برلین: یک مرد‌آلمانی برای دسترسی سریع‌تر مردم به آثار‌هنری ابتکار تازه‌ای انجام داده است.

Vending Machine

آقای لارس‌کیسر، 35‌ساله با نصب دستگاه‌های خودکاری که بیشتر برای فروش مواد‌غذایی استفاده می‌شود به مردم امکان خرید آثار هنری کوچک را داده است. این دستگاه‌ها در مراکز عمومی آلمان نصب شده و مردم با انداختن سکه می‌توانند بسته‌هایی که در آن اثرهای هنری مانند تابلوهای نقاشی و مجسمه‌های کوچک از بیش از 140‌هنرمند وجود دارد را خریداری کنند. قیمت این بسته‌ها در دستگاه‌های نصب شده در برلین 2‌یورو و سایر شهرها 3‌یورو تعیین شده است. آقای کیسر می‌گوید این کار برای هنرمندان سوددهی ندارد و مسئله اصلی، جلب‌توجه مردم به هنر است.

معمای تلفن‌همراه در فیلم چارلی‌چاپلین

لندن: مشاهده تصویر یک زن در فیلمی از چارلی‌چاپلین که به‌نظر می‌رسد در حال صبحت‌کردن با یک گوشی تلفن‌همراه است این روزها حسابی جنجالی شده است. یک فیلمساز انگلیسی ابتدا در هنگام نگاه‌کردن صحنه رد‌شدن یک عابر زن در فیلم چارلی‌چاپلین توجهش به این مسئله جلب شد.

هنگامی‌که او و همکارانش تصویر این صحنه را بزرگنمایی کردند ناگهان همه از تعجب خشکشان زد. در این تصویر به نظر می‌رسد که زن عابر در فیلم سیرک که در سال 1928‌و مدت‌ها پیش از ساخت تلفن‌همراه اکران شده است در حال خندیدن و صحبت‌کردن با وسیله‌ای به اندازه تلفن‌های همراه است. این مسئله باعث شده است که طرفداران فرضیه امکان سفر در زمان، آن‌را دلیلی برای اثبات ادعای خود بدانند.

4.2 میلیون دلار برای خودروی سینمایی

لندن: یک مجموعه‌دار آمریکایی یک خودروی مشهور فیلم‌های‌ژانر اکشن را در یک‌حراجی به‌قیمت 4.2 میلیون دلار خرید. خودروی ساخته‌شده توسط کارخانه استون‌مارتین که در چند فیلم پرفروش از آن استفاده شده است به وسایل جانبی گوناگونی مانند صندلی قابل پرتاب برای فرار مجهز است.

در صحنه‌های بسیاری از این فیلم‌ها از این خودروی نقره‌ای استفاده شده است. این خودرو به وسایلی مانند مسلسل، سپر ضد زرهی، سامانه جستجوگر و رادار، پلاک‌های قابل‌تغییر توسط راننده در حین رانندگی و دستگاهی که روی جاده روغن می ریزد مجهز بوده و داشتن آن آرزوی بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک است. این خودرو توسط کارخانه استون‌مارتین در زمان خود با هزینه‌ای گزاف برای استفاده در فیلم‌های‌سینمایی ساخته شده بود.

بزرگ‌ترین دهان جهان

لوآندا: نام یک مرد‌آنگولایی در کتاب رکوردهای‌گینس به‌عنوان دارنده بزرگ ترین دهان جهان ثبت شد! فرانسیسکو دومینگو جواکیم که 20‌سال سن دارد می‌تواند دهان خود را بیشتر از16.5 سانتی‌متر باز کند و بزرگ‌ترین لقمه‌های جهان را یک‌جا بخورد! رکورد این فرد جوان توسط محققان کتاب‌گینس در یکی از شهرهای آنگولا کشف شد و این مرد به‌صورت ناگهانی به‌شهرت جهانی رسید.

این مرد هزینه‌ زندگی‌اش را با اجرای برنامه‌های خیابانی برای سرگرم‌کردن مردم به‌دست می‌آورد. در این برنامه‌ها برای نمونه او قوطی‌های کنسرو با حجم 330‌میلی‌لیتر را در دهان خود می‌گذارد. فرانسیسکو‌دومینگو‌جواکیم اکنون می‌گوید به آرزوی همیشگی‌اش رسیده و قرار است به‌زودی به اروپا سفر کند.

کد خبر 119430

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز