همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دولت نهم و دهم گسترده ترین سطح تماس را با رسانه‌ها داشته است، گفت: همه دستگاههای دولتی که از طرف دولت از خبرنگاران شکایت کرده اند، شکایت خود را پس بگیرند

محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در مراسم بزرگداشت مقام خبرنگار و شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه بیشترین سطح تماس را دولت نهم و دهم با رسانه ها داشته است به  طوری که حتی برخی‌ها به این ارتباط اعتراض می‌ کنند، گفت: تقریباً همه جلسات ما با اصحاب رسانه آزاد بوده است به طوری که هر کس هر سئوالی داشت می‌پرسید. نه در این جا بلکه در سطح بین المللی نیز چنین بوده است.

 وی با تاکید بر اینکه قبول ندارم نویسنده‌ای مقاله‌ای را در روزنامه‌ای بنویسد و در آن مقاله از کسی انتقادی کرده باشد بخواهند وی را ببرند و به هر نحوی که شده محکومش کنند، گفت: همان طور که خودتان دیدید در4 یا 5 سال گذشته بیشترین نقد و انتقاد علیه دولت مطرح بوده که عکس العملی نسبت به آن داده نشده است، گفت: همین‌جا اعلام می‌کنم که هر دستگاهی دولتی  که از طرف دولت از خبرنگاری شکایت کرده است، شکایت خود را پس بگیرد.

وی اضافه کرد: اما طبق قانون از کسی که به امام ، رهبری و رئیس جمهور اهانت کرد باید مدعی‌العموم به طور مستقل وارد شود و به آن برخورد کند که این نیاز به شکایت ندارد.  البته در مورد ما چنین اتفاقی نیفتاده است چرا که ما باور کرده‌ایم که نوکر مردم هستیم.

 احمدی نژاد تصریح کرد: البته نباید عده‌ای برای خود مصونیت قائل شوند و حلقه ایجاد کنند تا کسی نتواند از آنها انتقاد کند.

 رئیس جمهور در ادامه به اتفاق عجیبی اشاره کرد و گفت: اخیراً یک اتفاق عجیبی افتاد که واقعاً انسان تعجب می‌کند در دادگاهی هیئت منصفه در مورد یک نفر گفتند که ایشان متهم نیست چون صرفاً انتقاد  کرده در صورتی که قاضی برخلاف رای هیئت منصفه گفت من طبق قانون حق دارم که هفت ماه حبس تعزیری برای این شخص در نظر بگیرم.

 وی نقش رسانه‌ها و کار خبری را نقشی بی‌بدیل دانست و افزود: نمی‌توان هیچ‌چیزی را جایگزین رسانه‌ها کرد، بدون رسانه نمی‌توان زندگی کرد. نقش و حساسیت رسانه مثل نقش و حساسیت هواست. چرا که تمام معادلات امور با رسانه و خبر ساماندهی می‌شود.

 رئیس قوه مجریه با بیان این که هیچ جریان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بدون اطلاع رسانی پی در پی امکان بقا ندارد،  کار رسانه را از پیچیده ‌ترین عملیات اجتماعی به شمار آورد.

 وی اضافه کرد: رنگ و بوی رسانه برآمده از بستری است که از آن برخاسته.

 احمدی نژاد با بیان اینکه شعار دستیابی به اطلاعات و دانستن حق مردم است، شعارهای خوبی است اما کسانی که اینها را می گویند به آن عمل نمی‌کنند، گفت: مثلاً خبرنگاری که 30 سال کار کرده وقتی یک مطلبی را می‌نویسد که گوشه‌ای از آن به صهیونیست‌ها می‌زند با خشونت هرچه تمامتر وی را طرد می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز در آمریکا که مدعی آزادی گردش اطلاعات در دنیاست سنگین‌ترین خفقان فکری، اندیشه‌ای و آزادی عمل علیه رسانه‌ها وجود دارد.

 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه عده‌ای که هدفشان چپاول ملت‌های دنیاست به صورت گسترده از بازار رسانه استفاده می‌کنند، گفت: سنگین‌ترین جنگ‌های روانی با رسانه ساماندهی کرده و گسترش می‌دهند. با خبر سازی و  نحوه تدوین، پوشش خبر، فرهنگ، سیاست و اقتصاد درست می‌کنند و از سویی دیگر القا می‌کنند که اقتدار مطلق دارند.

 وی افزود: مثلاً در دوره ای که تحقیقات گسترده‌ای انجام دادیم مشاهده کردیم که با  رسانه‌هایشان چنان به مردم القا کردند که مردم آمریکا باور کرده بودند ارتش آمریکا خداست و قدرتش شکست ناپذیر است.

 احمدی نژاد ادامه داد: اروپایی‌ها خود را از طریق همین رسانه‌ها متحد و منسجم معرفی می‌کنند در حالی که در این فاصله کینه تاریخی در اروپا بوده و هست. مثلاً در ماجرای بالکان گوشه‌ای از آن را مشاهده کردید که چگونه معادلات اروپا به هم خورد.

 وی با بیان اینکه غربی‌ها تسلط‌شان در سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت را به کمک رسانه‌ها ایجاد کردند، گفت: امروز غیردموکرات‌ترین و تبعیض‌آلودترین سازمانها را در دنیا درست کرده‌اند در حالی که خود را طرفدار آزادی و عدالت ‌خواهی معرفی می‌کنند. در مقابل هم جبهه آزادیخواهان را ضعیف و شکست خورده و عقب افتاده معرفی می‌کنند.

 به گفته احمدی‌نژاد غربی‌ها می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را به وسیله رسانه ها کوچک، حقیر و ناکارآمد معرفی کنند.

 وی در ادامه ناکارآمدترین و کم بهره ‌ترین مدیریت‌ها را مدیریت‌های غربی در جهان عنوان کرد.

 رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه غربی‌ها به گونه‌ای ملت افغانستان را معرفی می کنند که انگار این ملت مجرم اند، گفت: کسانی که خود صدام را تجهیز کردند و بعد به بهانه داشتن سلاح کشتار جمعی به آن کشور حمله کردند و بیش از یک میلیون نفر را در عراق کشتند، باز طلبکار هستند.

وی جنایتکارترین و فاسدترین آدمهای عالم را صهیونیست‌ها دانست و افزود: آنها دست وحشی‌ترین آدمها را از پشت بسته‌اند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به ماجرای هولوکاست اشاره کرد و گفت: عده‌ای ماجرایی به نام هولوکاست ساختند و آن را به عنوان نماد مظلومیت یک گروه به دنیا معرفی کردند و آنچنان آن را با تیم رسانه‌ای جا انداختند که برخی‌ها هم در داخل که مدعی راه امام و رهبری بودند نتوانستند باور کنند. البته دلیل ساختگی بودن هولوکاست همین است که نمی‌گذارند کسی راجع به آن تحقیق کند.

 وی در ادامه به ماجرای 11سپتامبر اشاره کرد و گفت:‌آمریکایی‌ها 5، 6 روز بعد از ماجرای 11سپتامبر با کمک رسانه‌ها  فضای افکار عمومی را به جایی رساندند که حمله به افغانستان و عراق را مباح جلوه دادند البته مباح که نه بلکه آن را تبدیل به حق کردند و گفتند سه هزار نفر در انفجار برج‌های دوقلو کشته شدند در صورتی که هیچوقت گزارشی که حاوی اسامی سه هزار نفر باشد ارایه نشد.

 رئیس قوه مجریه افزود: اگر در آنجا سه هزار نفر کشته شده باشد تا الان بیش از 110 هزار نفر در افغانستان و بیش از یک میلیون نفر در عراق کشته شده‌اند پس چرا اجازه نمی‌دهند این سئوال مطرح شود.

 وی مظلوم‌ترین ملت‌های تاریخ را ملت ایران به شمار ‌آورد و گفت: کشوری که 20 هزار بمب اتم ذخیره کرده مدعی کشوری می‌شود که ممکن است یک روزی بمب اتم بسازد .

 امروز جنگ، جنگ رسانه هاست

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کار رسانه ای یک کار مقدس است گفت:دولت و رسانه یک خانواده هستند که باید با هم تعامل بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنانش در مراسم گرامیداشت مقام خبرنگار و شهدای عرصه خبر و اطلاع رسانی، رسانه ها را به عنوان ابزاری جنگی برای دولت های دنیا به شمار آورد و این پرسش را مطرح کرد که چه کسی در جنگ در طول تاریخ 10 میلیون آدم کشته است، چه کسی در تاریخ میکروب تولید کرد تا بتواند داروهایش را بفروشد، چه کسی جنگ به راه انداخت تا بتواند اسلحه هایش را بفروشد.

وی افزود: غربی ها خود را متمدن نشان می دهند و دیگران را تحقیر و غیر دموکراتیک ترین حکومت ها را حکومت های آزادیخواه اعلام می کنند به طوری که خشن ترین دیکتاتوری ها مورد حمایت آمریکا بوده و آزادیخواه ترین دولت ها هم مورد بغض آمریکا بوده اند.

رئیس جمهور درادامه ضعیف ترین ارتش دنیا را ارتش آمریکا به شمار آورد و افزود: ارتش آمریکا در هیچ جنگی پیروز نشده است و درهر جنگی که وارد شدند شکست خوردند حتی در جنگ دوم جهانی هم به پیروزی نرسیدند بلکه کشورهای دیگر بودند که جنگیدند وبه پیروزی رسیدند. اما ارتش آمریکا را طوری ازطریق رسانه ها معرفی کردند که گویا سرباز آمریکایی شکست ناپذیر است به عبارت دیگر ابهت دروغینی با ابزار رسانه در دنیا درست کردند.

احمدی نژاد با بیان اینکه امروز جنگ ، جنگ رسانه هاست نه جنگ نظامی ، گفت: در حال حاضر غربی ها دیگران را عقب افتاده و خود را پیشرفته معرفی می کنند در حالی که امروز خشن ترین رفتارها را دولت آمریکا با مردم خود می کند.

وی افزود: غربیها با رسانه های خود و بمباران تبلیغاتی مانع از انتشار حقایق در دنیا شده اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز درحال جنگ گسترده رسانه ای که علیه ما وملتهای دیگر تدارک دیده شده، هستیم، گفت: البته برنده ترین سلاح آنها هم رسانه است چرا که به وسیله رسانه مسائل اصلی را فرعی و مسائل فرعی را اصلی جلوه می دهند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه ای که در سفر به همدان رخ داده بود، عنوان کرد: چند روز پیش که به زیارت مردم همدان رفته بودیم یکی از ترقه های رنگینی که شب چهارشنبه سوری استفاده می کنند را 100 متر پشت سر ما جلوی یکی از ماشین های حامل خبرنگاران انداختند واتفاقی هم نیفتاد و همان شور، هیجان وحرکت انقلابی مردم تداوم داشت.

وی افزود: ازسوی دیگر یکی از رسانه های داخلی خبر این حادثه را منتشر کرد. بعد رسانه های خارجی غوغایی درست کردند و گفتند انفجار یک نارنجک در مسیر حرکت کاروان دولت دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است و احمدی نژاد را به نقطه نامعلوم برده اند به طوری که از سرنوشت وی خبری در دست نیست در حالی که ما در بین مردم بودیم .

رئیس جمهور رسانه را اثرگذارترین و مهمترین ابزار به شمار آورد و افزود: ما هم باید در نقطه مقابل غربی ها از رسانه و کار رسانه ای خود حداکثر استفاده را ببریم البته مبانی نظری و خاستگاه رسانه درایران با آنها متفاوت است. مثلا ما حق نداریم خبر غیر واقعی را منتشر کنیم و اگر فکر کنیم خبری امید بخش و صادقانه است که به نفع جامعه و مکتب ما خواهد بود آن را منتشر می کنیم.

وی تصریح کرد: ما فکر می کنیم اگر انسانها امیدوار باشند می توانند بساط ظالمان را جمع کنند، انسانها باید احساس بزرگی و عزت کنند تا زیر بار ظلم نروند. همه انسانها و ملتها ارزش دارند و باید به نوع انسانها و ملتها احترام گذاشت و عدالت برای همه باشد.

 احمدی نژاد در ادامه با اشاره به سخنانش در جمع مسئولان وزارت خارجه عنوان کرد: من در جمع همکاران دستگاه دیپلماسی کشور گفتم حق نداریم به کشوری که در موضع ضعف قرار گرفت چیزی را تحمیل کنیم زیرا مکتب ما چنین اجازه ای را به ما نمی دهد. نمی توانیم بدخواه کسی باشیم حتی بدخواه ملت آمریکا و یا حتی بدخواه آقای بوش و اگر با او مخالفت می کنیم به دلیل فساد اوست چون هر چقدر فساد کند سقوطش بیشتر می شود ما نمی خواهیم او سقوط کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به حضار اظهار داشت: امروز ایران کشوری در کنار سایر کشورها نیست ایران یک جغرافیا و یک ملیت خاص نیست ایران امروز یک فرهنگ است یک مکتب، جریان تاریخی و پرچمدار صف بین المللی است که در برابر فاسدان و زورگویان عالم قرار گرفته است ایران نقطه اتکا ملتهاست نام ایران یعنی پاکی و برادری و مبارزه با ظلم.

وی با بیان اینکه هنوز حیات طیبه و جامعه آرمانی برپا نشده تا در افق دیگری به لحاظ روحی با عشق و محبت زندگی کنیم، گفت: مهمترین ماموریت ما حفظ اقتدار، عزت و توانمندی ایران است. آنها می خواهند آن را بپوشانند .

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل گفت: غربی ها کاغذ پاره ای به نام تحریم نوشتند که برای ما ارزش ندارد. آنها می خواهند از طریق این به ملت فشار بیاورند تا ملت هم به دولت فشار بیاورد واقعا چه احمق هایی در دنیا هستند!

وی با بیان اینکه امروز باید از اقتدار، مکتب، هویت ، سرزمین و وحدت ایران با همه وجود دفاع کنیم، گفت: این دفاع از آرمان مشترک کل بشریت است.

رئیس جمهور این سخنان را سخنان ملی گرایانه ندانست و افزود: این ملی گرایی نیست برخی ها بد فهمیده اند ایرانی ها هیچ گاه ملی گرا به معنای انحرافی نبوده اند البته ملت ایران همواره داشته های خود را با دنیا قسمت کرده است و دستاوردهای خود را ابزار سلطه بر دیگر ملتها قرار نداده است.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه باید خود را تجهیز کرده و افق نگاهمان را جهانی کنیم، گفت: باید در مقیاس جهانی اندیشه کنیم و حرکت کنیم این عرصه ای است که باید فتح نماییم .

وی خطاب به حضار تصریح کرد: خود را برای نبرد سرنوشت آماده کنید که ملتها منتظرند و میلیاردها گوش شنوا برای شنیدن پیام آزادی ملت ایران وجود دارد.

رئیس جمهور در ادامه خطاب به دولت گفت: باید دولت هم سعه صدر و همراهی اش را با اصحاب رسانه بیشتر کند و خود را با خبرنگاران یک خانواده بدانیم. در حقیقت رسانه با دولت یک خانواده است و یک ماموریت برای ساختن ایران و نژاد بشریت دارد.

وی با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر بین دولت و رسانه ها گفت: آنهایی که می خواهند به تقابل بین دولت و رسانه ها دامن بزنند از ما نیستند .

رئیس جمهور در تایید سخنان وزیر ارشاد  موضوع ساماندهی بیمه تکمیلی خبرنگاران و ثبت نام خبرنگاران در مسکن مهر و همچنین سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری را مورد تایید خود قرار داد و خطاب به خبرنگاران افزود: شما فرزندان این ملت هستید ما شما را از خود و خود را از شما می دانیم، جدایی وجود ندارد مگر می شود کشور بدون مشارکت فعال رسانه ای ساخته شود، مگر می شود عدالت بدون حضور گسترده رسانه ها در کشور برقرار شود و مگر می شود بدون رسانه ها اموال ملت را از حلقوم غارتگران بیرون کشید.

احمدی نژاد تصریح کرد: آنچه موج عدالت خواهی را در کشور بلند می کند رسانه است.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران نیز افزود: قدر خود را بدانید کار رسانه ای یک کار مقدس است. ما هم اکنون نزدیک به 317 خبرنگار شهید داریم که این نسبت به جمعیت کل خبرنگاران خیلی زیاد است.

رئیس جمهور افزود: کسوت خبرنگاری یعنی کسوت یک مجاهد فرهنگی و اندیشه ای که در خط مقدم یک ملت فرهنگ و تمدن ایستاده است.

احمدی نژاد با تاکید براینکه خبرنگاران باید همواره حق را بگویند گفت البته این معنایش این نیست که همه حقایق گفته شود زیرا برخی اوقات باید حقایق را در سینه نگه داشت اما اگر گفته شد باید حق گفته شود.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش خطاب به سردبیران خبری عنوان کرد: کمتر به خبرنگاران و تهیه کنندگان خبر فشار آورید ، همه از یک خانواده ایم و نباید دوستی مان به هم بخورد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ممکن است شما برای اداره کشور و امور اقتصادی کشور راه حل مناسبی داشته باشید، گفت: ما از آن استقبال می کنیم و همه باید این فضای تعاملی را بپذیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت دهم با قدرت پیش می رود، گفت: امیدوارم همه مفسدان اقتصادی مجازات شوند تا مردم ما نیز خوشحال شوند .

احمدی نژاد اعلام کرد: من هیچ مشکلی در نام بردن از مفاسد اقتصادی ندارم و اگر روزی به این نتیجه برسم که کارها جلو نمی رود الا به اینکه من باید اسم آنها را ببرم بدانید که این کار را خواهم کرد اما هنوز مایوس نشده ام و امیدوارم دیگران هم همکاری کنند.

کد خبر 113341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز