شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

اگر محتویات جیبتان اجازه خرید یک پلی‌استیشن‌3 را نمی‌دهد یا تصور می‌کنید دیگر از شما گذشته است و به‌قول معروف صورت خوشی ندارد که پای بازی‌های رایانه‌‌ای بنشینید، می‌توانید با رانندگی در شهر از تمام هیجان و مزایای‌ یک بازی رایانه‌ای بهره‌مند شوید

بار- تاکسی

برای این منظور لازم نیست شما مرتکب تخلف‌های رانندگی شوید بلکه کافی است با واکنش‌های سریع و به‌هنگام، جلوی برخورد اشیا و خودرو‌های دیگر را با خودروی خودتان بگیرید. برای نمونه چنانچه پشت این تاکسی‌ یا بهتربگوییم تاکسی‌بار حرکت کنید بعد از چند لحظه می‌توانید لابه‌لای این جعبه‌ها که احتمال سقوط‌شان هم بسیار زیاد است یک رانندگی پرهیجان را تجربه کنید.

چنانچه به چنین تاکسی‌بار‌هایی دسترسی ندارید، می‌توانید راننده‌های متخلف و خودرو‌های پرسرعت‌ را در هر خیابانی بیابید و با آنها تمرین تصادف نکردن کنید. به‌طور حتم در خیابان‌های شهر تصادف نکردن و در امان ماندن نیازمند مهارت‌هایی است که دست‌کمی از مهارت‌های راننده‌های مسابقات فرمول‌‌یک ندارد.

پرتاب نیزه

می‌گویند آنچه جوان در آیینه می‌بیند پیر در خشت‌خام می‌بیند. با‌وجود این تجربه سال‌های گذشته نشان داده که برخی مهندسان ساختمان آنچه را که جوانان محل در خشت‌خام می‌بینند در آیینه جلوی چشم خود نمی‌بینند. برای نمونه آنها داربست‌های لرزانی را که هر لحظه ممکن است روی سر رهگذری فرود آید نادیده می‌گیرند.

تا جایی که همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید محوطه اطراف ساختمان‌های درحال ساخت شبیه میدان ورزشی پرتاب نیزه می‌شود. با این تفاوت که اطراف پرتاب‌کننده‌های این نیزه‌های بلند برخلاف میادین ورزشی هیچ حصاری وجود ندارد.

ووووزلا‌ها در مسافرت

در تعطیلاتی که پشت‌سر گذاشتیم شاهد افزایش حجم مسافرت‌های خانواده‌ها بودیم. اما گویا بعضی از افراد برای تغییر حال و هوای خود از ضرب‌المثل جدیدی با مضمون «هنگام سفر هیچ آداب و ترتیبی مجوی» پیروی می‌کنند. این افراد در طول سفر باید و نباید‌هایی را که در شهر سکونت‌شان، خود را ملزم به رعایت آنها می‌دانند به‌دست فراموشی می‌سپارند. برای نمونه درصدی از کودکان و نوجوانان برای تخلیه انرژی‌شان روی لبه پنجره خودرو نشسته و در تونل و جاده‌ها اقدام به سر و صداهای غیرمتعارف می‌کنند و گاهی با ووووزلا‌ها در گوش راننده‌ها و سرنشینان آنها بوق می‌زنند.

این در حالی است که این رفتار آنها هم کارخطرناکی محسوب می‌شود و هم گهگاه آسایش ساکنان شهرستان‌های کوچک را به‌هم می‌ریزد. بنابراین بهتر است والدین با آموزش صحیح نکات ایمنی در مسافرت به فرزندان خود، اینگونه به آنها القا کنند که آسایش دیگران به اندازه آسایش آنها اهمیت دارد.

جای خالی تابلوها

گاهی لازم است هنگام گرفتن نشانی از یک شخص، از وی بخواهید که به‌طور دقیق کروکی محله، کوچه و خیابان‌ها را برای شما بکشد چراکه ممکن است با وضعیتی که بعضی از تابلوهای نام کوچه‌ها دارند، کلی سردرگم شده و بی‌خودی دور خود بچرخید. گهگاه بساز‌بفروش‌ها با مصالح ساختمانی چنان حریم کوچه و خیابان‌ها را دستخوش تغییر قرار می‌دهند که پیام تابلوها مبهم و نامشخص می‌شود.

این در حالی است که وجود این تابلوها در هر لحظه می‌تواند نقش موثری را در راهنمایی شهروندان ایفا کند. در بعضی موارد هم ناپدید‌شدن تابلوهای راهنمایی و رانندگی باعث ترافیک شهری می‌شود یا رانندگان از همه‌جا بی‌خبر را با جریمه‌ توقف ممنوع و ... روبه‌رو می‌کند.

کد خبر 112743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز