لندن: یک زن انگلیسی 2‌ سال پس از افتادن انگشتر گران‌قیمتش در دستشویی توانست آن‌را پیدا کند! انگشتر الماس خانم جوآن اسپیرز، 2‌سال پیش زمانی که در یک هتل بود به‌صورت اتفاقی در دستشویی افتاد.

question mark

او برای پیدا کردن این انگشتر به شرکت پیمانکار فاضلاب منطقه مراجعه کرد و با پرداخت پول از آنها خواست که یک دوربین در مخزن جمع‌آوری فاضلاب نصب کنند. مشاهده تصویر این دوربین مداربسته فایده‌ای نداشت و مسئولان این شرکت پس از آن یک‌نفر را همراه با دستگاه فلزیاب به داخل این مخزن فرستادند اما خبری از انگشتر نشد.

بعد از گذشت 2‌سال یکی از ماموران این شرکت در عملیات پاکسازی مسیر فاضلاب به‌صورت ناگهانی این انگشتر را پیدا کرد و سرانجام مسئولان شرکت، آن را به صاحب خوش اقبالش پس داد.

معدنچی شیلیایی؛ سوژه مسابقات ماراتن

نیویورک: یکی از معدنچی‌های شیلیایی که ماه‌گذشته از عمق 700‌متری زیر زمین نجات پیدا کرد، این روزها به سوژه اصلی رسانه‌ها در مسابقات دوی ماراتن تبدیل شده‌ است. مسئولان برگزاری مسابقات دو تلاش می‌کنند که با دعوت از ادیسون‌پنا نظر رسانه‌ها را جلب کرده و حمایت مالی بیشتری را جمع‌آوری کنند. این معدنچی 34‌ساله که به‌خاطر تمرینات ورزشی خود هنگام گرفتار‌شدن‌ زیر زمین مشهور شده است روز گذشته توانست مسافت 24.4 کیلومتری مسابقه دوی ماراتن در نیویورک را طی کند و به‌خط پایان برسد. ادیسون ‌پنا هنگامی‌که ‌زیر زمین بود هر روز چندین نوبت در میان تونل‌ها و فضای محدود موجود می‌دوید. او اعلام کرده است می‌خواهد با شرکت در مسابقات گوناگون، مردم به ویژه کودکان را به دویدن تشویق کند.

کشف تصویر دزد با استفاده از اینترنت

لندن: اعضای یک خانواده انگلیسی توانستند با استفاده از یک سرویس اینترنتی، تصویر دزد خودروی خود را پیدا کنند! قضیه از این قرار است که خودروی این خانواده در جلوی خانه‌شان مورد سرقت قرار گرفت اما پلیس هیچ سرنخی برای پیدا‌کردن این دزد در دست نداشت.

اما پسر 11‌ساله این خانواده با استفاده از سرویس تصاویر خیابان گوگل توانست چهره این دزد را برای نیروهای پلیس مشخص کند! گفته می‌شود به‌صورت تصادفی در لحظه سرقت یکی از خودروهای مجهز به‌دوربین‌های 360‌درجه شرکت گوگل در حال عبور از این منطقه بوده و توانسته است این تصویر منحصر به فرد را ثبت کند. مسئولان پلیس درتلاش هستند که از مسئولان گوگل تصاویری با کیفیت بالاتر از آنچه در اینترنت وجود دارد را برای دستگیری سارق دریافت کنند.

نبرد کوآلا‌ با مرگ

کانبرا: مسئولان پلیس استرالیا در جست‌وجوی شکارچیانی هستند که پس از شلیک به 2‌کوآلا فرار کرده‌اند. ماموران سازمان محیط‌زیست استرالیا یک بچه‌کوآلا را در‌حالی در کنار مادر مرده‌اش پیدا کردند که 15‌تیر به بدنش اصابت کرده بود. این بچه‌کوآلا در حال دست‌و‌پنجه نرم‌کردن با مرگ است و وضعیت او باعث نگرانی‌بسیاری از مردم استرالیا و افزایش خشم آنها از شکارچیان غیر‌قانونی شده است.

پزشکان توانسته‌اند جلوی خونریزی داخلی این کوآلا را بگیرند و 3‌گلوله را از بدن او خارج کنند. مسئولان بیمارستان می‌گویند در‌صورتی که شرایط جسمی او پایدار شود می‌توانند 12‌گلوله دیگر را خارج کنند. کوآلاها حیوانات بسیار آرامی هستند و تیراندازی به آنها در استرالیا مجازات 2‌سال زندان را به‌دنبال دارد.

کد خبر 120308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز