کالیفرنیا : هر چند موسسات آموزش بازیگری تاکنون ویژه انسان‌ها بود اما یک موسسه در لس‌آنجلس این روزها فعالیت خود را برای آموزش هنرپیشگی به حیوانات آغاز کرده است!

cat

این موسسه که مشتری‌های زیادی هم دارد به حیواناتی که قرار است در فیلم‌های گوناگون نقش بازی کنند آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد. برای نمونه از جمله کارهایی که سگ‌ها باید یاد بگیرند تظاهر به‌مرگ است که در فیلم‌های سبک اکشن کاربرد زیادی دارد. حیوانات هنرجو در‌صورتی که آموزش‌های داده شده را به‌خوبی اجرا کنند خوراکی مورد علاقه‌شان را دریافت می‌کنند. مربیان این موسسه همچنین سگ‌ها را برای شرکت در صحنه‌های تعقیب و گریز و جلوه‌های ویژه‌ فیلم‌ها آماده می‌کنند تا بتوانند از پس این کار نیز به‌خوبی برآیند.

بازگشت به زندگی پنگوئن با منقار مصنوعی

برازیلیا: با کمک پزشکان برزیلی یک پنگوئن توانست به زندگی عادی خود بازگردد. این پنگوئن در یک حادثه منقارش شکسته بود و به خاطر این مسئله قادر نبود زندگی و تغذیه عادی خود را ادامه دهد. حامیان حیات وحش این پنگوئن را 5 ماه پیش پیدا کردند و تاکنون از او در یک مرکز ویژه نگهداری می‌شد.

پزشکان باغ وحشی در برزیل پس از مطالعه روی وضعیت این حیوان تصمیم گرفتند که برای او یک منقار مصنوعی طراحی کنند. طی یک عمل جراحی این منقار مصنوعی برای پنگوئن نصب شد و گفته می‌شود او اکنون می‌تواند به راحتی غذاهای مورد علاقه‌اش را بخورد. پزشکان می‌گویند این عمل که طی آن یک پنگوئن صاحب منقاری جدید می‌شود، در نوع خود بی‌سابقه است.

کمک دندانپزشکان به فیل

دهلی‌نو: گروهی از دندانپزشکان توانستند در عملی بی‌مانند در هند یک فیل را از درد 5‌ساله عاجش نجات دهند! عاج این فیل از مدت‌ها پیش یک ترک به‌طول 50‌سانتی‌متر و عمق 4‌سانتی‌متر پیدا کرده بود و دندانپزشکان در یک عمل این شکاف را با استفاده از یک ماده‌خاص پر کردند. این عمل بی‌مانند در نوع خود،2.5 ساعت طول کشید اما فیل که متوجه قصد پزشکان برای کمک شده بود در این مدت با آنها همکاری کامل را انجام داد.

دندانپزشکان اعلام کرده‌اند که ماده به‌کار رفته برای پر‌کردن شکاف عاج این فیل شبیه ماده‌ای است که در ترمیم دندان‌های انسان‌ها استفاده می‌شود. با وجود این، این گروه دندانپزشکی مجبور شدند ابزارهای ویژه‌ای برای کار روی عاج این فیل طراحی کنند.

شرکت پیرمرد100‌ساله در مسابقات قهرمانی

لندن: شرکت یک پیرمرد 100‌ساله در مسابقات قهرمانی قایقرانی انگلیس باعث تعجب مردم این کشور شده است. جان هادسون که هفته پیش تولد 100‌سالگی خود را برگزار کرده است می‌گوید در سلامت کامل به‌سر می‌برد و در کنار جوان‌ها می‌تواند در هر مسابقه‌ای شرکت کند. این نظامی سابق هفته‌ای 3‌بار به باشگاه بدنسازی می‌رود و اطلاعات ورزشی خود را در اختیار جوان‌ها هم قرا رمی‌دهد!

آقای هادسون زمانی که 90‌ساله شد به ورزش قایقرانی علاقه پیدا کرد و با پشتکار و تمرین فراوان توانست مجوز حضور در مسابقات قهرمانی کشوری را به‌دست بیاورد. وی از آن زمان در اکثر مسابقات قایقرانی شرکت کرده و مدال‌های گوناگونی به‌دست آورده است. مسئولان، آقای هادسون را یک شخصیت قابل توجه در این مسابقات معرفی کرده‌اند.

کد خبر 121621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز