مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

شهروندانی که 18 دی گذرشان به بزرگراه چمران، حوالی خیابان سئول افتاد آرزو کردند که ای کاش حتی فکر نزدیک شدن به این محدوده از شهر به ذهنشان هم خطور نمی‌کرد.

داستان از این قرار بود که برگزاری همزمان 4نمایشگاه تخصصی در محل دائمی نمایشگاه‌ها، گره کوری به ترافیک خیابان‌های اطراف زده به گونه‌ای که سراسر خیابان سئول به یک پارکینگ دنباله دار تبدیل شده بود.

در اینجا این پرسش بوجود می‌آید که با توجه به اینکه اغلب این نمایشگاه‌های تخصصی در روزهای تعطیل به محل تفریح شهروندان و به اصطلاح پیک‌نیک روز جمعه آنها تبدیل می‌شود، با چه منطقی چند نمایشگاه به طور همزمان برگزار می‌شود آنهم در شرایطی که فضای پارکینگ کافی حتی برای مراجعه کنندگان یک نمایشگاه هم وجود ندارد.

حالا که در آینده‌ای‌ نزدیک امکان انتقال نمایشگاه‌ها به مکانی دیگر وجود ندارد، دست‌کم می‌توان با یک برنامه‌ریزی مناسب در مورد زمان برگزاری نمایشگاه‌ها،  ترافیک حاصل از نمایشگاه را مدیریت کرد. البته خدا را شکر که دیروز جمعه بود و شهر ترافیک همیشگی خود را نداشت و گر نه ... .

کمبود ملحفه

این روزها در برخی مراکز برای استفاده از خدماتی مانند سی‌تی‌اسکن کمبود ملحفه وجود دارد. در این موارد به بیمار اعلام می‌شود از آنجایی که در این مرکز سهم پرداختی بیمار بسیار کم است، تامین مواردی مانند ملحفه بر‌عهده وی است.

حال آنکه بیمارانی که به صورت اورژانسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از این موضوع آگاهی ندارند و به ناچار باید از ملحفه‌ای که برای سایر بیماران به کار رفته و به صورت ثابت روی تخت قرار دارد استفاده کنند.

با توجه به بهداشتی نبودن این اقدام، انتظار می‌رود برای تامین اصول اولیه بهداشتی در این مراکز اقدام شود و در صورتی که تامین هزینه‌ها دشوار است، دست کم امکان خرید ملحفه یکبار مصرف در اختیار بیماران قرار گیرد.

تاوان نوسان برق

با توجه به آمار تماس‌های خوانندگان ستون در شهر چه خبر در مورد مشکلات مرتبط با برق در مناطق مختلف شهر، همواره شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، پای ثابت این ستون است. به عبارتی دیگر پس از انعکاس مشکلات مردم در مورد نوسان برق، روشن بودن چراغ‌های معابر عمومی در طول روز و همچنین سایر شکایت‌ها در حوزه برق، روابط عمومی شرکت یاد شده فردای همان روز، توضیحی را به دفتر روزنامه ارسال می‌کند که این پاسخگویی سریع قابل توجه و تقدیر است.

اما در برخی مواقع خساراتی که در پی مشکلات برقی برای مشترکان بوجود می‌آید فقط با ارسال توضیح قابل جبران نیست. برای نمونه از ابتدای هفته گذشته، ساکنان بخشی از منطقه برق بیهقی با نوسان‌های اندک برق در منازل خود مواجه بودند اما به نظر می‌رسد پاسخ منطقه پس از بررسی مشکلات این بود که نوسان موجود، مربوط به سیم‌کشی و فیوزهای داخل ساختمان است.

اما روز چهارشنبه گذشته که 2 فاز از برق همین منطقه عملا از مدار خارج شد، ریشه نوسان‌های روزهای پیش از آن پدیدار شد و به همین دلیل است که از چهارشنبه به بعد و پس از رفع نقص، برق این منطقه دیگر نوسان ندارد.

اما مشترکان، در پی نوسان‌های شدید برق به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این پرسش را دارند که تاوان خسارت‌هایی که به لوازم برقی آنها وارد شده چه کسی پرداخت می‌کند؟

کارواش پمپ‌بنزینی

کمبود وقت که امروزه دامنگیر اغلب مردم است موجب شده تا شهروندان به دنبال انجام امور در کوتاه‌ترین زمان و به صورت ترکیبی با یکدیگر باشند. در برخی از پمپ بنزین‌ها افرادی حضور دارند که شیشه خودرو‌های در صف ایستاده را تمیز کرده و در مقابل مبلغی به عنوان دستمزد می‌گیرند.

اما گاهی راننده برای اینکه کارواش پمپ‌بنزینی خودرو به اتمام برسد، بنزین زدن را به درازا می‌کشاند و در عمل حقوق دیگران ضایع می‌شود.

کد خبر 99023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز