سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

برخی هر جا که حوصله‌شان سر می‌رود شروع می‌کنند به تخمه‌شکستن اما نکته قابل تامل ماجرا اینجاست که برخی از آنها پوست تخمه‌ها را هر‌جا که باشند می‌ریزند و منظره نازیبایی پدید می‌آورند.

تلفن-همگانی

توجیه آنها هم این است که پوست‌‌تخمه به‌راحتی تجزیه شده و به محیط‌زیست آسیبی نمی‌زند حال آنکه زباله‌ به‌هر صورت جای ویژه خود را دارد و چنانچه در محیط پخش شود منظره جالبی ندارد. برای نمونه کافی است تا یک راننده جلوی در منزل یا محل‌کار منتظر کسی باشد و از علاقه‌مندان به تخمه‌شکستن هم باشد؛

آنوقت است که جلوی منزل یا محل کار افراد به فراخور میزان انتظار راننده مورد اشاره چندصد پوست‌تخمه جمع می‌شود. البته باجه‌های تلفن عمومی نیز گاهی قربانی این افراد بی‌توجه می‌شوند. به‌هر حال بهتر است تا توانی پاکیزه باشی، تخمه‌شکستن هنر نمی‌باشد.

خیابان آدامسی

چسباندن آدامس به در و دیوار و حتی زیر صندلی‌ کلاس درس و خودرو‌ها از آن‌دست رفتار‌هایی است که برخی گروه‌های سنی پایین یا بزرگسالانی که سن عقلی‌شان کم است تصور می‌کنند نشان از شیطنت‌ و سرزنده بودن است. این گروه به همسالانی هم که به این نوع رفتار‌‌ها اعتراض کرده و دیگران را از آن منع می‌کنند برچسب‌هایی همچون پخمه، پاستوریزه، بچه‌مثبت و غیره می‌زنند حال آنکه چنین هنجار‌شکنی‌هایی گاهی نشانه سرخوردگی‌ها و محدودیت‌هایی است که فرد دچار آن بوده است.

گویا بهتر است برای علاقه‌مندان به چسباندن آدامس به در و دیوار، همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یک کوچه ویژه برای این منظور در نظر گرفته شود تا هم به جاذبه‌ای برای گردشگران تبدیل شود و هم مکانی قانونی برای این حرکت وجود داشته باشد.

بوی بد شیرابه

شیرابه‌هایی بدبویی که از بعضی از کیسه‌های زباله سرازیر می‌شود در سراشیبی‌ها حتی تا 100متر آن طرف‌تر را هم بد بو می‌کند؛ شیرابه‌هایی که شاید به‌خاطر کمی تنبلی افراد از زباله‌های تولیدی خانه‌ها جدا نشده‌ و گهگاه موجب دردسر رفتگران و کارگران زحمتکش خودروهای مکانیزه هم بشود.

این در حالی است که سطل‌های مکانیزه هر چند وقت یکبار توسط خودروهای ویژه شسته می‌شوند و قاطی بودن آب زیادی با زباله‌های داخل کیسه باعث راه‌افتادن چنین شیرابه‌های بدبویی می‌شود. در پاره‌ای از موارد هم کیسه‌های زباله برای راحتی کار، در نزدیکی رستوران‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها رها می‌شوند و رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی افراد مشغول به‌کار در این مراکز مبنی بر جداسازی آب از زباله باعث ناراحتی افرادی می‌شود که در حال خوردن غذا و آبمیوه هستند.

آموزش با جعبه‌فیوز خیابانی

اگر دلتان به‌حال فارغ‌التحصیلان رشته برقی می‌سوزد که با خون دل واحدهایشان را پاس کرده‌اند اما به‌صف بیکاران اضافه شده‌اند، می‌توانید یکی از آنها را برای آموزش حفاظت در برابر خطرات برق در خیابان‌ها جذب کنید و به همراه وی و فرزندان‌تان چند روزی برای آشنایی بیشتر با انواع تجهیزات انتقال برق به کوچه و خیابان‌ها بروید. با این کار علاوه برایجاد یک موقعیت شغلی، 2مزیت دیگر را هم دنبال می‌کنید.

نخست آنکه اگر قرار باشد فرزندی از خانواده در آینده رشته برق را انتخاب کند با پیش‌زمینه‌ خوبی وارد دانشگاه می‌شود و مهم‌تر اینکه می‌توانید خیلی از تجهیزات برقی عریان را مانند این جعبه فیوز عریان فشار متوسط برق که کمتر از نیم‌متر با زمین فاصله دارد، به کودکتان نشان دهید و از خطرات زیاد آنها بگویید.

کد خبر 113079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز