جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

افزایش کرایه‌ خودرو‌های مسافربر در حالی صورت گرفت که پیش از عید نیز برخی راننده‌ها به‌طور خودسرانه کرایه‌های گران‌تری از مسافران دریافت می‌کردند

و شاید این افزایش قیمت موجب شد مسافران با خیالی آسود‌ه‌تر کرایه‌‌های مصوب را بپردازند و دیگر از آن جر و بحث‌های معمول خبری نباشد.

البته در برخی موارد نیز استثنا‌هایی وجود دارد. برای نمونه طی چند روز اخیر برخی راننده‌ها بدون مجهز شدن به برچسب‌های جدید کرایه‌ خط، مسافران را جابه‌جا می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود تعدادی از مسافران به دلیل ناآگاهی از کرایه‌های جدید و نیز برخی رانند‌ه‌ها با دریافت کرایه‌ بیش از میزان مصوب، موجبات جر و بحث‌های یاد شده را دوباره فراهم آورند.

به‌هر‌حال مسافران توقع دارند در کنار نظارت بیشتر بر نحوه کار خودرو‌های مسافربر این کاستی نیز هرچه‌زودتر رفع شود تا زمینه‌ حمل‌و‌نقل شهری قانونمند فراهم شود.

استتار زباله‌ها  

در حالی که تبلیغات زیادی برای حفاظت از محیط زیست طی ایام نوروز شده بود اما باز هم برخی رفتار‌های غیرمسئولانه جلب توجه می‌کرد. برای نمونه با اینکه تعدادی از شهروندان پس از اقامت در گوشه‌ای از طبیعت زیبای کشور علاوه بر زباله‌های خود، کیسه‌ای را هم به جمع‌آوری زباله‌های دیگران اختصاص داده بودند و جور آنها را هم می‌کشیدند، برخی دیگر زباله‌ها را در اطراف خود پراکنده کرده و بی‌توجه به حقوق طبیعت و دیگران محل را ترک می‌کردند.

جالب اینجاست که این رفتار‌ها پس از بازگشت از مسافرت نیز همچنان ادامه دارد. برای نمونه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید تعدادی از شهروندانی که زباله‌های خود را به راحتی در اطراف جنگل‌ها و دیگر مناطق پخش می‌کردند، در کنار منزل و محل کار نیز نخاله‌ها را مخفی یا استتار می‌کنند. کیسه‌ها پشت این سبزه‌ها به خوبی نشان می‌دهد که آنها تمایلی به آشکار شدن این رفتار ناشایست ندارند.

ساحل ناامن

مسافران نوروزی سواحل شمالی کشور شاهد آن بودند که در کنار ساماندهی بسیاری از اماکن اقامتی و دیگر تسهیلاتی که مسئولان برای آسایش مسافران در نظر گرفته بودند برخی کاستی‌ها نیز به چشم می‌خورد.

برای نمونه ساحل دریا در کنار شن و صدف‌های زیبا دارای مقادیر زیادی سرنگ‌های مصرف شده و خرده‌ شیشه‌های نوک‌تیز بود. به نظر می‌رسید زمان قدم زدن‌های بدون کفش و دمپایی در کنار دریا به سر آمده است.

زیرا آنها که از خطر این کار با خبر بودند با کفش در کنار دریا قدم می‌زدند. این در حالی است که با فرهنگ‌سازی بیشتر در مورد پاک نگاه داشتن این بخش از طبیعت و پاکسازی آن از زباله‌های خطرناک می‌توان سلامتی مسافران و شهروندان آنجا را تامین کرد. به هر حال هیچ‌کس دوست ندارد هنگام لذت بردن از قدم زدن در کنار دریا سوزش فرورفتن سوزن سرنگ را در کف‌پایش حس کند.

اضافه‌وزن نوروزی

بعد از تعطیلات نوروزی اغلب افراد دچار اضافه‌وزن‌ می‌شوند و برای جبران آن به زحمت می‌افتند. حال آنکه برای این منظور نخستین راهکار این است که آجیل‌های نوروزی را ازسرمیز برداشته و در کمد یا کابینت بگذارید.

به این وسیله می‌توانید به جای مصرف یک هفته‌ای آن و بالارفتن وزن، هر روز مقدار اندکی از آنها را میل کنید. به این وسیله هم از مزایای بسیار آن برای سلامتی بهره‌مند می‌شوید هم دچار اضافه‌وزن نمی‌شوید. البته پزشکان این مقدار را در حد روزی چند عدد آجیل می‌دانند.

در مورد شیرینی‌ها نیز می‌توان گفت اگر هنگام خرید آنها دقت لازم را نکرد‌ه‌اید و شیرینی‌های با مقادیر بالایی کالری خریداری کرده‌اید بهتر است چنانچه دچار اضافه‌وزن هستید قید آن‌را زده و مواد غذایی دیگری را جایگزین کنید. برای روز‌های آینده نیز خرید آجیل سبز و شیرینی‌های طبیعی همچون توت خشک و غیره را در فهرست خرید خود قرار دهید.

کد خبر 104089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز