سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

اگر هنگام تردد در خیابان بعد از شنیدن یک صدای مهیب، فردی را مشاهده کردید که با یک قالیچه روی هوا پرواز می‌کند به‌هیچ وجه گمان نکنید که افسانه قالیچه پرنده درست است.

شهر ماشین

وی به‌احتمال فراوان همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، فردی است که به‌جای صندلی خودرو، کنار قالیچه‌های داخل صندوق نشسته و در اثر تصادف به‌همراه قالیچه‌ها به‌بیرون پرتاب شده است. چنانچه تمایلی ندارید عامل پرتاب چنین افرادی شوید، بهتر است دست‌کم در این مورد خاص، فاصله ایمنی را از خودر‌و‌های اینچنینی حفظ کنید.

به‌قول معروف یک‌ نیش‌ترمز راننده جلویی کافی است تا با این فاصله‌های غیرمطمئن با آنها تصادف کنیم و قالیچه و محتویات آن‌را نقش زمین یا هوا کنیم. به‌هر حال همیشه می‌‌توان از اشتباهات دیگران به اشتباهات خود نیز پی برد. بنابراین به ‌این بهانه هم که شده فاصله ایمنی از خودرو‌ها را رعایت کنیم.

درخت بی‌جیره و مواجب

برخی تصور می‌کنند درختان شهر، کارگران بی‌جیره و مواجبی هستند که از پس هر کاری بر می‌آیند؛ از تحمل وزن انواع و اقسام لاستیک‌ و غیره گرفته تا تبدیل‌شدن به تابلوی برچسب‌های تبلیغاتی که در تصویر می‌بینید، هرگاه نیز تنه و برگ‌هایشان جلوی ویترین مغازه را گرفت می‌توان با انواع و اقسام راه‌ها ریشه آنها ‌را خشکانید.

حال آنکه این روز‌ها اغلب درختان شهر دارای پلاک و شناسنامه ویژه‌ای هستند که چنانچه به‌هر دلیل آسیب‌ ببینند عاملان آن مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. بنابراین علاوه بر اینکه نباید از آنها به‌عنوان تابلوی تبلیغاتی خود استفاده کنیم،‌ می‌توانیم متخلفانی را که به‌درختان آسیب می‌زنند، به مرکز 137‌معرفی کنیم.

پلیس خود باشیم

بعضی‌ها تصور می‌کنند هنگام پارک کردن خودرو، لزوم دقت به اطراف فقط یک شعار است و بس و هیچ‌گاه ممکن نیست در صورت پارک‌کردن آنها،‌سایر خودروها برای تردد با مشکلات فراوانی روبه‌رو ‌شوند. البته نوع حادتر این مشکل زمانی رخ می‌دهد که بعضی خودروها به‌خاطر باریک‌تر شدن خیابان به‌طور کلی قادر به‌عبور از کنار خودروهای پارک شده نباشند.

برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید یکی از کامیونت‌های حامل مواد نوشیدنی برای رساندن نوشیدنی‌ها و آب‌معدنی‌‌ها در هوای گرم تابستانی به فروشگاه‌ها هنگام عبور از کنار خودروهای پارک‌شده چنان به ‌مشکل برمی‌خورد که به‌ قول معروف نه راه پس دارد و نه راه پیش. حال با کمی دقت اگر فرض را بر این بگذاریم که قرار باشد خودروهای آتش‌نشانی که عرض‌شان کمتر از این کامیونت‌ها نیست از این محل عبور کنند، راننده‌هاشان با چه مشکلاتی رو‌به‌رو خواهند شد؟ بنابراین بهتر است برای پارک در هر جایی خودمان پلیس خودمان باشیم.

شبه‌چسب‌های نواری

علاوه بر اجناسی که توسط بعضی از تولیدکنندگان و فروشندگان‌ برای رنگ کردن مشتری حسابی رنگ می‌شوند، اجناسی هستند که تولیدکنندگان آنها دَم از به‌کارگیری تکنولوژی جدیدی در ساخت‌شان می‌زنند که سبب بی‌رنگی مواد آنها می‌شود. نمونه این اجناس، چسب‌های نواری هستند.

عده‌ای از همین موضوع برای تولید چسب‌های نواری بی‌رنگ به‌نوعی دیگر استفاده می‌کنند و با به‌کارگیری کمترین میزان مواد چسبناک در تولید چسب سبب بی‌رنگی آنها می‌شوند. به‌کارگیری این نوع چسب‌ها که بیشتر شبیه یک نوار پلاستیکی است گهگاه باعث خجالت کادودهنده‌ به‌خاطر شل‌و ول شدن کادوی پیچیده شده می‌شود. بنابراین برای اینکه کادو دادن و گرفتن بیش از پیش دلچسب شودامیدواریم همه تولیدکنندگان چسب‌های با کیفیت تولید کنند.

کد خبر 113602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز