جمعه ۲۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

اگر هنگام تصادف خودرو‌های سریال کبرا‌11‌با موانع و ضربه‌گیر‌های پر از آب، مشاهده کردید که سرنشینان خودرو‌ها به‌سلامت از خودرو خارج شدند

به‌هیچ وجه‌ آه نکشید، زیرا در خیابان‌های پایتخت علاوه بر این بشکه‌های پلاستیکی پر از آب یا شن،‌ ضربه‌گیر‌های باکلاس‌تری وجود دارد که خود شهروندان اقدام به نصب آن کرده‌‌اند.

نکته جالب ماجرا اینجاست که در صورت تصادف با این ضربه‌گیر‌ها شما به جای چشیدن آب می‌توانید نوشابه‌های رنگارنگ و البته رژیمی، مزمزه کنید و تا رسیدن نیرو‌های امداد، محتویات چند بطری سالم آن‌را نیز نوش جان کنید.

البته همان‌طور‌که در تصویری که سید‌ داوود مقدسی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید تنها ایراد این نوع ضربه‌گیر‌ها این است که برخلاف انواع مفید و بزرگراهی آنها، گاهی‌ خود این ضربه‌گیر‌ها می‌‌توانند موجب بروز تصادف‌های مرگبار شوند. به‌هر حال با اینکه در نیت خیر کسبه هیچ شکی نیست اما بهتر است برای کسب روزی حلال هم که شده از مکان‌های غصبی برای این منظور استفاده نکنند.

سطل مکانیزه،‌ پل‌عابر

مشاهده رفتار برخی شهروندان به خوبی نشان می‌‌دهد که نبود یا کمبود امکانات شهری همچون سطل مکانیزه زباله و پل عابر گاهی بهانه‌ای بیش نیست. برای نمونه هر دوی این امکانات شهری چنانچه موجود نباشند بهانه مناسبی برای رفتار‌های غلطی همچون عبور از بزرگراه و ریختن زباله در مناطق ممنوع هستند.

با وجود این به‌محض فراهم شدن این امکانات باز هم برخی از ناکافی بودن آنها گلایه دارند و به رفتار‌های غلط خود ادامه می‌‌دهند اما در مرحله سوم چنانچه تعداد این امکانات شهری نیز به حد کافی برسد تازه مشخص می‌شود که ریشه این رفتار‌های غلط ناشی از نوع فرهنگ چنین افرادی است زیرا برای نمونه در حالی که تعداد سطل‌های مکانیزه در برخی مناطق شهر به اندازه‌ای است که برای رسیدن به آنها برداشتن چند گام کافی است اما شهروندان یاد‌شده ترجیح می‌دهند زباله‌‌ها را در نزدیک‌ترین جا رها کنند. در مورد پل‌های عابر نیز عبور از زیر پل‌های عابر به حدی زیاد  است که آن‌را می‌‌توان امری عادی تلقی کرد.

شلوغی در یخچال

با دلی‌خوش در کشویی یخچال سوپر‌مارکتی را باز می‌کنید که چندتا بستنی برای اهالی خانه انتخاب کنید. نخستین مسئله‌ای که همین ابتدای کار توی ذوق می‌زند اختلاط مواد‌غذایی  منجمد و از جمله بستنی‌هاست که روی هم ریخته شده‌اند. باید کلی از آنها را کنار بزنید تا بالاخره به بستنی دلخواه خود برسید.

اما دومین مسئله‌ای که شاید از خرید بستنی دلزده‌تان کند بستنی‌هایی هستند که روکش نایلونی آنها پاره شده و بستنی داخل آنها معلوم است. مهم‌ترین عاملی که موجب پاره‌شدن این روکش‌ها می‌شود سری‌بودن یا وصل‌بودن چندتایی از آنها با‌هم است.

بنابراین روکش آنها هنگامی که افراد می‌خواهند بستنی‌ها را از بین سایر مواد غذایی بیرون بکشند پاره می‌شود.  بعضی از خریداران خود را در این امر دخیل دانسته و با احتمال اینکه فروشنده آنها را مقصر پاره‌شدن روکش بداند، چاره‌ای جز خرید بستنی‌های با روکش پاره نمی‌بینند.

این در حالی است که محکم نبودن درز بسته‌بندی بستنی‌ها و روی هم ریخته‌شدن مواد غذایی به‌صورت نامرتب در بعضی از فروشگاه‌ها باعث این موضوع می‌شود.

سقوط توقف ممنوع

با رخ‌نمایی  بیشتر معضل کمبود جای پارک در کلانشهرها، بی‌توجهی رانندگان به تابلوهای محدوده توقف هم بیشتر شده است. حتی برای نمونه دیده می‌شود که برخی رانندگان متوسل به زور شده و تابلوهای توقف ممنوع را از جا در می‌آورند تا شاید راهی برای فرار آنها از ممنوعیت توقف در آن محل باشد. تمام اینها در حالی است که تجربه نشان داده تابلو‌ها در بلندمدت ضامن روان شدن ترافیک و کاهش بروز تصادفات هستند.

کد خبر 111686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز