چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

این روز‌ها زندگی در مجتمع‌های مسکونی گلی است که گاهی به سبزه همسایه شدن با برخی نوابغ علمی آراسته می‌شود

برای نمونه برخی از این نوابغ علمی به جای اینکه از هواکش آشپزخانه استفاده کنند، کلی سلول خاکستری به کار می‌گیرند و در آخر به این نتیجه می‌رسند که خاصیت اختلاف فشار هوایی که در راهروی مجتمع وجود دارد به خوبی می‌تواند جای هواکش منزل را پر کند.

این همسایه‌های پروفسور‌نما برای اینکه فضای منزلشان بوی غذا نگیرد و رقم قبض برقشان هم رژیم لاغری بگیرد، هنگام پخت کله پاچه و سرخ کردن پیازداغ، در‌‌های رو به راهرو را نیمه‌باز می‌گذارند. 

بله همان‌طور که حدس زدید قیافه همسایه‌های چنین افراد بی‌ملاحظه‌ای همیشه دیدنی است؛ زیرا نه از پس توجیهات علمی وی بر می‌آیند و نه حوصله جر و بحث با او را دارند. بنابراین تنها راه حلی که دارند این است که هر روز امیدوار باشند کدبانوی خانه همسایه‌آزار‌ها، هوس پختن غذا‌های بد بو نکند.

البته در مقابل باید از همسایه‌هایی نیز یاد کرد که هنگام پخت غذا‌های خوشمزه و خوش‌بو، علاوه بر روشن کردن هواکش با یک ظرف از همان غذا، با چاشنی خوشرویی و همسایه‌دوستی به سراغ ساکنان واحد‌های کناری می‌روند.

مسافرت با پت‌پستچی

اگر هوس کردید به یاد دوران کودکی با پت‌پستچی دیداری تازه کنید کافی است سوار خودروی یکی از این راننده‌هایی شوید که علاوه بر مسیر خود،‌ برای مسیر‌های دیگر نیز مسافر صدا می‌زند. هر چند ظاهر و رفتار آنها هیچ شباهتی با پت‌پستچی ندارد اما مانند وی، تمام کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر را دور می‌زنند.

این دور‌های به قول معروف شمسی و قمری به دور پایتخت، از آن‌ رو صورت می‌گیرد که مسافرانی که هر یک عزم مقصد‌های متفاوتی دارند به سرمنزل مقصود برسند. البته در این میان تنها کسی که کلاه سرش رفته است شمایید که تصور کرده‌اید راننده‌ یاد شده برای همکارانش مسیر‌های دیگر را اعلام می‌کرده است و حالا جز صبر کردن چاره‌ای ندارید.

دردسر رزرو تلفنی

از چندی پیش سالن‌های سینما به منظور رفاه حال تماشاگران امکان رزرو تلفنی بلیت را برای آنها پدید آورده‌اند تا عد‌ه‌ای با برنامه‌ریزی قبلی و بدون نیاز به ایستادن در صف بتوانند فیلم دلخواه‌شان را تماشا کنند.

اما اخیرا برخی از سالن‌های سینما رزرو تلفنی را مشمول قوانین و مقررات دست و پا گیری کرده‌اند که تماشاگر ترجیح می‌دهد به جای عبور از این هفت خوان برای رزرو تلفنی در صف بایستد یا اینکه به‌طور کلی عطای تماشای فیلم را به لقایش ببخشد.

برای مثال برخی از سالن‌ها اعلام کرده‌اند که برای رزرو تلفنی باید 48ساعت قبل اقدام کرد. برخی دیگر هم ساعت مشخصی را برای رزرو تلفنی اعلام کرده‌اند که برای آن دسته از تماشاگرانی که در جریان قرار ندارند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. این ماده و تبصره ها در شرایطی در سالن‌های سینما برقرار شده است که سینماگران از کمبود تماشاگر و خالی بودن سالن‌های سینما گله‌مند هستند.

جایگزینی شیشه‌های شیر

در سال‌های اخیر بطری‌های شیشه‌ای شیر جای خود را به پاکت‌های کاغذی و بطری‌های پلاستیکی داده‌اند. یکی از مزیت‌های این جایگزینی این است که این پاکت‌ها و بطری‌ها
بر خلاف بطری‌های شیشه‌ای بهداشتی‌ترند.

با این حال هنوز در برخی مناطق، شیر‌های شیشه‌ای عرضه می‌شوند که با توجه به فراگیر شدن بیماری‌هایی مانند آنفلوانزای نوع آ استفاده از آنها بهداشتی به نظر نمی‌رسد. گفتنی است که این مورد در خصوص نوشابه‌های شیشه‌ای هم به چشم می‌خورد.

به همین منظور توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر تولید‌کنندگان در جهت جایگزینی این بطری‌های شیشه‌ای با انواع یکبار مصرف و قابل بازیافت اقدام کنند. به این ترتیب نگرانی در خصوص آلوده بودن شیر یا نوشابه به دلیل چند بار استفاده بودن بطری‌های آن از بین می‌رود.

کد خبر 98938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز