یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

سالی چندین‌بار پیش می‌آید که به‌علت بارش باران، ترکیدن‌لوله یا شستن فرش در حیاط‌خانه‌های مسکونی، وسط کوچه و خیابان برکه‌ای درست می‌شود که به جز ماهی همه چیز در آن یافت می‌شود.

سیل

با وجود این، نکته قابل تامل ماجرا اینجاست که در کوچه‌ و خیابان‌های یاد‌شده گاهی رهگذران نیز به‌همراه باغچه‌ها آبیاری می‌شوند. اغلب راننده‌هایی که در این محدوده‌ها رانندگی می‌کنند به‌قول معروف از پیاده‌ها خبر ندارند وخودروی آنها حسابی به پیاده‌هاآب می‌پاشد.

تمام اینها در حالی است که راننده‌های با انصاف همیشه حقوق رهگذران را در نظر گرفته و به‌محض نزدیک‌شدن به‌چاله‌های پرآبی از این نوع، سرعت خود را کم می‌کنند تا هیچ‌کس کثیف و آلوده راهی خانه و محل کارش نشود. به‌هر حال بهتر است در هر شرایطی حقوق دیگران را فراموش نکنیم.

شعار‌های تبلیغاتی

این روز‌ها دنیای تبلیغات باعث شده برخی شرکت‌ها به هر ترفندی برای جذب خریدار دست بزنند. اما در اغلب نقاط دنیا شعار‌های تبلیغاتی برای شرکت‌ها بار حقوقی دارد و ادعا‌های آنها در صورت نادرست بودن برای آنها تبعات حقوقی سختگیرانه‌ای به‌دنبال دارد. این درحالی است که این روز‌ها در بسیاری از زمینه‌ها شاهد انتخاب شعار‌های تبلیغاتی هستیم که به‌نظر کارشناسان هیچ واقعیتی پشت برخی از آنها نیست.

برای نمونه در بخش محصولات‌غذایی برخی شرکت‌های تولید‌کننده مدعی می‌شوند که محصولات آنها صددرصد طبیعی است یا در بخش هنر شخصی مدعی می‌شود بنیانگذار فلان سبک هنری است. شرکت‌های فروش و لیزینگ نیز تا می‌توانند شعار‌هایی می‌دهند که در عمل نمی‌توانند به آن عمل کنند و شاکی‌های بسیاری برای خود دست‌و‌پا می‌کنند. به‌هر حال به‌نظر مصرف‌کنندگان، باید نظارت بیشتری از سوی مسئولان نسبت به ادعا‌های این افراد و شرکت‌ها صورت گیرد.

نیمکت‌های خیس

خانواده‌ها در بعضی از پارک‌ها و بوستان‌های شهر سردرگم می‌شوند چراکه نمی‌دانند برای نشستن و استراحت کجا را انتخاب کنند؛ از طرفی قدم گذاشتن و نشستن روی چمن باعث خراب‌شدن آن می‌شود و از طرفی دیگر گویا اقدام بعضی از راننده‌ها هم مبنی بر تبدیل کردن کنار خیابان و بزرگراه‌ها به کارواش، به کنار آبخوری‌های پارک‌ها هم سرایت کرده است.

خُب نتیجه چنین کارواش‌هایی هم مشخص است؛ پهن‌کردن لاستیک‌های شسته‌شده کف خودرو روی بوته‌های سبز و نیمکت‌های پارک. این در حالی است که این کار علاوه بر اشغال نیمکت‌های چوبی، ممکن است باعث شود تا فرد بی‌خبری پس از برداشتن این لاستیک‌ها درست جایی بنشیند که خیس و کثیف است. علاوه براین گهگاه دیده می‌شود افرادی روی لبه تکیه‌گاه نیمکت‌ها می‌نشینند و باعث کثیف شدن سطح افقی آنها می‌شوند.

تپه‌ای از جنس پسته

این روزها در سطح شهر شاهد عرضه انواع پسته‌های تازه هستیم. تپه‌ای از پسته روی سینی‌ها به‌فروش می‌رسد و رنگ سرخ‌شان، مردم را به خرید آنها ترغیب می‌کند. اما خرید از بعضی فروشندگان پسته همانا و مواجه‌شدن با یک مشت پسته دربسته و توخالی در خانه همان. این دسته از فروشندگان، تپه‌های پسته را به‌نحوی درست می‌کنند که زیرشان از پسته‌های بی‌کیفیت پرشده است. به هر‌ترتیب هنگام خرید پسته که این روزها قیمتش رو به‌فزونی گذاشته است، به آنچه درزیر تپه می‌‌گذرد نیز توجه کنید. در غیراین‌صورت ممکن است حسابی از خرید خود پشیمان شوید.

کد خبر 113467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز