توکیو: یک شرکت ژاپنی، یک دستگاه‌ جدید فروش خودکار نوشیدنی تولید کرده است که با استفاده از یک فناوری جدید به خریداران پیشنهادهای ویژه ارائه می‌دهد!

vending machine

این دستگاه جدید مجهز به سامانه اسکن چهره است و به‌وسیله آن می‌‌تواند جنسیت و سن خریدار را تشخیص دهد. خریدار علاوه بر امکان انتخاب مستقیم نوشیدنی، می‌تواند دکمه «پیشنهاد» را فشار دهد واین دستگاه بر اساس برنامه‌اش، نوشیدنی مورد نظر خود را به وی تحویل می‌دهد. مسئولان این شرکت می‌گویند میزان فروش دستگاه‌های آنها نسبت به دستگاه‌های مشابه بیشتر از 3‌برابر است. این دستگاه فروش خودکار همچنین برای پیشنهاد نوشیدنی، ساعت و دمای هوا را در نظر می‌گیرد.

کاهش وزن بعد از دیدن عکس

لندن: یک مرد انگلیسی که بعد از دیدن تصویر خود در یک سرویس اینترنتی متوجه چاقی خود شده بود اکنون به‌وزن متناسب رسیده است. آقای باب‌میوز، سال پیش به‌طور اتفاقی عکسی از خود در سرویس نمای خیابان گوگل دید که در آن شکم بزرگش و بسته‌‌ای چیپس که در دست داشت به‌خوبی دیده می‌شد.

دیدن این عکس باعث شد که این مرد 56‌ساله به فکر بیفتد و سراغ ورزش و رژیم‌غذایی برای کاهش وزن برود. چیپس، شکلات و نوشابه‌های گازدار از خوراکی‌های هر روز این مرد بود اما او آنها را کنار گذاشت.بعد از یکسال اکنون آقای‌میوز زیر نظر پزشکان 45‌کیلوگرم وزن کم کرده است و از زندگی‌اش لذت بیشتری می‌برد. او که اکنون 89‌کیلوگرم وزن دارد، می‌گوید هر چند از چاق بودن خود خبر داشته اما دیدن این تصویر ناگهان او را هوشیار کرده است.

دیدار چهره‌به‌چهره با خرس قطبی

اوتاوا: تصاویر بیرون‌آمدن یک خرس قطبی از زیر یخ برای دیدن یک گروه فیلمسازی در کانادا این روزها حسابی مورد توجه واقع شده است. قضیه از این قرار است که این گروه برای ساخت فیلم مستندی درباره مناطق قطبی به دماغه چرچیل در کانادا سفر کرده بودند که متوجه علاقه‌مندی یک خرس قطبی به فعالیت‌های خود شدند.

این خرس قطبی در‌حالی که کشتی این گروه در حال طی مسیر بود با شکستن یخ‌ها از آب بیرون آمد و یک دیدار چهره‌به‌چهره با کارگردان گروه داشت. تریستان‌بایر که سابقه ساخت چند فیلم مستند درباره حیات‌وحش را دارد می‌گوید که نزدیک‌شدن خرس‌های قطبی به انسان‌ها تا این حد به‌ندرت رخ می‌دهد. خرس قطبی، بزرگ‌ترین عضو خانواده خرس‌ها در جهان به‌حساب می‌آید.

کاهش علائم بیماری با بازی قدیمی

لندن: محققان دانشگاه آکسفورد در یک تحقیق جدید از تاثیر مثبت یک بازی‌ رایانه‌ای قدیمی در کاهش علائم بیماری روانی ویژه‌ای خبر دادند! این تحقیق نشان داده است که انجام بازی آجرچینی(تتریس) کمک بسیار شگفت انگیزی در کاهش علائم بیماری موسوم به « اختلال فشار روانى پس آسیبى» ‌می‌کند.

در این بیماری که پس از یک حادثه سخت مانند تصادف، جنگ یا حوادث طبیعی رخ می‌دهد بیمار با به یادآوردن خاطرات بد دچار هراس و اضطراب می‌شود. این تحقیق اما نشان داده است که بیمارانی که این بازی به ظاهر ساده را انجام می‌دهند دچار علائم کمتری شده و می‌توانند زندگی راحت‌تری داشته باشند. در بازی آجرچینی فرد باید با قرار دادن قطعات گوناگون سطرها را کامل و حذف کند.

کد خبر 120832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز