دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

هر شهروندی برای جلوگیری از صدور برگه جریمه راهکار ویژه خود را دارد. یکی با تمام تخلف‌های رانندگی به کل قهر است و دیگری چهارچشمی مراقب است که پلیسی آن اطراف نباشد.

ماشین

برخی نیز با انواع و اقسام خواهش‌و‌تمنا پلیس را از صدور قبض جریمه منصرف می‌کنند. اما به نظر می‌رسد این اواخر برخی راننده‌ها شیوه جدیدی برای جریمه نشدن یافته‌اند و آن استفاده از پلاک‌های ضدجریمه است. این پلاک‌ها به دلایل گوناگون به جای پلاک خودرو نصب می‌شوند.

نحوه کار آنها نیز چنین است که خواندن آنها از فاصله کم نیز چشم عقاب می‌خواهد. البته همان‌طور که سر آدم زرنگ همیشه کلاه می‌رود سر راننده زرنگ نیز استثناء نیست و صاحب کلاه گشادی می‌شود زیرا پلیس به‌محض اینکه با پلاک‌هایی مواجه شودکه خواندن آنها مشکل باشد در بهترین حالت ممکن، یک برگه جریمه پر و پیمان برای راننده‌ خودرو صادر می‌کند تا دیگر از چنین ترفند‌های نخ‌‌نمایی استفاده نکند. به‌هر حال از قدیم‌ گفته‌اند دست بالای دست بسیار است.

چهاردیواری اختیاری

هیچ چیز بدتر از این نیست که به‌عنوان مدیر ساختمان بعد از کلی بحث و جدل با اهالی ساختمان برای پرداخت هزینه سنگ‌کردن ساختمان با چنین صحنه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید روبه‌رو شوید. با وجود این برخی مدیران مجتمع‌‌های مسکونی گاهی علاوه بر تحمل این صحنه‌ها هنگام اعتراض به همسایه‌ متخلف با این جواب از طرف وی مواجه می‌شوند که «چهاردیواری، اختیاری». شاید شما از این پس قدر همسایه‌های متخلف خود را که برای نمونه فقط به سر و صدای زیاد و نپرداختن بموقع شارژ ساختمان اکتفا می‌کنند بیشتر بدانید و زیاد به‌قول معروف ناشکری نکنید.

رمزگذاری پردردسر

این روزها نرم‌افزارهای آموزشی بسیار زیادی تولید می‌شوند و هر کسی می‌تواند بسته به نیاز خودش آنها را خریداری کرده و از برنامه‌ها استفاده کند. اما گهگاه در همان ابتدای کار، نصب برنامه‌ها به چنان مشکلی برمی‌خورد که خوشحالی افراد را از اینکه توانسته‌اند برنامه موردنظرشان را پیدا کنند به یک بی‌اعتمادی حسابی در مورد محتویات چنین سی‌دی‌ها یا دی‌وی‌دی‌هایی تبدیل می‌کند.

بعضی از عرضه‌کنندگان برنامه‌های آموزشی برای جلوگیری از کپی‌برداری‌های غیرمجاز از تولیدات خود، اقدام به گذاشتن رمز روی آنها می‌کنند اما نبود کنترل مناسب محتویات داخل بسته‌بندی باعث می‌شود تا این رمزها فقط نزد خودشان باقی بماند و کاربران برای پیدا کردن رمزهای درست به‌مشکل بر بخورند و استفاده از برنامه‌ها را به لقای آنها ببخشند. بنابراین بهتر است هنگام خرید علاوه بر توجه به برچسب مناسب و مجوز پخش، از فروشنده بابت نبود مشکل نصب برنامه‌ها نیز ضمانت بخواهید.

نورگیر غیرمجاز ایستگاه اتوبوس

چند سالی می‌شود که شهرداری تهران در بسیاری از مناطق، ایستگاه‌های اتوبوس شیشه‌ای را جایگزین ایستگاه‌های آهنی کرده است اما گویا عده‌ای از شرکت‌های تولیدی و خدماتی قصد دارند نورگیری از جنس کاغذهای تبلیغاتی خود برای شهروندان روی شیشه‌های این ایستگاه‌ها نصب کنند. با وجود این گهگاه رقابت شرکت‌های گوناگون در تبلیغات و البته روی شیشه این ایستگاه‌ها تا جایی پیش می‌رود که مانند تصویر فقط اثرات باقی‌مانده کاغذها پس از کنده‌شدن آنها ایستگاه‌ اتوبوس را نازیبا می‌کند.

نکته جالب قضیه در اینجاست که اکثر این تبلیغات مربوط به شرکت‌هایی می‌شود که ادعا می‌کنند در امر آموزش حرف اول را می‌زنند. این در حالی است که شهروندان با دیدن چنین آگهی‌هایی تا آخر ماجرای کیفیت آموزش و خدمات شرکت آنها را متوجه می‌شوند.

کد خبر 114068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز