شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

برخی تابلو‌های هشدار‌ دهنده مانند تابلو‌های راهنمایی و رانندگی همیشه مورد بی‌مهری و بی‌توجهی شهروندان قرار می‌گیرند.

تلفن همراه

 برای نمونه پشت در سینما‌های شهر می‌توان تابلوی گویای ممنوعیت استفاده از گوشی‌های تلفن‌ همراه را مشاهده کرد. با وجود این برخی همچنان عادت دارند به بهانه‌های مختلف با این وسیله مزاحم دیگران شوند. این اواخر خود فیلم‌های سینمایی به اندازه کافی برای مخاطبان دافعه داشته است حال باید عامل مزاحمت‌های اینچنینی را هم به‌عوامل گوناگون خلوت شدن سینما و فقر گیشه اضافه کرد. این موضوع در کنسرت‌های موسیقی نیز مشاهده می‌شود و جالب اینجاست که خود مسئولان سالن نیز گاهی جزو مزاحمان اینچنینی هستند.علاوه بر گوشی‌های روشن، آنها گاهی تا نیمه کنسرت نیز مشغول جابه‌جا کردن افراد گوناگون میان صندلی‌ها هستند.

بایسته‌های ورزشی


با اینکه برخی مدیران باشگاه‌های ورزشی در مورد شهریه‌ها و جریمه‌های احتمالی که ورزشکاران باید به بهانه‌های مختلف چون صدمه‌زدن به دستگاه‌ها بپردازند، توضیحات مبسوط و مکتوبی در جای‌جای باشگاه‌ نصب می‌کنند اما در مورد بهداشت و نکات ایمنی به‌طور کل بی‌توجه هستند. به‌نظر می‌رسد تا زمانی که مسئولان نیز در این مورد نظارت و سخت‌گیری بیشتری نشان دهند، برای جلوگیری از بروز بیماری‌های پوستی و غیره خود ورزشکاران باید بایسته‌های ورزشی و استفاده از وسایل را رعایت کنند. برای نمونه در اغلب باشگاه‌های ورزشی استفاده از حوله‌شخصی می‌تواند موجب جلوگیری از تماس پوست با وسایل ورزشی شود. استفاده از اسپری‌ها و سایر خوشبو‌کننده‌ها نیز می‌تواند جلوی بوی نامطبوع بدن را گرفته و به دیگران نیز اجازه دهد تا از ورزش لذت ببرند. به این موارد می‌توان دوش گرفتن پیش از شنا و بسیاری باید‌ها و نباید‌های دیگر را اضافه کرد که به مرور می‌توان به آنها دقت کرد و در عمل آنها را به کار گرفت.

کامیونت‌های اُپن حمل نوشیدنی


این روزها با وجود بحث سلامت آب‌های قابل شرب شهر تهران، شاهد تردد بیشتر کامیونت‌های در حال رساندن نوشیدنی‌های گوناگون به مغازه‌‌ها هستیم، زیرا شهروندان بیش از پیش به خرید نوشیدنی‌ها و نوشابه‌ها روی آورده‌اند. اما به‌واقع نمی‌‌توان برای درصد زیادی از این کامیونت‌ها، واژه خودروی ویژه و مناسب نوشیدنی‌های عرضه شده کارخانه را به‌کار برد. علاوه بر وانت‌بارها که اقدام به‌حمل شیشه‌ها و بطری‌های پُر نوشیدنی‌ها می‌کنند، تعداد زیادی از کامیونت‌ها انگار مانند آشپزخانه‌های مدرن اُپن بوده و از کناره‌ها هیچ پوششی ندارند. همین مسئله باعث رسیدن نور شدید آفتاب به آنها و کاسته شدن از کیفیت‌شان می‌شود. این در حالی است که به‌خاطر حجم زیاد بار در فروشگاه‌های مواد‌غذایی این نوشیدنی‌ها در ادامه مسیر داغ خود باید در پیاده‌رو و زیر آفتاب قرار بگیرند. البته ناگفته نماند که در کنار این کامیونت‌ها، هستند خودروهای مجهزی (مانند تصویر) که رانندگان و مسئولان حمل، در‌های آنها را فقط هنگام خالی‌کردن اجناس باز می‌کنند.

زیبایی در زیبایی


با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه بسیاری از مشتاقان دست‌به‌کار می‌شوند و اقدام به تزیین در و دیوار شهر می‌کنند. امسال در بعضی از مراکز خرید، آذین‌بندی‌هایی دیده می‌شود که با وجود زیبایی‌شان، یا به‌طور کلی مصرف برقی ندارند یا متولیان آنها با نصب چراغ‌های ال اِی دی در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند. به ‌هر حال این کار عده‌ای از شهروندان که با فرارسیدن این اعیاد در فصل تابستان اینگونه برای تزیینات دست‌به‌کار شده و صرفه‌جویی در انرژی برق را در نظر می‌گیرند، می‌تواند الگویی مناسب و زیبا در زیبایی‌های این اعیاد باشد.

 

کد خبر 112286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز