شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

با اینکه هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است اما معلوم نیست چرا باز هم برخی خریداران رایانه بدون تحقیق و بررسی محصول و فقط با تکیه بر صحبت‌های فروشنده، به‌اصطلاح چشم و گوش بسته خرید می‌کنند

این دسته از خریداران به صحبت‌های فروشنده‌هایی که گاهی از رایانه هیچ سررشته‌ای ندارند گوش داده و دست‌آخر یک محصول فاقد مشخصات مورد نظر خریداری می‌کنند.

به‌همین‌خاطر توصیه آگاهان بازار رایانه این است که بدون همراه داشتن یک فرد آگاه در این رشته و بدون بررسی مشخصات رایانه در فروشگاه اقدام به خرید محصول نکنید. از سوی دیگر خرید از نمایندگی‌های شناخته شده نیز این مزیت را دارد که احتمال فروش محصولات معیوب یا فاقد مشخصات مورد نظر در آنها به مراتب کمتر است.

مسافرکوچولو

برخی شهروندان تصور می‌کنند موردی که منع قانونی ندارد و جزء رفتار‌های اجتماعی عادی نیز محسوب می‌شود خطری هم به‌همراه ندارد. برای نمونه در حالی که برخی والدین پا‌به‌پای کودک در محل بازی کودکان وی را تعقیب می‌کنند تا زمین نخورد اما برای سوار کردن او روی زین موتورسیکلت هیچ خطری احساس نمی‌کنند.

با اینکه سوار موتورسیکلت شدن آن‌هم بدون کلاه ایمنی برای هر فردی خطرات بالقوه‌ای در بر دارد اما برای این مسافر کوچولو تمام این خطرات را باید چند برابر دیگران محاسبه کرد.

برای ترک این عادت اجتماعی نادرست کافی است در مورد ظرافت و نرمی استخوان‌های کودکان آگاهی لازم را داشته باشیم تا آنها را در معرض چنین خطر بزرگی قرار ندهیم. البته این مورد در خودرو‌ها نیز باید رعایت  و از قرار دادن کودکان فاقد صندلی ویژه روی صندلی‌های خودرو خودداری شود.

بایرها در وسط شهر

از قدیم گفته‌اند «باد آورده را باد می‌برد».   اما بعضی وقت‌ها وزیدن این باد، عده‌ای دیگر را خانه خراب می‌کند. برای نمونه در سطح شهر زمین‌های بایری در کنار سایر مجتمع‌های مسکونی و تجاری مشاهده می‌شوند که سال‌های سال است به همین صورت رها‌ شده‌اند و به محض وزیدن باد، خاک آن به چشم اهالی محل می‌رود.

از سوی دیگر همان‌گونه که در تصویر می‌بینید در بعضی از این زمین‌ها اسکلت‌های آهنی ساختمانی‌ بالا رفته‌ ولی بعدها به‌دلایل گوناگون، عملیات ساختمان‌سازی رها شده‌ است. پس از آن نیز زمین مورد اشاره به محلی برای جمع‌شدن نخاله‌های سنگی، غیرسنگی،

ضایعات بعضی از ساختمان‌ها و تجمع حشرات و حیوانات موذی تبدیل شده است. همچنین احتمال فروریختن هر کدام از تیرهای آهنی در اثر توفان و وزش‌باد نیز وجود دارد. به‌‌هر‌حال راه‌حلی برای جلوگیری از بی‌فایده و مضر ماندن اینگونه زمین‌ها، ضروری به‌نظر می‌رسد.

گردش علمی والدین

چه کسی گفته گردش علمی فقط ویژه کودکان است و بس؟ گشت مختصری در شهر به خوبی نشان می‌دهد که بسیاری از بزرگسالان همچنان متوجه تفاوت آب چاه و آب آشامیدنی شهری نیستند و مدام با آب آشامیدنی در حال شست‌وشوی کوچه و خیابان و غیره هستند.

حال آنکه چنانچه آنها را برای یک گردش علمی به تصفیه‌خانه‌ها ببریم ممکن است متوجه شوند که جدای از تلاش طبیعت، برای آماده‌سازی این مایع حیات چه میزان هزینه و انرژی انسانی صرف می‌شود.

بنابراین بهتر است کار شست‌وشوی کوچه و خیابان را به کارگران شهرداری بسپارند و مدام شیر آب خانه‌شان باز نباشد. جالب اینجاست که برخی تصور می‌کنند مفهوم آب و جارو کردن خانه یعنی اینکه با فشار آب، برگ‌ها و غیره را از سطح حیاط  جارو کنند که این کار نیز ضرورت گردش علمی رفتن آنها را دو چندان می‌کند.

کد خبر 108997

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز