گروه سیاسی: در آستانه هفته دفاع مقدس، نخستین محموله نسل سوم موشک فاتح 110 رسما به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل داده شد.

موشک

این مراسم با حضور احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، فرمانده نیروی هوافضای سپاه و سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در مراسم تحویل‌ این موشک‌ها با بیان اینکه طراحی، ساخت و تولید انبوه موشک فاتح 110 نشان دیگری از نبوغ، خلاقیت متخصصان وزارت دفاع و بالندگی و شکوفایی صنایع هوافضای وزارت دفاع است، گفت: این دستاوردهای درخشان، حاصل تجارب ارزشمندی است که در طول 8 سال حماسه دفاع مقدس به‌دست آمده است. وی افزود: با به‌کارگیری این موشک‌ها، توان و تحرک عملیاتی یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وزیر دفاع با گرامیداشت سی‌امین سالگرد هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ملت بزرگ، حماسه‌آفرین و تمدن‌ساز ایران در طول 8 سال دفاع مقدس نشان داد که با تهدید، تحریم و حتی تحمیل جنگ طولانی لحظه‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دست نخواهند کشید بلکه آزموده‌تر، آبدیده‌تر و مصمم‌تر از گذشته برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به مجاهدت، تلاش و ایثار خود ادامه خواهند داد. وحیدی در پایان اعلام کرد: ان‌شاءالله در آینده نزدیک نسل بعدی موشک فاتح 110 نیز آزمایش خواهد شد.

افزایش دقت در اصابت به هدف، کاهش هزینه زمان مورد نیاز برای استقرار و پرتاب و سهولت نحوه انبارداری در مناطق مختلف آب و هوایی از ویژگی‌های نسل سوم موشک فاتح 110 است. موشک تاکتیکی و زمین به زمین نسل سوم فاتح 110 نیز با دقت بسیار بالا در انهدام اهداف دشمن با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین علوم و فناوری‌های دفاعی در سازمان هوافضای وزارت دفاع طراحی، ساخت و به تولید انبوه رسیده است.

طراحی این موشک منطبق با دانش روز دنیا با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته هدایت، کنترل، ناوبری، آیرودینامیک و الکترونیک بوده و با قابلیت هدایت در طول مسیر تا نقطه هدف قادر است با دقت بالا، پایگاه‌های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.

کد خبر 116622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز