مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نورولوژیست‌های انگلیسی فضایی از مغز را کشف کردند که در افراد با قوه درون‌نگری بالا بسیار توسعه یافته است

مغز انسان

دانشمندان دانشگاه کالج لندن ناحیه‌ای تخصصی از مغز را یافتند که ویژه پردازش درون نگری است.

درون نگری عمل تجزیه افکار و یک جنبه کلیدی از هوشیاری بشر است که می‌تواند در افراد مختلف با درجه‌های مختلف ظهور پیدا کند به طوری‌که توانایی درون نگری از فردی به فرد دیگر متفاوت است. درون نگری در واقع فکر کردن فرد به تفکرات خود و آگاهی ذاتی فرد از آن چیزی است که در درونش می‌گذرد.

اکنون نتایج این کشف می‌تواند به درک بهتر این عنصر مهم هوشیاری انسان کمک کند.

این دانشمندان کشف کردند که حجم ماده خاکستری کورتکس جلوپیشانی پیشین می‌تواند به عنوان یک شاخص مهم در توانایی درون نگری افراد مورد استفاده قرار گیرد. درحالیکه ماده سفید متصل به این فضای ماده خاکستری مغز با فرایندهای درون نگری ارتباط دارد.

این محققان برای 32 فرد سالم یک سری آزمایش را تجویز کرده و هم‌زمان فعالیت مغزی این داوطلبان را با رزونانس مغناطیسی تحت کنترل قرار دادند.

با اندازه‌گیری فرایند درون‌نگری و محاسبه ابعاد این دو فضای مغزی داوطلبان، این تیم به این نتایج دست یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، این دانشمندان در این خصوص توضیح دادند: "دو بیمار متاثر از یک بیماری روحی را تصور کنید که یکی از آنها به بیماری خود واقف است و دیگری متوجه آن نیست. فرد اول تصمیم می‌گیرد تحت درمان پزشکی قرار گیرد اما فرد دوم تمایلی به این کار ندارد. اگر ما بتوانیم خودآگاهی را در سطح نورولوژیکی درک کنیم شاید بتوانیم درمان‌هایی را برای بیمار دوم نیز توسعه دهیم در حقیقت ما می‌خواستیم بدانیم چرا ما از بعضی از فرایندهای روحی و ذهنی خود آگاهیم درحالیکه این حس خودآگاهی در دیگران وجود ندارد."

کد خبر 116363
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز