گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با آنکه وزارت علوم سعی در کم اهمیت جلوه دادن تغییر روسای دانشگاه‌ها دارد اما معاون وزیر علوم اعلام کرده که «19‌سال هیچ وزیری جرأت نکرده به دانشگاه زنجان برود، بنده گفتم که اگر شهادت هم نصیبم شود به آنجا می‌روم و کار تغییر رئیس دانشگاه را انجام می‌دهم».

science ministry

به گزارش خبرگزاری‌ها، غلامرضا خواجه‌سروی در نشست ضیافت اندیشه در تالار شهید چمران دانشگاه تهران در پاسخ به پرسشی در باره وجود استادان سکو‌لار در دانشگاه‌ها، گفت: باید توجه داشت که همه استادان دانشگاه‌ها سکو‌لار نیستند ولی ممکن است در میان استادان، استادهایی با اینگونه تفکر وجود داشته باشند.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: شما باید کمک کنید تا مباحث سکو‌‌‌لار‌یسم در محیط‌های دانشگاهی وجود نداشته باشد و در این زمینه از شما گله‌مند هستم؛ چرا که در برخی از جریان‌ها شما دانشجویان ما مسئولان را حمایت نمی‌کنید. برای نمونه در بحث تغییر ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بنده به آنجا رفتم و این کار را انجام دادم. گله معاون وزیر علوم به اعتراض دانشجویان دانشگاه زنجان به تغییر دکتر ثبوتی است.

پس از تغییر رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تجمع اعتراض‌آمیزی در این دانشگاه برگزار شد. به گزارش مهر، در این تجمع افزون بر دانشجویان، استادان دانشگاه نیز حضور داشتند و با تأکید بر این نکته که دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان سیاسی نبوده است بر ابقای دکتر ثبوتی تأکید شد.

البته این تجمع تعویق آیین تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه را که قرار بود با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم برگزار شود، به‌دنبال داشت که به مذاق معاون وزیر خوش نیامده‌است.

البته برکناری رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان اعتراض نمایندگان این استان در مجلس را نیز به‌دنبال داشت و مجمع نمایندگان استان زنجان با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، نسبت به این تصمیم واکنش نشان دادند و خواستار تجدیدنظر وزیر علوم در این خصوص شدند. در پایان نامه مجمع نمایندگان استان زنجان چنین آمده‌است: این تصمیم‌گیری را موجب خسارت مادی و معنوی برای استان و کشور می‌دانیم.

کد خبر 115115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز