لندن: تخمین میلیون‌ها دلار هزینه برای عروسی جدید در خاندان سلطنتی انگلیس این روزها حسابی در این کشور جنجالی شده است.

William-engagement

گفته می‌شود در حالی که مردم این کشور با بحران شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند قرار است بیش از 120میلیون دلار صرف برگزاری مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام(نوه ملکه و فرزند ولیعهد انگلیس) و نامزدش، کیت میدلتون شود. این مراسم قرار است در بهار یا تابستان آینده برگزار شود و افزایش تدابیر امنیتی به خاطر برگزاری این عروسی یکی از دلایل هزینه‌های هنگفت آن به حساب می آید.

معترضان به این مسئله اعلام کرده‌اند که دراین شرایط اقتصادی، دولت انگلیس حق ندارد پول مالیات‌دهندگان را صرف زندگی تجملی خاندان سلطنتی کند. ملکه انگلیس در نظام سیاسی این کشور نقش تشریفاتی دارد.

نجات معجزه‌آسا از چاه 30‌متری

بوینوس‌آیرس: نجات معجزه‌آسای یک دختر 3‌ساله از چاهی 30‌متری باعث خوشحالی مردم آرژانتین شد. این دختر‌بچه در حال بازی در یک زمین کشاورزی در حومه پایتخت آرژانتین بود که داخل این چاه سقوط کرد. ماموران امداد در ابتدا تصور نمی‌کردند بتوانند این دختر را زنده نجات دهند اما پس از 6‌ساعت تلاش این بچه بدون جراحت خاصی از ته‌چاه بیرون آورده شد.

یک دوربین کوچک دید در شب در مدت عملیات نجات به‌داخل چاه فرستاده شده بود و مردم آرژانتین با هیجان فراوان عملیات امداد را به‌صورت مستقیم از تلویزیون پیگیری می‌کردند. این مسئله واکنش مقام‌های دولتی را به‌دنبال داشت و کریستینا‌ کرچنر، رئیس جمهوری آرژانتین نجات این دختر 3‌ساله را یک معجزه خواند.

بلندقدترین مرد جهان؛ بدون رقیب

آنکارا: بلندقدترین مرد جهان یک باردیگر نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد تا کسی حتی به گرد پایش هم نرسد. نام سلطان، اهل ترکیه با قد2.47 متر در مراسمی در برزیل بار دیگر با حضور مقام‌های گینس در کتاب رکوردهای جهان ثبت شد. این مرد ترکیه‌ای می‌گوید پیش از رکوردشکنی از مردم فراری بوده اما اکنون شهرتش باعث شده است که همه با او بسیار مهربان باشند. سلطان تا سال 2007‌همچنان در حال رشد بود اما پزشکان برای سلامتی وی در آن زمان با انجام عمل‌جراحی جلوی بلندتر شدن بیشتر قدش را گرفتند. رکورد بلندقدترین مرد جهان پیش از این در اختیار بائو‌زیشون چینی با قد 2.36 متر بود. این مرد ترکیه‌ای علاوه بر این، رکورد بزرگ‌ترین کف‌دست‌و‌پای جهان را هم با طول به‌ترتیب 27.5  36.5 سانتیمتر در اختیار دارد.

کسب در‌آمد با خوردن شکلات‌و‌شیرینی

لندن: یک مرد انگلیسی شغلی دارد که شاید به نظر بسیاری از مردم جهان رویایی به نظر برسد! انگوس‌کندی، سردبیر یک مجله بررسی محصولات جدید صنعت شکلات و شیرینی است و به‌همین خاطر در هر ماه باید بیش از 200‌محصول کارخانه‌های گوناگون را امتحان کند.

هر روز صبح که آقای کندی پشت میز دفترش می‌نشیند با کوهی از شکلات و شیرینی مواجه است تا پس از خوردن آنها نظرش را درباره آنها بنویسد. مجله او که فقط به بررسی شیرینی و شکلات‌های تولید شده توسط کارخانه‌ها می‌پردازد، بسیار پرطرفدار است و بسیاری از شرکت‌ها به نظرات او درباره محصولات‌ توجه می‌کنند. آقای کندی می‌گوید در صورت رفتن به نمایشگاه مواد‌غذایی مجبور است روزی بیشتر از یک کیلوگرم شکلات بخورد!

کد خبر 121061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز