همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش، وضعیت ایران از نظر تهیه و تولید سیستم‌های راداری را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: رادارهای ما قادر هستند اهداف با سطح مقطع بسیار پایین را نیز کشف و شناسایی کنند.

masorian

سردار محمدحسن منصوریان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا تاکید کرد: رادارهای VHF با سطح مقطع 20 سانتی‌متر مربع ساخته شده است و این یعنی حتی پرنده‌ای به اندازه یک عقاب نیز توسط این رادارها قابل کشف و شناسایی است.

در زمینه سیستم‌های راداری به کشورهای خارجی وابسته نیستیم

وی با بیان این‌که « رادارهای زمینی ما رشد بسیار خوبی داشته است» افزود: سیستم‌های راداری در باندهای مختلف در داخل کشور در حال تولید است و افق بسیار روشن و مشخصی دارد. سرعت ما در زمینه تولید رادار در داخل کشور بسیار خوب بوده است و خیلی سریع نیازهای خود را برطرف می‌کنیم، به طوری که می‌توان گفت در این زمینه هیچ وابستگی به کشورهای خارجی نداریم.

در حال برطرف کردن نیاز خود به S300 هستیم

وی هم‌چنین درباره سامانه S300 و تحویل ندادن آن از سوی روسیه به ایران گفت: ما S300 را برای نیازهای عملیاتی خود خریداری کردیم، ولی این سامانه را به ما تحویل نداده‌اند؛ به گونه‌ای باید این نیاز عملیاتی تامین و با استفاده از دانشکده‌های داخلی و تولیدات داخل کشور برطرف شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش با اشاره به تلاش صنایع داخلی برای تولید سامانه‌هایی با قابلیت‌های مشابه برای جایگزینی S300 اظهار کرد: در همین زمینه اقداماتی صورت گرفته است و ما در حال برطرف کردن نیاز خود در این زمینه هستیم و ان‌شا‌ءالله خبرهای خوب و خوشی را در این زمینه به مردم عزیزمان خواهیم داد.

برای مواجهه با خطرات احتمالی، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است

وی در ادامه با اشاره به سوخت‌گذاری نیروگاه بوشهر، از افزایش و تقویت سیستم‌های پدافندی برای حفاظت از این نیروگاه خبر داد و افزود: در زمان سوخت‌گذاری، آن منطقه را تقویت و سیستم‌های پدافندی بیشتری را به آن‌جا منتقل کردیم. تا تکمیل سوخت‌گذاری این نیروگاه توان آن‌جا را در سطح بالایی افزایش داده‌ایم و برای مواجهه با خطرات احتمالی، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی در پایان گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: سیستم‌هایی که به نیروگاه بوشهر منتقل شده‌اند سیستم‌هایی هستند که عکس‌العمل آن‌ها در مقابل تهدیدات بسیار سریع است و در واقع در قالب یگان‌های واکنش سریع استفاده خواهد شد.

 

 

کد خبر 114669
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز