌بینند که بتوانند بوی مواد‌منفجره به کار رفته در مین‌ها را به‌راحتی تشخیص دهند. این موش‌ها با حرکت در میدان‌های مین با نزدیک‌شدن به‌مواد منفجره با تولید صدایی ویژه واحدهای خنثی‌کننده را درباره محل کارگذاری مین راهنمایی می‌کنند و به خاطر این کارشان یک تکه کوچک موز جایزه می‌گیرند.

عبدالله‌مویچوو یکی از آموزش دهندگان این موش‌ها می‌گوید: یک گروه 2‌تایی از این موش‌ها می‌تواند مین‌های قرار گرفته در میدان مینی به‌مساحت 200‌متر مربع را در عرض 2‌ساعت کشف کند؛ کاری که برای انسان‌ها یک روز زمان می‌برد.

کارت‌های بودار برای کشف موادمخدر

آمستردام: مقام‌های دولت هلند اقدام به توزیع 30‌هزار کارت بودار برای کشف مزرعه‌های غیر‌قانونی کاشت گیاهان منبع تولید مواد‌مخدر کرده‌اند! این کارت‌ها که بوی مواد‌مخدر گوناگون مانند ماری‌جوآنا از آنها استشمام می‌شود به ساکنان مناطق گوناگون کمک می‌کنند که کشت غیرقانونی این گیاهان یا تولید مواد‌مخدر توسط همسایه‌های خود را به آگاهی پلیس برسانند. در پشت این کارت‌ها موارد لازم برای تماس با مسئولان مبارزه با مواد‌مخدر به‌منظور گزارش موارد تخلف، نوشته شده است.

مسئولان دولت‌هلند به‌تازگی اعضای 5خانواده را دستگیر کرده‌اند که در خانه خود کارگاه تولید مواد‌مخدر راه‌اندازی کرده بودند. مقام‌های پلیس اعتقاد دارند دست‌کم 40‌هزار مورد از این دست تخلف‌ها در سراسر هلند وجود دارد که باکمک مردم می‌توانند آنها را کشف کنند.

برادر جدید برای شیر ببر 400‌کیلوگرمی

کارولینای جنوبی: یک شیر ببر (لایگر) در آمریکا این روزها بازی با برادر جدید خود را شروع کرده است. این شیر‌ببر به نام هرکول که در سال 2002‌به دنیا آمده اکنون بیش از 406‌کیلوگرم وزن دارد و بسیاری او را بزرگ‌ترین گربه‌سان جهان می‌دانند. 4‌هفته پیش او صاحب برادر جدیدی شد که مانند او نصفش شیر و نصفش ببر است.

پدر این بچه‌ها یک شیر و مادرشان یک ببر است و همین مسئله باعث شده آنها مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرند. شیرببرها رشد بسیار سریعی دارند به‌طوری که گفته می‌شود برادر کوچک هرکول هر روز نیم‌کیلوگرم به وزنش اضافه می‌شود. به‌همین خاطر مسئولان پارک حیات‌وحشی که این شیرببرها در آن نگهداری می‌شوند انتظار دارند وزن این بچه‌جدید در یکسالگی به بیشتر از 165‌کیلوگرم برسد.

کد خبر 120383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز