جمعه ۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

اگر تا چند وقت دیگر خودرو‌های آنتیک و مدل بالا هم مانند هنر‌پیشه‌های معروف مجبور شدند برای ناشناخته‌ماندن و رفع مزاحمت جمعیت، از عینک دودی استفاده کنند تعجب نکنید.

سؤال‌پیچ کردن صاحب خودرو، عکس‌گرفتن‌های ممتد و بالاخره هزار حرکت دیگر از جمله‌ کار‌هایی است که طرفداران این خودرو‌ها برای نشان دادن علاقه‌مندی و احساسات خود انجام می‌‌دهند.

البته بخشی از این مزاحمت‌ها که به ستون در شهر چه خبر مربوط می‌شود، ترافیک‌هایی است که بابت بی‌مبالاتی طرفداران این هنرپیشه‌های آهنی ایجاد می‌شود. برای نمونه در یک خیابان کم‌عرض راننده‌هایی را تصور کنید که برای رسیدن به این خودرو دست به رقابت می‌زنند و وقتی هم به آن رسیدند به قول معروف حالاحالاها بی‌خیال ماجرا نمی‌شوند و راه خودرو‌های پشتی را بند می‌آورند.

برای بهتر تصور کردن ماجرا می‌توانید صحنه یک تصادف شدید را در نظر بگیرید که مطابق یک عادت اشتباه، بسیاری از راننده‌ها برای دیدن صحنه تصادف،‌ سرعت خود را کم می‌کنند و حتی گاهی می‌ایستند. به هر حال با وجود زیبایی غیرقابل انکار برخی از این خودرو‌ها‌، خیره شدن به آنها در خیابان چیزی نیست که ارزش سنگین کردن ترافیک و گاهی تصادف را داشته باشد.

آپشن بدون راهنما

اگر راهنمای همیشه خاموش برخی خودرو‌ها را با تاکسیمتر برخی تاکسی‌ها مقایسه کنیم آنچنان بی‌راه نرفته‌ایم. خلاصه اگر، تاکسیمتر روشن تاکسی‌ها را دیدی، راهنمای روشن این گروه از راننده‌ها را هم می‌بینی.

چنانچه در کنار آپشن‌های سفارشی گوناگون، تولید‌کننده، آپشن بدون راهنما را به فهرست بلندبالای خود اضافه کند این گروه از راننده‌ها را می‌توان در صف اول متقاضیان دید. به هرحال، چنانچه راننده‌ها به اندازه کافی از راهنما استفاده کنند و آن را وسیله‌ای تزیینی ندانند علاوه بر کاهش تصادفات رانندگی، اعصاب راننده‌های دیگر نیز کمتر خط‌خطی می‌شود.

در پایان باید یک‌بار دیگر این جمله کلیشه‌ای اما از یاد رفته را نیز تکرار کنیم که « راهنما اجازه است، مجوز نیست» بنابراین به صرف زدن راهنما به ناگاه جلوی راننده‌های دیگر نپیچید.

پوشش سطل‌های زباله

در چند سال اخیر کوچه و خیابان‌های شهر میزبان سطل‌هایی بوده که از پراکنده شدن زباله‌ها در سطح شهر جلوگیری می‌کند. این در حالی است که بی‌توجهی برخی از شهروندان موجب می‌شود که کارایی این سطل‌ها به اندازه کافی مطلوب نباشد.

برای مثال با وجود اینکه اغلب این سطل‌ها پوشش پلاستیکی دارند اما برخی از شهروندان پس از قرار دادن زباله در آنها فراموش می‌کنند که در آنها را ببندند و همین امر موجب می‌شود که موش و گربه وارد سطل‌ها شوند و آلودگی زباله‌ها را در پیاده‌رو و کوچه پراکنده کنند. بهتراست شهروندان در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند تا محیط زندگی سالم‌تری داشته باشیم. گاهی نیز سطل‌های تیره‌رنگ مکانیزه زباله وسط خیابان رها می‌شوند که می‌تواند موجبات بروز تصادف را فراهم کند.

محصولات آب‌رفته

حتما برای شما هم پیش آمده است که هنگامی که یک محصول خوراکی را خریداری می‌کنید از وزن سبک آن نسبت به بسته‌بندی تعجب کنید. این تعجب از آنجایی ناشی می‌شود که بسته‌بندی بسیار بزرگ‌تر از محصول است و از آنجایی که مشتری انتظار دارد محصول هم به اندازه بسته‌‌بندی‌اش باشد، غافلگیر می‌شود.

متاسفانه برخی از تولید‌کنندگان برای افزایش سود، دست به کم‌فروشی می‌زنند و به همین دلیل وزن یا اندازه محصول را کاهش می‌دهند. به این ترتیب حقوق مشتریان نقض می‌شود و در حالی که هزینه پرداخت می‌کنند،

در مقابل، محصول کم‌وزن‌تر و با اندازه کوچک‌تر دریافت می‌کنند. از آنجا که تعداد این محصولات در بقالی‌ها و دیگر صنف‌ها کم نیست بهتر است در این مورد بازرسان نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

کد خبر 102366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز