سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه حوادث: بعد از 16ساعت تلاش، اجساد کارگران جوانی که در اثر گودبرداری غیر اصولی در غرب تهران، زیر خروارها خاک جان باخته بودند، از میان آوار بیرون کشیده شد.

صبح دوشنبه گذشته تعدادی از کارگران ساختمانی در زمینی به وسعت 2 هزار متر در شهرک راه‌آهن مشغول گودبرداری بودند که ناگهان حادثه شومی رقم خورد. یکی از دیواره‌های محل گودبرداری که ارتفاعی حدود 15 متر داشت ناگهان ریزش کرد و 3 کارگری که در عمق محل گودبرداری مشغول کار بودند زیر خاک مدفون شدند.

ریزش سنگ و خاک روی کارگران جوان پایان ماجرا نبود چرا که فرو ریختن دیواره 15 متری باعث شد یک کانکس کارگری و 2 قطعه بتنی بزرگ که در نزدیکی محل گودبرداری قرار داشتند نیز یکباره  روی کارگران سقوط کند. به دنبال این حادثه، ماجرا به سازمان آتش‌نشانی تهران گزارش شد و 2 تیم نجات و آتش‌نشانان  8 ایستگاه راهی محل گودبرداری شدند.

فتح‌الله تیموری،  معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: دیواره شرقی محل گودبرداری روی 3کارگر سقوط کرده بود و در همان ساعات اولیه آتش‌نشانان جسد بی‌جان یکی از کارگران را از زیر خاک بیرون کشیدند و در اختیار امدادگران اورژانس قرار دادند.

تیموری افزود: خارج کردن 2کارگر دیگر به دلیل قرار گرفتن در زیر قطعه‌های بتنی به یک عملیات حساس و دقیق احتیاج داشت؛  چرا که هر گونه سهل‌انگاری درصد احتمال زنده بودن کارگران را کمتر می‌کرد. به همین دلیل 2 دستگاه جرثقیل 55 تنی، یک جرثقیل 3 تنی و یک جرثقیل 8 تنی به همراه چند دستگاه لودر عازم محل حادثه شدند تا عملیات آواربرداری شروع شود.

معاون عملیات آتش‌نشانی تهران تاکید کرد: آتش‌نشانان با خاکبرداری مقطعی، اقدام به برداشتن آوار کردند اما  وجود میلگرد‌های ضخیم این عملیات را پیچیده تر می‌کرد.

آنها  پس از آماده سازی محل برای حضور جرثقیل‌ها توانستند با استفاده از 2 دستگاه جرثقیل،  قطعه‌های بزرگ بتنی را از محل حادثه جابه‌جا کنند و  سرانجام بعد از گذشت 16 ساعت عملیات بی‌وقفه، اجساد بی‌جان 2 کارگر  دیگر که در همان لحظات اولیه ریزش آوار جان خود را از دست داده بودند از زیر خاک بیرون کشیده شد.

کد خبر 111532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز