شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

روانشناسان به والدین توصیه می‌کنند برای اوقات فراغت فرزندان، کلاس‌های آموزشی هنری را مد نظر داشته باشند

به فراخور همین موضوع کلاس‌های اینچنینی از استقبال بهتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار شده است. اما در برخی آموزشگاه‌ها می‌توان معلم‌هایی را یافت که حتی الفبای کار را نیز به درستی نمی‌دانند.

خانواده‌ها حاضرند با اختصاص هزینه‌ بالا این افراد را برای آموزش فرزندانشان درنظر بگیرند حال آنکه چنین کاری بدون تحقیق درمورد توانایی‌های معلم یا استاد به هیچ‌‌وجه نتیجه‌بخش نیست.

عکس این موضوع نیز صادق است. زیرا برخی استادان در آموزشگاه‌ها و فرهنگسراها مشغول به کار هستند که برای کلاس‌های آنها به هیچ‌وجه تبلیغات مناسبی وجود ندارد. به هر حال به نظر شهروندان باید در مورد سنجش توانایی‌های معلم‌ها و استادان، ملاک‌های دقیق‌تری وجود داشته باشد تا حق استادان بزرگ و هنرجویان از بین نرود.

اعصاب خط‌خطی

برخی عادت دارند وقتی اعصابشان به قول معروف خط‌خطی است روی روزنامه و هر چیزی که دم دستشان باشد خط‌خطی کنند. اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که فرد اموال عمومی مانند صندلی‌های مترو و اتوبوس‌ها را نیز مانند اموال شخصی خط‌خطی کند و از ریخت بیندازد.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و برخی دیگر عادت دارند به جای تابلوی ویژه و رایگان تبلیغات، آگهی‌های خود را روی تابلو‌های شهر بچسبانند. در تصویری که فرشید هماوند برای ما ارسال کرده می‌توانید جای پای حرکت‌های این گروه را مشاهده کنید.

تابلوی راهنمای متروی شهر برای آنها هیچ مفهومی ندارد و آنها بدون توجه به حقوق شهروندان دیگر روی آن آگهی می‌چسبانند. این تخلف حتی به داخل مترو هم گسترش یافته و در برخی موارد کارت‌ها و تبلیغات آنها را می‌توان در گوشه و کنار مترو مشاهده کرد.

رمز عبور مثل کلید خانه

کارت‌های اعتباری این روزها دیگر برای خیلی‌ها جای پول نقد را گرفته است. اکثر مردم اکنون دیگر ترجیح می‌دهند به جای حمل پول نقد از کارت‌های اعتباری خود برای خرید استفاده کنند که علاوه بر راحتی، امنیت بیشتری هم دارد.

این در حالی است که مشاهده می‌شود که مسئولان تعدادی از فروشگاه‌ها در هنگام کشیدن کارت مشتری از او می‌خواهند رمز عبور خود را برای ورود به دستگاه اعلام کند. مسئولان بانک‌ها بارها هشدار داده‌اند که رمز عبور شما را به غیر از خودتان هیچ‌کس دیگر نباید بداند.

عده‌ای از شیادان با استفاده از کارت‌های الکترونیکی خام و اطلاع از رمز  عبور می‌توانند به حساب شما دسترسی پیدا کنند و شما وقتی متوجه قضیه می‌شوید که دیگر کار از کار گذشته است. این در حالی است که تعدادی از خوانندگان در تماس با روزنامه اعلام کرده‌اند صندوق‌دارهای برخی فروشگاه‌های بزرگ به بهانه شلوغی درخواست آنها برای ورود محرمانه رمز را رد  می‌کنند!

دعوت به عمل بینی

این اواخر عمل زیبایی بینی صاحب حاشیه‌های جدیدی شده است که بد نیست در اینجا به یکی از آنها بپردازیم. برای نمونه در مطب برخی پزشکان به محض مراجعه برای ناراحتی‌های تنفسی و غیره، منشی یا حتی خود پزشک شروع به انتقاد از شکل بینی بیمارمی‌کنند.

ترفند‌هایی همچون تبلیغ در مورد زیبایی بعد از عمل، گرفتن عکس‌های گوناگون از چهره بیمار و اعمال تغییرات فتوشاپی برای جلسه بعدی که بیمار به مطب مراجعه می‌کند و هزار ترفند دیگر حرکاتی است که همه و همه نشانه پرسود بودن این عمل برای این تعداد معدود از پزشکان است. در مقابل، برخی پزشکان دیگر نیز در برابر اصرار بیمار برای این عمل با تشخیص ضرورت نداشتن این عمل، سعی می‌کنند وی را منصرف کنند.

کد خبر 105859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز