مسکو: یک مادر برای جلوگیری از عروسی دخترش او را به‌عنوان بمب‌گذار انتحاری به ماموران امنیتی فرودگاهی در روسیه معرفی کرد.

نیروهای امنیتی پس از این هشدار که به ‌وسیله تماس تلفنی صورت گرفت، مجبور شدند بر اساس دستورالعمل‌ها، جلوی بلند‌شدن هواپیمای این دختر را بگیرند و تمامی وسایل او را مورد بازرسی قرار دهند.

این دختر در بازجویی اعلام کرد که به‌احتمال زیاد این تماس تلفنی از سوی مادرش صورت‌گرفته و ماموران‌امنیتی مادر او را دستگیر کردند. این زن اعتراف کرد که برای جلوگیری از سفر و ازدواج دخترش با یک خارجی مجبور به انجام این کار شده است. گفته می‌شود این دختر بدون رضایت مادرش قصد ازدواج با یک تبعه مراکش را داشته و به‌همین خاطر در حال ترک روسیه بوده است.

تأخیر در نجات معدنچیان از ترس انفجار

ولینگتون: عملیات گروه‌های امداد نیوزیلند برای نجات 29‌معدنچی که پس از یک انفجار احتمال داده می‌شود زیر زمین گرفتار شده باشند به‌تاخیر افتاد. امدادگران اعلام کرده‌اند که شواهد نشان می‌دهد احتمال یک انفجار دیگر گاز در این معدن وجود دارد و این مسئله عملیات نجات را دست‌کم تا امروز به تاخیر می‌اندازد.

امدادگران هنوز نتوانسته‌اند با این افراد تماس برقرار کنند اما مسئولان این کشور اعلام کرده‌اند که نشانه‌های مثبتی وجود دارد که نشان می‌دهد این معدنچی‌ها زنده هستند. پس از عملیات موفق نجات معدنچی‌های شیلی که از سوی دولت این کشور با تبلیغات گسترده صورت گرفت جان‌کی، نخست وزیر نیوزیلند هم اعلام کرده است که نجات معدنچیان مهم ترین اولویت دولتش به‌حساب می‌آید.

چادر حبابی برای دیدن طبیعت

پاریس: یک شرکت فرانسوی چادرهای جدیدی به‌شکل حباب تولید کرده است که دوستداران طبیعت می‌توانند از آن برای اقامت استفاده کنند. این چادر بادی بر خلاف چادرهای موجود در بازار، شفاف است و به‌همین خاطر در هنگام استفاده از آن می‌توان مناظر طبیعی را با نمای 360‌درجه مشاهده کرد.

علاوه بر این تجهیزات قرار گرفته در آن مانند مبل‌های بادی باعث می‌شود که خانواده‌ها بتوانند تعطیلات بسیار راحتی داشته باشند. قرار است این چادرها در سال جاری به‌صورت محدود عرضه شود اما این محصول فعلا از سوی این شرکت فقط اجاره داده می‌شود. هزینه اجاره هر روز این چادر حبابی بیش از 640‌دلار تخمین زده شده است! طراح این محصول می‌گوید همیشه آرزو داشته است در هنگام دیدن ستاره‌ها در آسمان، به‌خواب برود.

تخریب ساختمان‌های مجاور هم

پکن: مقام‌های دولتی چین دستور تخریب 2ساختمان را به‌خاطر ساخت در فاصله بسیار کم از هم صادر کردند. قضیه از این‌قرار است که این‌دو‌‌ساختمان مسکونی 6‌ و 7‌طبقه فقط10‌سانتی‌متر با هم فاصله دارند. نزدیکی این ساختمان‌ها به‌قدری است که ساکنان آن می‌توانند از طریق پنجره‌ها اجناس‌ مورد نیاز خود را جابه‌جا کنند. سازندگان این ساختمان‌ها با اعتراض به این تصمیم اعلام کرده‌اند که اندازه زمین طوری بوده است که آنها امکان ساخت به‌شکل دیگری را نداشته‌اند.

با‌وجود این مقام‌های این منطقه چین اعلام کرده‌اند که این دو‌ساختمان باید به‌طور کامل تخریب شوند. بر اساس این تصمیم ساکنان آپارتمان‌ها باید به‌جای دیگری منتقل شوند و به همین خاطر تاریخ مشخصی برای اجرای این تصمیم اعلام نشده است.

کد خبر 121194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز