یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

با اینکه خراب شدن خودرو در وسط خیابان برای هر راننده‌‌ای ممکن است پیش بیاید اما معلوم نیست چرا برخی راننده‌ها بیشتر در حال هل دادن خودرو هستند تا سوار شدن آن.

به هر حال این جماعتی که گَهی پشت به زین هستند و اغلب اوقات زین به پشت‌، دردسر‌های بسیاری برای ترافیک بیمار شهر ایجاد می‌کنند و مصداق کامل قوز بالا قوز هستند.

این درحالی است که چنانچه به گفته‌های مکانیک‌های ماهر، کمی توجه کنیم و برای نمونه هر از گاهی روغن موتور، شمع‌ها و بالاخره سیستم برق خودرو را بررسی کنیم این دردسر‌ها کمتر پیش می‌‌آید.

از سوی دیگر با اینکه کمک کردن به راننده‌‌های در راه مانده نشانه نوع‌دوستی و بسیاری ارزش‌های اخلاقی دیگر است اما گاهی برای برخی خودرو‌ها تعداد خیرین، زیادی زیاد می‌شود و حاشیه بزرگراه شاهد توقف چندین و چند خودروست.

در این میان 6 نفر آچار به دست را می‌توان دید که مشغول چانه‌زنی برای تعمیر و راه‌اندازی خودروی خراب هستند و هیچ‌یک به این نکته توجه نمی‌کنند که خودرو‌های پارک شده آنها نیز به نوبه خود سهم بزرگی در ترافیک به وجود آمده دارند. در پایان از تمام تماشاچیان عزیز چنین صحنه‌هایی تقاضا می‌کنیم صحنه نمایش را هر چه زودتر ترک کنند تا آنها نیز یکی از بازیگران تراژدی ترافیک نباشند.    

سر پیری و سرسره‌بازی

اگر هر از گاهی در برابر خواسته‌های مسلسل‌وار کودک دلبندتان دست‌ها را به علامت تسلیم بالا می‌برید و سری به محوطه بازی بوستان محل می‌زنید، به طورحتم صحنه‌هایی از این دست زیاد دیده‌‌اید.

برای نمونه گاهی به قول معروف از زمین به آسمان می‌بارد در عین ناباوری می‌توان دید که آنچه پیر در آینه می‌بیند، جوان در خشت خام می‌بیند! می‌گویید نه؟ در همین تصویری که پیش روی شماست،

جوان که چه عرض کنیم، کودکی که زیر سرسره ایستاده در مقابل این حرکت آقای پیر، حسابی به فکر فرو رفته و بدون اینکه اعتراضی کند منتظر فرا رسیدن نوبت خود است. بنابراین اگر سر پیری هوس سرسره‌بازی کردید و قانون ممنوعیت استفاده بزرگ‌ترها از وسایل بازی کودکان را نیز نادیده گرفتید، دست‌کم نوبت را رعایت کنید.

 اطلاع‌رسانی در شهر

در سال‌های اخیر در فصل سرما شاهد گزارش موارد متعدد گازگرفتگی بر‌اثر بی‌احتیاطی در نحوه استفاده از وسایل گازسوز هستیم که متاسفانه در بسیاری از موارد مرگ شهروندان را به دنبال دارد. هر چند هر سال رسانه‌ها در این زمینه اطلاعیه‌های هشداردهنده‌ای منتشر می‌کنند اما امسال شهرداری دست به اقدام جالبی زده است و آن نصب پلاکاردهای هشداردهنده در نقاط مختلف شهر است.

در هر یک از این پلاکارد‌ها نسبت به نوعی بی‌احتیاطی در استفاده از وسایل گازسوز هشدار داده شده است و می‌تواند بسیار کارساز باشد. زیرا با توجه به تردد اغلب شهروندان در سطح شهر آنها دست‌کم یک‌بار در روز با این پلاکارد‌های هشداردهنده برخورد می‌کنند و در استفاده از وسایل گازسوز احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند.

سرویس‌دهی نانوایی‌های صنعتی

هرچند هنوز نانوایی‌های صنعتی در بازار جا نیفتاده‌اند و تعداد آنها هم محدود است اما از همین حالا یکی از سرویس‌های خوب آنها در بین شهروندان دهان به دهان می‌چرخد و آن تحویل نان داغ در محل است.

به این ترتیب شما می‌توانید مانند تحویل گرفتن غذای داغ از رستوران، نان داغ را هم در زمان دلخواه مقابل منزلتان تحویل بگیرد. از سوی دیگر یکی از ویژگی‌های مثبت نان‌های صنعتی این است که تلاش شده پخت‌ آنها به نحوی باشد که از دورریز نان جلوگیری شود.

به این ترتیب تا حدود زیادی از اسراف آرد و نان جلوگیری خواهد شد. به گفته افرادی که مشتری پر و پا قرص این نانوایی‌ها هستند، با ارائه شماره تلفن و نشانی محل سکونت می‌توان از خدمات تحویل در محل نان استفاده کرد.

کد خبر 99211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز