گروه حوادث: 2 کلیه و کبد کودک چهار و نیم ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان امام رضای مشهد به 3بیمار منتظر اهدای عضو اهدا شد

اهدای اعضا

پدر این کودک که ساکن شهرستان جوین در استان خراسان رضوی است در گفت‌وگوی تلفنی درخصوص حادثه تلخی که برای فرزندش اتفاق افتاده بود به خبرنگار همشهری گفت: امیررضا فرزند دومم بود. او پسر باهوش و آرامی بود و با اینکه چهار و نیم سال بیشتر نداشت، خیلی دوست داشت در انجام کارها به من و مادرش کمک کند.

روز پنجشنبه 28مرداد، همسرم غذای نذری پخته بود و همسایه‌ها در خانه ما جمع شده بودند. بعدازظهر آن روز حدود ساعت 6 نذری آماده شد و تعدادی از بستگان و دوستان درحال پخش نذری بودند. در این میان امیررضا هم که دوست داشت در این کار سهمی داشته باشد، به همراه چند نفر از بستگان در حال کمک کردن بود که ناگهان یک خودروی سمند که ظاهرا سرعت زیادی هم داشت با فرزندم برخورد کرد و او به‌شدت مجروح شد، فرزندم به سرعت توسط آشنایانمان به بیمارستانی در سبزوار انتقال یافت اما بعد از معاینه فرزندم گفته شد که وضعیت مناسبی ندارد.

پدر امیررضابا بیان اینکه با وجود تلخی نبود فرزندش، از اینکه با اهدای اعضای او 3 انسان دیگر می‌توانند زندگی عادی‌ای داشته باشند خوشحال است ادامه داد: در زمان وقوع حادثه من برای انجام کاری در شاهرود بودم و به همین خاطر صبح جمعه ماجرا را به من اطلاع دادند و من به سرعت خودم را به بیمارستان رساندم اما فرزندم کاملا بی‌هوش شده بود و تلاش پزشکان برای نجات وی نتیجه‌ای نداشت تا اینکه 2روز بعد پزشکان اعلام کردند فرزندم دچار مرگ مغزی شده است.

وی ادامه می‌دهد همان لحظه که این سخن را از پزشکان شنیدم و فهمیدم امکان پیوند اعضای او وجود دارد، تصمیم گرفتم اعضای بدن فرزندم را اهدا کنم به همین خاطر از مسئولان بیمارستان درخواست کردم اقدامات اولیه را برای انجام این کار انجام دهند.

پدر امیر رضا می‌گوید: من به خاطر اینکه فرزندم بتواند جان چند نفر دیگر را نجات دهد این کار را کردم و هیچ‌چیز در این دنیا و آخرت برایم با ارزش‌تر از این کار نبود. وقتی همسرم بعد از شنیدن حرف‌های بزرگان شهرمان با اهدای اعضای جگرگوشه‌مان موافقت کرد، بلافاصله پیکر بی‌جان فرزندم با آمبولانس به بیمارستان امام‌رضای مشهد انتقال یافت و آزمایش‌های لازم از بیمارانی که در انتظار دریافت عضو بودند صورت گرفت.

زندگی بخشیدن به 3کودک

یکی از مسئولان بیمارستان امام رضای مشهد درباره عمل اهدای اعضای این کودک خردسال گفت: ابتدا قرار بود 2پسر بچه 10 و 11 ساله گیرندگان اعضای این کودک باشند اما یکی از کودکان بعد از آزمایش‌های تخصصی، به خاطر شرایط خاصی که داشت نتوانست پذیرای این عمل باشد و به جای وی فرد دیگری جایگزین شد و هم‌اکنون عمل اهدای عضو روی این دونفر در حال انجام است.کبد این کودک نیز در بیمارستان شهید نمازی شیراز به یک کودک دیگر پیوند شده است.

کد خبر 114798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز