شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

برخی شهروندان که از بزرگ‌تر‌ها شنیده‌اند «کف‌بینی آخر و عاقبت خوشی نداره» تصور می‌کنند هر نوع کف‌بینی مشمول این نصیحت درست می‌شود.

حال آنکه با برخی انواع کف‌بینی به خوبی می‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. برای نمونه چنانچه راننده سر به هوایی نباشید و بتوانید کف خیابان را بخوانید می‌توانید جلوی جریمه شدن و ضایع شدن حقوق دیگران را در آینده‌ای نزدیک بگیرید.

برای نمونه همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید برخی راننده‌ها این نوشته‌های کف خیابان را که نشان می‌دهد این محدوده از خیابان فقط برای توقف اتوبوس‌هاست نادیده می‌گیرند و در آینده‌ای نزدیک یک برگه جریمه زیر برف‌پاک‌کن‌ها انتظار آنها را می‌کشد.

حال آنکه چنانچه قدرت کف‌بینی غیرخرافی داشتند و این خطوط کف خیابان را جدی می‌گرفتند از جریمه شدن و ضایع شدن حقوق دیگران جلوگیری می‌شد. به این دلیل به حقوق دیگران اشاره کردیم که توقف در این محدوده از خیابان باعث می‌شود راننده‌های اتوبوس‌های شرکت واحد نتوانند در جای مناسبی توقف کنند و ناخواسته موجبات تشکیل یک ترافیک سنگین را فراهم آورند.

من نمی‌شکنم

قدرت گفتن « نه» از آن دسته قدرت‌هایی است که در باشگاه‌های ورزشی و غیره به دست نمی‌آید و به قول معروف گاو نر می‌خواهد و مرد کهن. اما این قدرت فقط به درد معتاد نشدن و زیر بار حرف زور نرفتن نمی‌خورد. بلکه کاربری‌های زیادی دارد.

برای نمونه گاهی باعث پاکیزه ماندن شهر نیز می‌شود. می‌گویید نه؟ کافی است گروه همسالان جوانی را تصور کنید که با یک کیسه تخمه آفتابگردان به قول معروف بدجوری بشکن‌بشکن راه انداخته‌اند و در میان آنها نیز  یکی دوتایی جوان اهل فرهنگ و باید‌ نباید‌های زندگی مدنی پیدا می‌شود اما هیچ‌کدام قدرت گفتن «من نمی‌شکنم» را ندارند.

یکی از نتیجه‌های این بشکن بشکن‌ها را می‌‌توانید پای این باجه تلفن عمومی مشاهده کنید. حال چنانچه این جوان‌های اهل فرهنگ، قدرت گفتن نه به دوستانشان را داشتند شهر و  در اینجا باجه تلفن عمومی پاکیزه می‌ماند.

کمبود نانوایی

در اغلب محله‌ها نانوایی به اندازه کافی وجود دارد و نیاز ساکنان محل را تامین می‌کند. این در حالی است که تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر نسبت به کمبود نانوایی در محله‌شان انتقاد کرده‌اند.

برای نمونه تعدادی از ساکنان خیابان آفریقا اعلام کرده‌اند که تنها نانوایی موجود در این خیابان مدت‌ها پیش تعطیل شده و ساکنان برای خرید نان تازه دچار مشکل هستند.

خوب است کارشناسان در مورد مکان احداث نانوایی‌ها نظارت بیشتری داشته باشند تا در صورت نیاز یک محله، امکانات لازم برای راه‌اندازی نانوایی در آن ایجاد شود. به این ترتیب از شلوغ شدن بیش از اندازه نانوایی‌های نزدیک به محله‌هایی که دچار کمبود نانوایی هستند هم جلوگیری می‌شود.

توقف وسط خیابان

بدون تردید همه خودرو‌ها و وسیله‌های نقلیه‌ای که در شهر تردد می‌کنند هر یک به نوبه خود در ایجاد ترافیک یا کمک به روان‌تر شدن آن نقش دارند. این در حالی است که اعمال قانون ماموران راهنمایی و رانندگی بیشتر در مورد خودر‌و‌های شخصی صورت می‌گیرد و در مورد برخی دیگر از وسایل نقلیه به اندازه کافی جدیت به خرج داده نمی‌شود.

برای نمونه در صورتی که یک خودروی شخصی یا حتی مسافربر‌ در وسط خیابان برای سوار و پیاده کردن مسافر توقف کند به سرعت جریمه می‌شود.

اما با وجود اینکه ایستگاه‌های اتوبوس به توقف اتوبوس‌ها اختصاص داده شده‌اند، برخی از رانندگان اتوبوس برای سوار و پیاده کردن مسافر در وسط خیابان توقف می‌کنند و در برخی موارد برخوردی هم با آنها صورت نمی‌گیرد. توقف اتوبوس‌ها در وسط خیابان با توجه به اندازه آنها تقریبا تردد سایر خودرو‌ها را متوقف و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کند.

کد خبر 99114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز