جمعه ۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

برخی راننده‌ها تصور می‌کنند علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی منهای حضور پلیس، فقط عناصر تزیینی هستند که رعایت آنها فایده خاصی ندارد.

خط کشی

برای نمونه این گروه از راننده‌ها با بی‌توجهی به خطوط ممتد سمت‌راست بزرگراه، در این محدوده توقف می‌کنند. حال آنکه در تمام خیابان‌ها و بزرگراه‌های شهر خط ممتد سمت راست نشانگر ممنوعیت توقف در حاشیه است و این تخلف می‌تواند مخاطرات جبران‌ناپذیری برای راننده‌ها و سرنشینان داشته باشد.

تمام اینها در حالی است که این اواخر راننده‌های مسافربر نیز بیش از پیش روی این خط ممتد توقف کرده و به پیاده‌وسوار کردن مسافر می‌پردازند. نکته جالب اینجاست که آن گروه از راننده‌هایی هم که بخواهند به مقررات عمل کنند و در این محل توقف نکنند، گاهی مورد اعتراض مسافران قرار می‌گیرند. به‌هر حال برای حفظ جان افراد و پایبندی به قانون هم که شده بهتر است در چنین مواردی به اعتراض مسافران توجهی نشود.

شکستن دیوار صوتی

به‌نظر می‌رسد این روز‌ها شکستن دیوار‌صوتی منحصر به هواپیما‌های جت نیست و موتورسیکلت‌ها نیز می‌توانند از پس به‌وجود آوردن چنین صدای مهیبی برآیند. البته لازمه این کار یک موتورسوار بی‌ملاحظه کمی دستکاری موتور است. همان‌طور که تمامی ما تجربه حرکات گوشخراش چنین موتورسوارانی را داریم آنها برای جلب توجه دیگران حاضرند اگزوز موتور را نیز دستکاری کنند. گاهی نیز نمایش‌های خطرناک آنها در سطح شهر باعث وحشت شهروندان می‌شود. به‌هر حال برای این حرکات زمان و مکان خاصی در نظر گرفته شده است که جوانان علاقه‌مند به آن می‌توانند در این محدوده آن‌را تجربه کنند.

نمایی زیبا از زیباسازی

همان‌طور که در قسمت فرهنگ‌ آپارتمان‌نشینی توضیح داده بودیم نمای ساختمان بخشی از مکان‌ عمومی محسوب می‌شود که ساکنان نمی‌توانند بدون اجازه ‌اکثریت مالکان، اقدام به تغییر آن کنند اما نباید این موضوع را بی‌‌توجهی نسبت به نمای مجتمع قلمداد کرد.

گهگاه در سطح شهر مجتمع‌هایی دیده می‌شوند که ظاهر کثیف آنها باعث زشت‌شدن جلوه شهر هم می‌شود، حال آنکه ساکنان آپارتمان می‌توانند خودشان با کمی همت و سلیقه نه‌تنها در زیباسازی نمای آپارتمانی که در آن زندگی می‌کنند بلکه در زیباسازی فضای شهر هم موثر باشند.

برای‌نمونه ساکنان یکی از مجتمع‌ها با رنگ‌آمیزی زیبای مجتمع خود، جلوه متفاوتی را نسبت به سایر مجتمع‌های ایجاد کرده‌اند. البته باید در نظر گرفت که زیباسازی نمای ساختمان به ایمنی وسایل مجتمع از جمله رگولاتور گاز و سیم‌های برق آسیب نرساند.

ترفند به‌روش مستربین

این روزها پیدا‌کردن جای پارک در بعضی از نقاط شهر چنان حکم طلا را پیدا کرده است که بعضی از رانندگان برای آن دست به هر نوع ابتکاری می‌زنند. حتی بعضی رانندگان حاضرند در هر نقطه‌ای خودروی خود را پارک کنند ولی دست‌آخر به‌جای دیدن یک قفل بزرگ زردرنگ به چرخ‌ یا انتقال آن به پارکینگ توسط جرثقیل، فقط با یک قبض جریمه روبه‌رو شوند.

گویا این اواخر بعضی‌ها هم از روی شخصیت طنز مستربین الگو‌برداری کرده و جای پارک دیگران را مال خود می‌کنند. بنابراین اگر خودروی خود را در جایی پارک کردید و پس بازگشت، آن را سرجای‌خودش ندیدید، زیاد تعجب نکنید. برخی برای جلوگیری از اینکه خودروشان را هل دهند و جای پارکشان را صاحب شوند خودرو را به پل یا هر‌جایی که در دسترس باشد قفل می‌کنند تا هم جای پارک محفوظ باشد و هم رینگ و لاستیک خودرو.

کد خبر 112617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز