چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۸
۰ نفر

خریداران کیک‌های بسته‌بندی‌شده همیشه از این نکته شکایت دارند که چرا این کیک‌ها زیادی ترد بوده و سریع خرد می‌شوند

گاهی نیز هنگام باز کردن بسته‌بندی مشاهده می‌شود که کیک حتی درون بسته‌بندی خرد‌شده است. برخی تولید‌کننده‌ها برای رفع این مشکل کیک را در  بسته‌بندی‌های خاصی قرار می‌دهند که رضایت خریداران را در پی داشته است.

با وجود این همانطور که در تصویری که امیر موعظ برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید برخی تولید‌کننده‌ها برای قوام کیک راه‌های دیگری را در پی گرفته‌اند که در نوع خود بی‌مانند است. با اینکه تولید کیک‌های دارای چنین میخ‌طویله‌هایی زیاد شیوع پیدا نکرده است اما خوردن یکی از این کیک‌های میخ‌طویله‌ای کافی است تا یک‌مصرف‌کننده را از پا درآورد.

نکته قابل تامل قضیه آنجاست که روابط عمومی چنین شرکت‌هایی نیز بدون ترس از بازخواست‌شدن، شاکیان را دعوت به شکایت و پیگیری می‌کنند و به‌قول معروف کلی جواب سربالا به آنها می‌دهند.

دمکراسی در تاکسی

گویا نوع جدیدی از دمکراسی در خودرو‌ها و حتی برخی تاکسی‌های درون‌ شهری به‌وجود آمده که جامعه‌شناسان و سیاستمدار‌ها به‌کل از آن غافل مانده‌‌اند. برای نمونه کرایه‌های مصوب خطوط تاکسیرانی و مسیر‌های درون‌شهری در همان مبدأ به رای گذاشته می‌شود و چنانچه کرایه درخواستی و البته بالای راننده‌ با رای اکثریت مواجه شود کرایه‌های معمول ملغی می‌شود.

این رای‌گیری و توجه به رای اکثریت در ساعات پیک رفت‌و‌آمد مسافران به اوج خود می‌رسد. البته برخی رانند‌ه‌ها هم برای دریافت کرایه بیشتر دست‌به قلم می‌شوند. آنها برچسب کرایه را حسابی خط‌خطی کرده و به کرایه‌های سلیقه‌ای خود وجهه قانونی می‌دهند. به‌هرحال برای جلوگیری از این تخلفات می‌توانید با سامانه 137 تماس بگیرید.

قیمت ثبت خاطرات

دارید توی یک جاده با ترافیک نرم و روان رانندگی می‌کنید که یک‌دفعه جلویتان راهبندان می‌شود و مجبور می‌شوید یک ترمز اساسی بگیرید.  آهسته‌آهسته در ترافیک به جلو حرکت می‌کنید ولی هرچه جلوتر می‌روید به جز تجمع تعدادی افراد، مسئله دیگری به‌نظرتان غیرطبیعی نمی‌رسد.

سرانجام متوجه می‌شوید که رانندگانی به‌خاطر از دست‌ندادن یک منظره طبیعی مانند یک آبشار، در کنار جاده پارک کرده‌اند و مسافران خودروها هم دوربین به‌دست مشغول ضبط تصاویر هستند. عده‌ای از فروشندگان فرصت‌طلب هم نوشیدنی‌های خود را در همین منظره زیبا و البته هوای گرم تابستانی به‌فروش می‌رسانند.

همه اینها در حالی رخ می‌دهد که موقعیت جاده به‌گونه‌ای است که پارک‌کردن خودروها و پیاده‌شدن مسافران، احتمال تصادف  خودروهای دیگر را که باسرعت در حال حرکت هستند، افزایش می‌دهد. بهتر است ثبت لحظات خاطره‌انگیز طبیعت را با توقف‌های نابه‌جا به‌قیمت بروز خاطرات تلخ عوض نکنیم.

آداب اسب‌سواری

نگهداری از حیوانات اهلی هم رسم و راهی دارد. برای نمونه نمی‌شود هرچی  که شد جلوی اسب و قاطر ریخت تا بخورند و  سپس مدام از آنها کار کشید یا هزاران چیز دیگر که متاسفانه ‌رعایت نشدن آنها به‌خاطر معنای بدی است که کلمه «حیوان» در اذهان پیدا کرده و ذهنیت‌ها از معنای واقعی کلمه دور شده است.

برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید گویا  صاحب اسبی از نجابت این حیوان نجیب، کمال استفاده را کرده و برای حمل حیوان بیچاره ‌آن‌را پشت وانت برده است. این در حالی است که پیچ‌ها و ترمزهایی که راننده می‌زند اسب را در آن جای کوچک بارها با ناراحتی و درد عضلات و استخوان مواجه می‌کند.

از قدیم گفته‌اند «فلانی سواری بلد نیست، می‌خواد سوار اسب بشه». به‌هرحال در حمل اسب‌ها خودروی ‌ویژه آنها باید مورد استفاده قرار گیرد تا از بروز حوادث رانندگی احتمالی نیز جلوگیری شود.

کد خبر 111630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز