مانیل: یک شرکت فیلیپینی اعلام کرده است که پخش موسیقی کلاسیک باعث شیرین‌تر شدن میوه‌های تولید شده توسط این شرکت شده است!

music

مسئولان این شرکت که بخش اصلی فعالیتش تولید موز است، می‌گویند که از چند ماه پیش شروع به پخش قطعاتی از ولفگانگ آمادئوس موتسارت،آهنگساز اتریشی در مزرعه‌های خود کرده‌اند و اکنون محصولات آنها طعم و مزه بهتری دارند.

چندی پیش تعدادی از محققان دانشگاهی در ژاپن در تحقیقی تاثیر موسیقی کلاسیک بر رشد گیاهان را بررسی کرده بودند اما برای نخستین بار است که به‌صورت صنعتی این مسئله در یک مزرعه آزمایش می‌شود. گفته می‌شود موسیقی کلاسیک همانطور که تاثیر مثبتی روی انسان‌ها دارد می‌تواند بر رشد گیاهان نیز موثر باشد.

گران‌ترین خانه جهان

دهلی‌نو: موکش آمبانی، میلیاردر هندی سرانجام با برگزاری یک میهمانی، به صورت رسمی گران‌ترین خانه جهان را برای زندگی خود و خانواده‌اش افتتاح کرد. این خانه که 27‌طبقه دارد با هزینه جنجالی بیش از یک‌میلیارد دلار بر بالای تپه‌‌ای در بمبئی، پایتخت اقتصادی هند ساخته شده است.

این خانه 6‌طبقه پارکینگ دارد و ساکنان آن می‌توانند از چندین استخر، سینما و معبد در نظر گرفته شده در آن استفاده کنند. علاوه بر این یک باند فرود بالگرد هم در این خانه در نظر گرفته شده است. موکش‌آمبانی صاحب یک کارخانه بزرگ پتروشیمی و ثروتمندترین فرد هند به‌شمار می‌رود. ساخت این خانه در‌حالی که تعداد زیادی زاغه‌نشین در شهر بمبئی وجود دارد با انتقاد گسترده روبه‌رو شده است.

درخت شکلاتی

پاریس: یک شرکت تولید شیرینی در فرانسه برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه، یک درخت از شکلات درست کرده است! این درخت ارتفاعی بیش از 10‌متر دارد و با استفاده از نوع خاصی از شکلات ساخته شده است. مقام‌های این شرکت قصد دارند از این درخت شکلاتی در یک برنامه تلویزیونی استفاده کنند تا با فروش تکه‌های آن کمک‌های مردم فرانسه را جمع‌آوری کنند.

مسئولان این شرکت می‌گویندکه ساخت این درخت‌ ماه‌ها زمان برده است و برای مقاومت شکلات در برابر ریزش مجبور شده‌اند از فرمول خاصی برای تولید آن استفاده کنند. این برنامه خیریه از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی شده و قرار است کمک‌های جمع‌آوری شده در آن در اختیار یک گروه تحقیقاتی بیماری‌های عصبی قرار بگیرد.

در جست‌وجوی راز مار پرنده

واشنگتن: مقام‌های وزارت‌دفاع آمریکا(پنتاگون) گروه تحقیقاتی ویژه‌ای برای کشف راز پرواز یک‌گونه مار تشکیل داده‌‌اند! به‌تازگی فیلمی از مارهایی در جنوب‌شرق آسیا منتشر شده که قادرند با پیچ و تاب‌دادن خود مسافت قابل توجهی را در هوا پرواز کنند. این‌گونه از مارها که به نام چریسوپلا یا مار پرنده مشهور هستند از ارتفاع بسیار زیاد می‌پرند و پس از طی مسافتی به‌راحتی روی زمین فرود می‌آیند.

به‌گزارش واشنگتن‌پست، مسؤلان گروه تحقیقاتی پنتاگون می‌گویند که آنها در تلاش هستند راز پرواز این مارها -بدون داشتن بال- را کشف کنند. پیچ و تاب خوردن عجیب این مارها آنها را قادر به پرواز و دانشمندان را دچار تعجب کرده است. راز این نوع پرواز همچنان کشف نشده است.

کد خبر 121832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز