لندن : یک پسر‌بچه 10 ساله توانست با استفاده از دوربین تلفن‌همراه باعث دستگیری تعداد زیادی از سارقان محل زندگی‌اش شود!

london police

آلکس ویلسون که توجه ویژه‌ای به آدم‌های مشکوک دارد به‌تازگی تعداد زیادی عکس از سارقان خودرو و خانه‌ها در محل زندگی خود گرفته است. این پسر‌بچه عکس‌های خود را برای سرگرمی و جلب توجه دوستانش در یک پایگاه‌‌اینترنتی قرار داد اما ماموران پلیس توانستند از این مدارک برای دستگیری مجرمان استفاده کنند.

اداره پلیس منطقه زندگی آلکس می‌گویند این عکس‌ها هر چند وضوح بسیار خوبی نداشته اما به آنها کمک بزرگی کرده است. ماموران پلیس عکس‌ها را با تصاویر سارقان سابقه‌دار مقایسه کردند و توانستند تعداد زیادی از آنها را دستگیر کنند.

کبوتری که قید زندگی در طبیعت را زد

بریستول: یک کبوتر که به‌وسیله یک دوستدار طبیعت از مرگ‌نجات پیدا کرده قید زندگی عادی خودش را زده است. آقای نایجل‌مک‌فار چندی‌پیش این کبوتر را در‌حالی که زخمی شده بود در خیابان پیدا کرد و هر کاری از دستش بر می‌آمد برای نجات این پرنده انجام داد.

این کبوتر اکنون حسابی سرحال شده است اما به هیچ عنوان حاضر نیست خانه آقای مک‌فار را ترک کند. آقای مک‌فار می‌گوید این پرنده هر روز تا زمان برگشتن او و همسرش از سر کار پشت پنجره منتظر می‌ماند تا پس از رسیدن آنها به خانه همراه‌شان باشد.

او علاقه خاصی به تماشای تلویزیون همراه این زوج دارد و با وجود اینکه همیشه پنجره‌های خانه آنها باز است به‌هیچ عنوان حاضر به ترک دوستان جدیدش نیست.

کشف 4‌میلیون دلاری پسر 3‌ساله

لندن: یک پسر‌بچه 3‌ساله هنگام بازی با دستگاه فلزیاب پدرش موفق به کشفی 4‌میلیون دلاری شد! قضیه از این قرار است که جیمز‌هایت درحال بازی با دستگاه فلزیاب پدرش در حیاط خانه‌شان بود که ناگهان بوق ممتد دستگاه نظر همه را جلب کرد. پدر و مادراین بچه بعد از شنیدن صدا شروع به کندن زمین کردند و در کمال ناباوری یک آویز طلای عتیقه را از زیر زمین بیرون آوردند.

این خانواده از ارزش واقعی کشف خود خبر نداشتند تا سرانجام کارشناسان پس از مشاهده این آویز اعلام کردند قدمت آن به بیش از 500‌سال پیش برمی‌گردد! اکنون قیمت این قطعه بیش از 4‌میلیون دلار تخمین زده شده و موسسه‌های گوناگونی از جمله موزه ملی انگلیس خواستار دراختیار گرفتن آن هستند.

تیراندازی و خشاب‌گذاری به‌وسیله پا

نیویورک: یک مامور سابق پلیس آمریکا توانسته است با تیراندازی به‌وسیله پا نظر بسیاری را به خود جلب کند. این مامور به‌نام مایکل که در یک حادثه هر دو دستش را از ناحیه بازو از دست داده است اکنون به‌وسیله پایش به دقت نشانه‌گیری و تیراندازی می‌کند.

علاوه بر این او برای خشاب‌گذاری و مسلح‌کردن اسلحه خود هم نیاز به کمک کسی ندارد و خودش با سرعتی باورنکردنی این کار را انجام می‌دهد. در فیلمی که از مایکل منتشر شده است او فشنگ‌ها را به وسیله انگشت‌های پایش درون خشاب می‌گذارد و با قرار‌دادن دو بالش زیر پایش اقدام به تیراندازی به سوی هدف می‌کند. این مامور سابق پلیس می‌گوید از زمان بچگی به فعالیت‌های پلیسی علاقه داشته اما قطع شدن دست‌هایش او را از کارش جدا کرده است.

کد خبر 121387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز