همشهری آنلاین: مراسم تودیع و معارفه دکتر سهراب پور و دکتر روستا آزاد روسای سابق و جدید دانشگاه صنعتی شریف با حضور دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر علوم و جمعی از رؤسای دانشگاه های تهران و اعضای هئیت علمی این دانشگاه برگزار شد

سردر دانشگاه شریف

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ،در این مراسم دکتر سهراب پور رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به سوابق اجرایی خود گفت: من یکی از رکوردداران کارهای اجرایی در کشور هستم، و 31 سال کار اجرایی مداوم داشتم و به اندازه کافی کار کرده‌ام و در سنی هستم که نیاز به استراحت بیشتر دارم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد من با دانشجویان رویکرد پدر فرزندی و تربیتی بوده است اظهار داشت:دانشگاه شریف یکی از بهترین دانشگاه ها از لحاظ فرهنگی و دینی بوده است و همیشه از صد نفر اول کنکور 95 نفر این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند همچنین تمام المپیادی ها منهای بیولوژی ها این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند

رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف گفت: وقتی پژوهش و فناوری، اساتید و دانشجویان جایگاه بالایی داشته باشند نتایج علمی دانشگاه هم جایگاه بالایی دارد. به عنوان نمونه در سال 2009 تعداد یک هزار مقاله ISI از 440 استاد دانشگاه منتشر شده است.

وی افزود: بارها گفته ام که باید با پول صنعت مراکز تحقیقاتی با مدیریت دانشگاهها ایجاد شود. این مراکز می توانند تعداد زیادی از نخبگان را جذب کنند و از مهاجرت آنها جلوگیری کنند.

دکتر سهراب پور تاکید کرد: من در وزارت علوم کمک علمی انجام می دهم اما کار اجرایی نه. خیلی ها من را درست نمی شناسند اما من سرباز نظام و شاگرد چمران هستم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که دکتر روستا آزاد را به عنوان معاون پژوهشی خود انتخاب کردم، به ایشان گفتم که برای سمت ریاست دانشگاه بر روی او حساب باز کرده‌ام و خوشبختانه این پیشنهاد از سوی وزیر علوم نیز پذیرفته شد و بنده با تمام قدرت برای پذیرش این مسوولیت به دکتر روستاآزاد کمک می‌کنم و از همه اعضای دانشگاه نیز خواستارم که به ایشان کمک کنند.

در ادامه دکتر رضا روستا آزاد به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف به تشریح برنامه های خود پرداخت و گفت: من این توفیق را داشتم که 4 سال معاون پژوهش و فن آوری دکتر سهراب پور باشم و پرورش یافته ایشان هستم و طبیعی است به سرمایه هایی که بدست من رسیده است فکر کنم.

و ی افزود : علاوه بر رضایتی که پیرامون مدیریت آینده دانشگاه توسط من ابراز شده سرمایه من 44 سال خدمت دانشگاه شریف، 38 هزار فارغ التحصیل، 450 عضو هیأت علمی و 10 هزار دانشجوی فعال در مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و کارشناسی است و چشم اندازی که من دنبال می کنم مدیریتی است که براساس دانش و حکمت باشد

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مفصلی برای دانشگاه شریف دارداز تدوین یک برنامه راهبردی برای ایران 1404 در این دانشگاه خبر داد و گفت: با تدوین این برنامه همه اعضای دانشگاه می‌توانند این منشور را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به برنامه‌های آینده این دانشگاه گفت:  در ابتدا قصد داریم سند راهبردی و پیشرفت دانشگاه را برای حداقل چشم انداز 10 ساله منطبق بر سند 20 ساله کشور، تهیه و تدوین کنیم. 

وی ادامه داد: این موضوع را زمانی که در سمت معاون پژوهشی دانشگاه بودم مطرح کرده بودم و مقرر شد تا دانشکده‌های مختلف برنامه‌های 15 ساله خود را تهیه کنند و در نهایت برنامه دانشگاه تدوین و تهیه طبق زمان‌بندی مشخص شود

سرپرست دانشگاه صنعتی شریف افزود : دکتر سهراب‌پور فردی ارزشی، با تجربه و دانشمند است که قطعاً اگر به لحاظ جسمی تحرکشان دچار مشکل شده، اما از نظر اندیشه، تجربه و مشاوره می تواند در آینده دانشگاه بسیار مؤثر باشد. و من نیز از خود ایشان، تجربه و دانششان برای پیشبرد و پیشرفت دانشگاه صنعتی شریف استفاده خواهم کرد

دکتر روستاآزاد در پایان سخنان خود تدوین برنامه دانشگاه به صورت منظم در 4 حوزه وظایف مختلف دانشگاه در زمینه‌های آموزش، پژوهش، فناوری و ارتباط با صنعت را جزء برنامه‌های اصلی خود عنوان نمود . 

کد خبر 114594
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز