لندن: ماموران پلیس انگلیس در تعقیب متهمی هستند که تاکنون 33‌ گربه را در یکی از مناطق این کشور کشته است!

cat killer

چند‌روز پیش در منطقه سامرست یک گربه دیگر کشته شد تا سی‌و‌سومین قتل گربه‌ها در این منطقه از سال 2008‌ تاکنون با شیوه‌‌ای مشابه صورت بگیرد. گفته می‌شود قاتل‌سریالی این گربه‌ها از ضدیخ برای کشتن گربه‌ها استفاده می‌کند و با خوراندن آن به‌وسیله بیسکویت این حیوانات را به‌قتل می‌رساند.

در همه پرونده‌ها گربه‌های سالم به‌صورت ناگهانی دچار تهوع شده و سپس به‌خاطر از کار افتادن کلیه ، جانشان را دست داده‌اند. گروه‌های حمایت از حقوق حیوانات با تشکیل گروه ویژه‌ای خواستار جدیت بیشتر نیروهای پلیس در این رابطه شده‌‌اند. به عقیده ماموران پلیس این قاتل به احتمال زیاد از یک بیماری روانی رنج می‌برد.

69‌میلیون دلار برای کوزه موروثی

لندن: یک خواهر و برادر انگلیسی هیچگاه تصور نمی‌کردند کوزه‌ای که به آنها ارث رسیده بود بتواند یک‌شبه ثروتمندشان کند! این کوزه چینی متعلق به قرن هجدهم را این خواهر و برادر در میان وسایل موروثی خود پید اکردند اما تا مدت‌ها ارزش آن‌را نمی‌دانستند. چندی پیش به‌طور اتفاقی آنها متوجه قیمت بالای این کوزه شدند و آن‌را برای حراج ارائه کردند.

در‌حالی که کارشناسان تخمین می‌زدند این شیء عتیقه حداکثر با قیمت 2میلیون دلار به فروش ‌می‌رسد یک خریدار حاضر به پرداخت 69‌میلیون دلار برای این کوزه شد! این مسئله آنقدر برای این خواهر و برادر شوکه کننده بود که آنها مجبور شدند دقایقی از سالن حراج خارج شوند تا نفس عمیقی بکشند و ضربان قلب‌شان پایین بیاید!

توقیف گواهینامه وزیر حمل‌و‌نقل!

پراگ: پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی جمهوری چک گواهینامه وزیر حمل‌و‌نقل این کشور را برای 6‌ماه توقیف کرد! ویت‌بارتا نخستین وزیر حمل‌و‌نقل جهان به‌حساب می‌آید که حق رانندگی ندارد. او در مراسم‌عروسی خود از خودروی گران‌قیمتی استفاده کرد که پلاک نداشت. این وزیر شماره خودرو را روی یک کاغذ نوشته و پشت شیشه چسبانده بود اما ماموران پلیس به‌محض مشاهده این مسئله خودروی او را متوقف کردند. پلیس به‌خاطر این تخلف آقای ویت‌بارتا را برای 6‌ماه از رانندگی محروم کرد.

علاوه بر این وزیر حمل‌و‌نقل جمهوری چک باید جریمه‌ای 5‌هزار کرونی( حدود 280‌دلار) هم بپردازد. این مسئله باعث یک آبروریزی برای دولت پتر نکاس، نخست‌وزیر جمهوری چک شده است که در ماه می به‌قدرت رسید.

فعالیت اسب‌آبی در نقش نجات غریق!

نایروبی: گروهی از گردشگران در سفر خود به آفریقا تصاویر یک اسب‌آبی را ثبت کرده‌اند که کار روزانه‌اش کمک و نجات دیگر حیوانات است! به گفته این گردشگران، این اسب‌آبی که در رودخانه خروشان «مارا» زندگی می‌کند هر روز تعداد زیادی از حیوانات را که در هنگام رد‌شدن از این رودخانه دچار مشکل می‌شوند نجات می‌دهد و آنها را با هر زحمتی به خشکی می‌رساند.

این رودخانه که در کنیا و تانزانیا جریان دارد، محل عبور و مرور حیوانات بسیاری در فصل مهاجرت است اما تعداد زیادی از آنها در هنگام رد‌شدن از این رودخانه به‌خاطر سرعت جریان آب در معرض غرق‌شدن قرار می‌‌گیرند. در مدت عکاسی این گروه این اسب‌آبی یک گوزن و یک گورخر را در عرض 10‌دقیقه نجات داد. این برای نخستین‌بار است که یک اسب‌آبی نقش نجات‌غریق را بازی می‌کند!

کد خبر 120530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز